לגו שר הטבעות (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לגו שר הטבעות
Lego The Lord of the Rings
כללי
תאריך הוצאה PlayStation Vita, נינטנדו 3DS, נינטנדו DS
נ"א: 30 באוקטובר 2012
אירופה: 23 בנובמבר 2012
פלייסטיישן 3, Xbox 360, Microsoft Windows, Wii
נ"א: 13 בנובמבר 2012
אירופה: 23 בנובמבר 2012
OS X
22 בפברואר 2013
אנדרואיד, iOS
7 בנובמבר 2013
סוגה משחק פעולה-הרפתקאות
פיתוח TT Games
הוצאה לאור Warner Bros. Interactive Entertainment, Feral Interactive
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
צרפתית
גרמנית
עיצוב טובי אוורט
דואי רוברטס
אנדרו הולט
סדרה Lego The Lord of the Rings עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, רב משתתפים
פלטפורמות אנדרואיד
iOS
Microsoft Windows
נינטנדו 3DS
נינטנדו DS
OS X
פלייסטיישן 3
PlayStation Vita
Wii
Xbox 360
דרישות מערכת
מעבד Dual Core CPU, מינימום 2GHz
זיכרון 1GB
כרטיס מסך NVIDIA 7600 או ATI Radeon HD 1950
מקום פנוי 8GB
אתר רשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לגו שר הטבעותאנגלית: Lego The Lord of the Rings) הוא משחק וידאו הרפתקאות בנושא לגו שפותח על ידי TT Games. המשחק יצא ל-נינטנדו 3DS, נינטנדו DS, PlayStation Vita, Microsoft Windows, Wii, פלייסטיישן 3 ו-Xbox 360. גרסת OS X של המשחק, שפורסמה על ידי Feral Interactive, שוחררה ב-21 בפברואר 2013.[1]

המשחק מבוסס על טרילוגיית סרטי שר הטבעות, והוא עוקב אחר קווי העלילה המקוריים, בסגנון הומורסיטי, של אחוות הטבעת, שני הצריחים ושיבת המלך, המשחק מעביר את השחקנים דרך אירועי הסרטים האפיים, "בצורה מלאת הומור ובסגנון הנהדר של משחקי לגו". המשחק משתמש במוזיקה ובקטעי קול שנלקחו משלושת הסרטים. החברה המפתחת Traveller's Tales הצהירו שיפחיתו את הומור הסלפסטיק שנמצא בכותרים רבים אחרים של משחקי לגו. המשחק עוקב אחר האירועים בסרטים; עם זאת, כמו סדרת לגו מלחמת הכוכבים, כמה סצנות מהסרטים שונו כדי להיות יותר ידידותיות למשפחה או כדי לספק הקלה קומית לשחקן.

ב-1 בינואר 2019, כל המכירות הדיגיטליות של המשחק הופסקו. זה הפך רשמי כמה ימים לאחר מכן על ידי המוציאים לאור האחים וורנר.[2] המשחק נוסף מאוחר יותר לסטים ב-27 באפריל 2020,[3] והוא הגיע לקונסולת Xbox One לסדרות X ו-S ב-16 בנובמבר 2021.[4]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך המשחק, שחקנים יכולים לאסוף ולהשתמש בפריטים קסומים, כגון האור של אארנדיל, חבל אלפים ומגוון רחב של חרבות, קשתות, כלי נשק ושריונות מהסרטים. לדמויות במשחק יש מגוון יכולות, כמו היכולת להאיר מקומות חשוכים (פרודו, גנדלף, רדאגסט וסרומן) והיכולת להיות מושלך אל עבר חפצים ומקומות (גימלי וגלוין). לכל דמות יש מלאי משלה, שבדרך כלל מכיל כלי נשק ופריטי הרפתקה. לדמויות מסוימות יש פריטים עם יכולות שבלעדיות לדמויות או רק למספר קטן של דמויות. יש גם מלאי המשותף לכל הדמויות, הכולל את כל פריטי המיתריל, פריטים הנמצאים ברחבי העולם הפתוח ובמשימות, שבכולן יש מגוון גדול של כלי נשק ויכולות.

למשחק יש בסך הכל 18 שלבים (לא כולל שלב בונוס בסיום), כמו גם סוף נסתר, שנחשף לאחר השלמת 100% מהמשחק. במערכת הלחימה של המשחק, השחקן תוקף את אויביו על ידי שימוש בכלי נשק פשוטים או בירי של חצים או קסמים, כשהשחקן או לוחץ על כפתור ההתקפה או מכוון. עם זאת, אם גם השחקן וגם האויב משתמשים בחרבות, הם עשויים להיכנס למצב לחימה קצר בחרבות בו השחקן לוחץ על כפתור הלחימה כמה פעמים. במהלך המשחק, חלקים מסוימים מהשלבים וגם מהעולם הפתוח ניתנים למעבר או להשלמה רק על ידי שימוש בפריטים מסוימים או ביכולות מיוחדות. יכולות כגון דיג, ירי בקשת, איסוף מים, חומר נפץ, אי נראות, שבירת לבני לגו של מורדור, אור וקפיצה לגובה.

