כריס אנג'ל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כריס אנג'ל
Christopher Nicholas Sarantakos
לידה 19 בדצמבר 1967 (בן 56)
לונג איילנד, ניו יורק
שם לידה Christopher Nicholas Sarantakos עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
מקום מגורים לאס וגאס עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה תיכון איסט מדו עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1994 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע מוזיקאי, מנטליסט, מהפנט, שחקן, פעלולן
פרסים והוקרה כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר של כריס אנג'ל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כריסטופר ניקולס סאראנטקוסאנגלית: Christopher Nicholas Sarantakos, נולד ב-19 בדצמבר 1967), הידוע בשם הבמה כריס אנג'ל הוא מוזיקאי, קוסם, מנטליסט, מהפנט, שחקן, פעלולן אמריקני המוכר בעיקר בזכות מופעו הטלוויזיוני כריס אנג'ל מיינדפריק.

ראשית דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריס אנג'ל נולד וגדל בלונג איילנד, ניו יורק לג'ון ודימיטרה סאראנטקוס ולו שני אחים בשם קוסטה וג'יי.די. הוא ממוצא יווני. אביו, שמת ממחלת הסרטן, היה להשראה עצומה לכריס. על-פי ראיון שנערך עם לארי קינג לפני ליל כל הקדושים ב-2007 סיפר כי בילדותו שימש כעוזר כומר בכנסייה האורתודוקסית היוונית, וכי עדיין חש זיקה עזה לדת.

אנג'ל גדל עם אהבה למוזיקה וכבר בגיל שש גילה עניין בתחום הקוסמות, כאשר דודתו חשפה בפניו לראשונה טריק קסמים. אחד הקוסמים שהשפיעו רבות על כריס היה הארי הודיני, ומרבית מהופעותיו כיום עושות לו מחווה. כנער מתבגר נהג להופיע אנג'ל במסיבות, מועדוני לילה ובאירועים משפחתיים.

אנג'ל מנגן בלהקת רוק תעשייתי בשם "אנג'לדסט" עם חברו קלייטון סקוט, שהפיק חיבר ועזר בעיבוד הפסקול לסדרת "מיינדפריק".

בין השנים 20012006 היה כריס נשוי לשחקנית ג'ואן וינקהרט.

קריירת קוסמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג'ל יצא במופע "עולם האשליות" במדיסון סקוור גארדן ב-1998, ובעקבותיו יצא במופע אוף ברודוויי בשם "כריס אנג'ל מיינדפריק" שרץ בכיכר טיימס עד ה-6 בינואר 2003 עם למעלה מ-600 הופעות, מופע אותו יצר, הפיק, ערך וביים. כריס התארח בהפקות טלוויזיוניות רבות ביניהם "מדע הקסם", "על-טבעי" ועוד.

כריס הפך לקוסם היחיד שזכה פעמיים (2001 ו-2004) בפרס מרלין של איגוד הקוסמים הבינלאומי[1], שציין את האמנים זיגפריד ורוי כאמנים המשפיעים ביותר של העשור, ואמנים כאנג'ל, דייוויד קופרפילד ודייוויד בליין כמשפיעים ביותר ב-25 שנים האחרונות. כריס גם זכה בפרס קוסם השנה ב-2005 לאקדמיה לאומנות הקסם.

במהלך הקריירה הספיק כריס לחשוף כמה וכמה טריקים בפני הצופים בבית, אם כי הביצוע היה פשטני למדי ואשר לא נועד לחשוף את סודותיו הגדולים. כריס דן בחייו האישיים והמקצועיים בספרו "מיינדפריק: סודות נחשפים" שראה אור ב-24 באפריל 2007 והפך לרב-מכר בלוס אנג'לס טיימס.

בשנת 2007 רשת NBC החתימה את אנג'ל כשופט לצד אורי גלר בגרסתה האמריקאית לתוכנית הטלוויזיה הישראלית "היורש" ("Phenomenon"), שבה מחפשים אחר המנטליסט הבא.

אנג'ל מופיע במופע אשליות של קרקס השמש שייקרא "Criss Angel: Believe" המופק במלון לוקסור, לאס וגאס[2], כאשר תאריך התחיל באוקטובר 2008. לאחרונה יצא כריס בהצהרה כי המופע מתוכנן לרוץ כעשר שנים עם 4,600 מופעים ואופציה להארכת החוזה לחמש שנים נוספות.

כריס אנג'ל מיינדפריק[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריס אנג'ל הוא כוכב ויוצר הסדרה כריס אנג'ל מיינדפריק מבית רשת הטלוויזיה A&E נטוורק. שתי העונות הראשונות צולמו במלון האלאדין שבלאס וגאס, והעונה השלישית במלון לוקסור. נכון ל-2009, לסדרה קיימות חמש עונות.

בתוכניתו, שהחלה ב-20 ביולי 2005, הפגין כריס יכולות רבות ביניהן הליכה על פני המים, ריחוף מעל המלון לוקסור, ריחוף בין שני בניינים, ביתור לשניים לעיני קהל, הישרדות מפיצוץ כשהוא כלוא בארגז חומר נפץ, היחלצות בעודו נקבר חי, היחלצות מחבית נפט מגובה רב וכיוצא בזה.

במהלך צילומים של העונה השלישית, כריס פצע את צווארו כשהוא מנסה להימלט מרכב להעברת אסירים בטרם הרכב יושלך מצוק. הפקת הסדרה הופסקה לשבועיים ימים בעוד כריס מחלים מהפציעה. בעונה הרביעית כריס נפצע בידו לאחר שניסה לתפוס מסמר שנורה מאקדח מסמרים.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את כלל האלבומים הוציא כריס לאור באופן עצמאי, בחסות חברת התקליטים APITRAG.

דיסקוגרפיה

  • 1998 - Musical Conjurings from the World of Illusion (להקת אנג'לדאסט)
  • 2000 - System 1 in the Trilogy
  • 2000 - System 2 in the Trilogy
  • 2000 - System 3 in the Trilogy
  • 2002 - Mindfreak, פסקול לעונה הראשונה של התוכנית "כריס אנג'ל מיינדפריק"
  • 2003 - Supernatural
  • 2006 - Criss Angel Mindfreak, פסקול לעונה השנייה של התוכנית "כריס אנג'ל מיינדפריק"

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כריס אנג'ל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Mercury Magazine, Where Criss Angel dares to thread, Len Sousa, May 31st 2006
  2. ^ Happynews.com, Magician Criss Angel in new Cirque show, Ryan Nakashima, March 22nd 2007