לב רדזיוילובסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לב רדזיוילובסקי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 17 באוקטובר 1978 (בן 45)
ברית המועצות
מקום מגורים ישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לב רדזיוילובסקי (נולד ב-17 באוקטובר 1978) הוא המאמן הראשי של נבחרת ישראל במתמטיקה מאז שנת 2011.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לב רדזיוילובסקי נולד בשנת 1978 באומסק שבברית המועצות לוולדימיר ואירנה רדזיוילובסקי. רדזיוילובסקי עלה לישראל כנער ולמד בבית הספר שבח-מופת. בזמן לימודיו בתיכון התחרה בהצלחה רבה בתחרויות מתמטיקה. בשנים 1994–1996 הוא זכה במקום הראשון בשלוש התחרויות הארציות במתמטיקה: אולימפיאדת גיליס, אולימפיאדת גרוסמן, ותחרות הערים. ייצג את ישראל באולימפיאדת המתמטיקה הבינלאומית שלוש פעמים, בהן זכה פעם במדליית ארד ופעמיים במדליית כסף. רדזיוילובסקי למד בתוכנית בנו ארבל (אז "תוכנית מעמד מיוחד") באוניברסיטת תל אביב.

לאחר סיום התיכון התגייס רדזיוילובסקי לשירות צבאי בשנת 1997 והשתחרר בשנת 2000. רדזיוילובסקי סיים תואר ראשון במתמטיקה בהצטיינות יתרה באוניברסיטת תל אביב בשנת 2003. בשנים 20002010 עבד כמפתח תוכנה ואלגוריתמים במספר חברות הייטק בתחום הראייה הממוחשבת. הוא סיים תואר שני במתמטיקה (בגאומטריה אלגברית) באוניברסיטת תל אביב תחת הנחיתו של פרופסור יבגני שוסטין בשנת 2013. מאז שנת 2011 הוא המאמן הראשי של נבחרת ישראל במתמטיקה. בתקופתו התקדמה הנבחרת מהמקום ה-53 בשנת 2010 למקום ה-7 בשנת 2021.

פעילות בתחום הוראת המתמטיקה למצטיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעת לימודיו בתיכון החל רדזיוילובסקי לאמן בהתנדבות תלמידים צעירים מוכשרים לתחרויות במתמטיקה. מאז, הוא עסק באופן קבוע באימון תלמידים במתמטיקה תחרותית והוראת מתמטיקה לתלמידים מצטיינים.

משנת 2000 רדזיוילובסקי מפעיל את תחרות הערים בישראל, הקים את האתר שלה ומתחזק אותו. האתר מהווה שער ללימודי מתמטיקה לבני נוער מצטיינים.

בשנת 2008 יזם רדזיוילובסקי את השתתפות ישראל בתחרות ה-IMC (תחרות בינלאומית לתלמידי אונברסיטאות). מאז ועד 2019 הוא מוביל את המשלחת הישראלית לתחרות. תחת הדרכתו זכתה הנבחרת שלוש פעמים במקום הראשון, בשנים 2014[1], 2017[2] ו-2019.

בשנת 2010 מונה למאמן הראשי של נבחרת ישראל במתמטיקה ומאז הוא מחזיק בתפקיד זה. במסגרת תפקידו הוא האחראי על תהליכי המיון, האימון והרכבת המשלחת שמייצגת את ישראל באולימפיאדת המתמטיקה הבינלאומית, ובשנים האחרונות בעוד תחרויות בינלאומיות במתמטיקה לבני נוער. בין השנים 2011–2014 הוא שימש גם כראש המשלחת וליווה אותה לאולימפיאדה, לאחר מכן החליף אותו בתפקיד זה ד"ר דן כרמון. תחת הנהלתו של רדזיוילובסקי, צמחה הנבחרת לקבוצה של כ-50 בני נוער בגלאים וברמות שונות המתאמנים עשרות ימים בשנה בעזרת צוות מאמנים רחב המורכב בעיקרו מבוגרי הנבחרת וזוכי האולימפיאדה הבינלאומית בעבר.

משנת 2013 רדזיוילובסקי הוא הרכז האקדמי של תוכנית בנו ארבל.

חניכיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשך השנים לימד ואימן רדזיוילובסקי עשרות רבות של תלמידים. רובם עוסקים בתחומים הקשורים למתמטיקה באקדמיה, בהיי-טק, בצה"ל ובהוראה. בין תלמידיו נמנים דן כרמון (ראש משלחת ישראל לאולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה מאז 2015), מריה גרינגלז (מייסדת ומנהלת מועדון "המתמטיקאי הצעיר"), והמתמטיקאים אברהם איזנבוד, איגור שלוחין ואינה אנטובה-איזנבוד.

פרטים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לב רדזיוילובסקי הוא אחיו של איש ההיי-טק פבל רדזיוילובסקי. לב רדזיוילובסקי היה אלוף הארץ ברברסי בשנת 2003.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]