שיטוט בעולם הפתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעולם הפתוח של המשחק, השחקן, ששולט ב-2 דמויות הניתנות להחלפה, יכול לחקור בחופשיות את עולם המשחק, המשתרע על פני כל הארץ התיכונה חוץ מיער-אופל והאדמות שמדרום למורדור (הרד). בעוד ששחקנים משוטטים בעיקר ברגל, יש להם אפשרות להשתמש ב-"Fast Travel", אשר משגר את השחקן לכל מקום בו הוא היה ומאפשר לשחקן לשנות בין יום ללילה. במקומות ספצייפים במשחק ניתנת לשחקן אפשרות לרכב על סוסים. בחלקים מהמפה, ישנם כמה מקומות בולטים, כגון יצירת דמות מותאמת אישית במעון באג שבפלך, המאפשרת לשחקנים ליצור דמויות מותאמות אישית, והנפח בברי, שמייצר פריטים באמצעות לבני מיתריל שהשחקן מוצא ברחבי העולם.

בזמן שיטוט בעולם הפתוח, השחקן יכול לקנות חלק מהדמויות על ידי מציאתן ברחבי הארץ התיכונה, הבסתן בקרב, ואז קנייתן עבור מספר משתנה של סמנים. עבור דמויות אחרות, השחקן צריך להשלים פאזלים כדי למצוא את אסימוני הדמות שלהם, ובשלב זה ניתן לקנות אותם דרך מסך בחירת דמות.

ישנן גם משימות צד שונות הפזורות ברחבי הארץ התיכונה, אשר בדרך כלל בסופן השחקן מוצא פריט מיוחד. עם מציאת הפריט, השחקן מתוגמל בדרך כלל באמצעות תוספות, המעניקות לשחקן חיזוקים מיוחדים. כמו כן, ברחבי הארץ התיכונה פזורים שרטוטים, לבני מיתריל ופריטי אספנות אחרים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש יותר מ-80 דמויות שניתן לשחק בהן, ביניהן פרודו באגינס, גנדלף, לגולאס ורבים אחרים שאפשר לגלות ולקנות, ואפילו תום בומבדיל, דמות שמופיעה בספרים אך לא בטרילוגיית הסרטים. השחקן יכול גם ליצור דמויות משלו, על ידי נסיעה להוביטון וכניסה לבית ההוביט עם הדלת הירוקה, ביתם של פרודו ובילבו, מעון באג.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק עוקבת אחר אותם קווי עלילה של טרילוגיית הסרטים, שר הטבעות: אחוות הטבעת, שני המגדלים ושיבת המלך. עם זאת, מפתחי המשחק שינו כמה מקווי העלילה כדי להתאים את האירועים למספר המוגבל של שלבי המשחק. קטעים מרכזיים שוחזרו מהסרטים, כמו הסצנות ממכרות מוריה. לכל דמות יש לפחות יכולת מיוחדת אחת. ככל שהעלילה מתקדמת, הדמויות יכולות להוסיף פריטים וכלי נשק חדשים למלאי שלהן, ובכך להוסיף אלמנטים של משחקי תפקידים למשחקי הלגו המסורתיים.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק לא שוחרר עבור Wii U כי לגו, TT Games ונינטנדו היו עסוקים בהשלמת המשחק לגו אנדרקאבר, שכבר איחר מבחינת לוחות הזמנים של החברות.[5] גרסת ה-Wii לאירופה נדחתה ל-30 בנובמבר.[6] המשחק שוחרר גם עבור iOS ב-20 באוקטובר 2013. המשחק ברובו זהה, עם שינויים קלים.

שמע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה ללגו באטמן 2: DC גיבורי על, לגו שר הטבעות כולל דמויות שמדברות. זה הופך אותו למשחק הלגו השני שמציג דיאלוג ממשי, המשחק השלישי הוא לגו אנדרקאבר. עם זאת, הדיאלוג בלגו שר הטבעות נלקח ישירות מהסרטים בניגוד לשניים האחרים, שכללו גם שמע מקורי. קולות נוספים במשחק סופקו על ידי אריק ארטל, סטיבן בלום, קאם קלארק, כריס אדגרלי, קיירן אליוט, גדעון אמרי, קריספין פרימן, בוב ג'ולס, טום קיין, ג'ניפר טיילור לורנס, יורי לואנטל, ג'ים מסקימן, נולאן נורת', ליאם אובריאן, ג'ון אולסון, ג'ים פידוק, אלייזה שניידר, קית' סרבאג'קה, פרד טטאסקיורה, אנה ווצ'ינו והיינדן וולץ '.

