לארי מורי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לארי מורי
Larry Morey
מורי (מימין) לצידו של פרנק צ'רצ'יל
מורי (מימין) לצידו של פרנק צ'רצ'יל
לידה 26 במרץ 1905
לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 8 במאי 1971 (בגיל 66)
סנטה ברברה, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה לורנס ל. "לארי" מורי
מוקד פעילות ארצות הברית
עיסוק פזמונאי, מלחין, תסריטאי
שפה מועדפת אנגלית
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לורנס ל. "לארי" מוריאנגלית: Lawrence L. "Larry" Morey;‏ 26 במרץ 19058 במאי 1971) היה פזמונאי, מלחין ותסריטאי אמריקאי. הוא ידוע כשותף לכתיבת כמה מהשירים המצליחים ביותר שהופיעו בסרטים של חברת וולט דיסני בשנות השלושים והארבעים, ביניהם "Heigh-Ho",‏ "Someday My Prince Will Come" ו-"Whistle While You Work"; כמו כן כאחראי על עיבוד הספר "במבי" מאת פליקס זאלטן לסרט בעל אותו שם משנת 1942.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורי נולד בלוס אנג'לס, עיר שבקליפורניה בארצות הברית, בשנת 1905. לאחר לימודיו באוניברסיטה, עבד עבור האחים וורנר וסרטי פרמאונט, שעבורם כתב את מילות השיר "The World Owes Me a Living", שהלחין לייגי הרליין ושרה שירלי טמפל בסרט "Now and Forever" שיצא לאקרנים בשנת 1934. הוא הצטרף לחברת וולט דיסני בשנת 1933, וכתב שירים למספר סרטים קצרים מונפשים, ביניהם "הצרצר והנמלה" ו"התרנגולת הקטנה והחכמה". כשעבד עם המלחין פרנק צ'רצ'יל, מורי כתב 25 שירים לסרט "שלגיה ושבעת הגמדים", שרק שמונה מהם הופיעו בו ולקחו חלק בפסקול הסרט, "Snow White and the Seven Dwarfs". בין השירים שהופיעו נמצאים "Heigh-Ho",‏ "Someday My Prince Will Come" ו-"Whistle While You Work". פסקול הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לפסקול המקורי הטוב ביותר.[דרושה הבהרה]

בשנת 1938 מורי שיתף פעולה עם המלחין אלברט היי מאלוט בכתיבת שיר עבור הסרט "פרדיננד השור", שזכה בפרס אוסקר לסרט המונפש הקצר הטוב ביותר. הוא עבד עם צ'רצ'יל על הלחן של הסרט "הדרקון העקש" בשנת 1941. שנה לאחר מכן, מורי בשיתוף פירס פירס היה אחראי על עיבוד הספר "במבי" מאת פליקס זאלטן לסרט בעל אותו שם. כמו כן הוא כתב את כל המילים של שירי הסרט, ביניהם השיר "Love Is a Song" שהיה מועמד לפרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר. בשנת 1949 הוא קיבל מועמדת נוספת לפרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר, יחד עם המלחין אליוט דניאל, על השיר "Lavender Blue (Dilly Dilly)", אותו שר ברל אייבס בסרט "כה יקר ללבי"[1].

ב-8 במאי 1971, בגיל 66, נפטר מורי בסנטה ברברה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לארי מורי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]