שיווק והוצאה לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

לגו שר הטבעות משלים את האוסף של לגו שר הטבעות. מי שהזמין את המשחק מראש קיבל את המשחק עם דמות לגו של אלרונד עם קוד להזין בדף הבית של המשחק עבור טפט וסרטון עיצוב. לגו באטמן 2: DC גיבורי על כלל טריילר למשחק. גרסת דמו שוחררה עבור Microsoft Windows, נינטנדו 3DS ו-Xbox 360. עם השחרור, גרסת ה-Xbox 360 הוחזרה לאחר שחלק מהדיסקים שנשלחו הכילו את גרסת הדמו ולא הגרסה המלאה של המשחק.[7]

המשחק היה משחק הווידאו האחרון של לגו שיצא ב-Wii, כמו גם משחק הווידאו הראשון של שר הטבעות שהיה זמין בקונסולות נינטנדו, סוני ומיקרוסופט מאז שר הטבעות: העידן השלישי.

DLC[עריכת קוד מקור | עריכה]

ללגו שר הטבעות יש ארבע חבילות של תוכן נוסף להורדה (DLC), שהיו זמינות יחד עם ההזמנה המוקדמת של המשחק. הראשון כלל את סמאיגול (לפני שהושחת והפך לגולום), סאורון בצורתו "הנאה" מהעידן השני (אנאטר), ועוד כשלוש דמויות, השני כלל דמויות כמו מיני בלרוג ופיראט מאומבר שבהרד. השלישי כלל רק פריטים, כגון שלושת טבעות העלפים, והרביעי כלל גרסה מיוחדת של פראמיר והאנשים המתים מההר. אין דרך לקנות את ה-DLC לגרסת המחשב של המשחק.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לגו שר הטבעות זכה לביקורות יחסית חיוביות מהמבקרים. המבקרים נהנו בעיקר מהסיפור, ההומור והמראה המבוסס על טרילוגיית הסרטים שר הטבעות של פיטר ג'קסון. ב-GameRankings ניתן למשחק ציון של 82% על סמך 12 ביקורות.[23] עם זאת, גרסת הפלייסטיישן ויטה זכתה בעיקר לביקורות שליליות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Feral Interactive: LEGO The Lord of the Rings release announcement" (באנגלית). 21 בפברואר 2013. ארכיון מ-1 ביולי 2013. נבדק ב-16 באוקטובר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ פיליפס, טום (3 בינואר 2019). "Lego Lord of the Rings games removed from Steam, Xbox and PS4 stores" (באנגלית). Eurogamer. ארכיון מ-3 בינואר 2019. נבדק ב-4 בינואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ טאלבוט, קארי. "The Lego Lord of the Rings games are back on Steam". PCGamesN (באנגלית). ארכיון מ-27 באפריל 2020. נבדק ב-28 באפריל 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ טום וורן, Microsoft’s Xbox backward compatibility program returns with 76 new games, The Verge, ‏2021-11-15 (באנגלית)
  5. ^ מקוץ', אדי (5 בדצמבר 2012). "Why Lego: LOTR skipped Wii U". GameSpot (באנגלית). ארכיון מ-8 בדצמבר 2012. נבדק ב-5 בדצמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "LEGO Lord of the Rings - Exclusive Elrond Edition". Game (באנגלית). ארכיון מ-28 בנובמבר 2012. נבדק ב-5 בדצמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ מקוץ', אדי (13 בנובמבר 2012). "Lego Lord of the Rings Xbox 360 facing limited recall". GameSpot (באנגלית). ארכיון מ-28 ביוני 2021. נבדק ב-5 בדצמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ LEGO The Lord of the Rings 3DS, Metacritic (באנגלית)
  9. ^ LEGO The Lord of the Rings Vita, Metacritic (באנגלית)
  10. ^ LEGO The Lord of the Rings PC, Metacritic (באנגלית)
  11. ^ LEGO The Lord of the Rings PS3, Metacritic (באנגלית)
  12. ^ LEGO The Lord of the Rings X360, Metacritic (באנגלית)
  13. ^ LEGO The Lord of the Rings iOS, Metacritic (באנגלית)
  14. ^ Edge Magazine | GamesRadar+, gamesradar (באנגלית)
  15. ^ וויטאד, דן (2012-11-20). "Lego The Lord of the Rings review". Eurogamer.net (באנגלית). נבדק ב-2022-11-10.
  16. ^ רובנס, אלכס, G4TV, www.g4tv.com (באנגלית)
  17. ^ ג'ייסון, ונטר, Lego The Lord of the Rings Review - GameSpot.com, web.archive.org, ‏2013-02-02 (באנגלית)
  18. ^ מאת'יו רורי, Lego The Lord of the Rings review, gamesradar, ‏2012-11-19 (באנגלית)
  19. ^ וינס אינגנטו, LEGO The Lord of the Rings Review, IGN, ‏2012-11-26 (באנגלית)
  20. ^ וינס אינגניטו, LEGO The Lord of the Rings Vita/3DS Review, IGN, ‏2012-11-26 (באנגלית)
  21. ^ שון מוסגרב, ‘LEGO The Lord Of The Rings’ Review – One Does Not Simply Tap Into Mordor – TouchArcade (באנגלית)
  22. ^ סאם וויט, Reviews Archive, VideoGamer.com (באנגלית)
  23. ^ "LEGO The Lord of the Rings for PlayStation 3 - GameRankings". www.gamerankings.com (באנגלית). ארכיון מ-28 ביוני 2021. נבדק ב-30 בספטמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)