כולם לחייך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כולם לחייך
מידע כללי
מאת עומר ברק
שפת המקור עברית
סוגה קומדיה רומנטית ספרות יפה
הוצאה
הוצאה בשפת המקור מודן הוצאה לאור
תאריך הוצאה 2023
מספר עמודים 264
עורך עודד וולקשטיין

כולם לחייך הוא ספרו השני של הסופר עומר ברק בז'אנר הקומדיה רומנטית. הספר יצא לאור בשנת 2023, בהוצאת מודן הוצאה לאור, ועוקב אחר יוני אלול, בחור בן 32, שאהובתו מאז גיל 17, יערה, נעלמה במפתיע מדירתם המשותפת בלונדון. שמונה חודשים אחרי אותה היעלמות, ובאמצע חופשה משפחתית מהגיהנום, חוזה יוני ביערה מקבלת הצעת נישואין פומבית ופומפוזית מגבר אחר, ומגלה שיש לו ארבעה ימים בלבד לעצור את הזוועה ולהחזיר אליו את האקסית המיתולוגית שלו.

הספר זכה להצלחה מסחרית גדולה, ובפחות מ-48 שעות מצאתו לאור הגיע למקום הראשון ברשימות רבי המכר[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 32 יוני אלול איבד את הכל: סטודיו הצילום המצליח שהיה לו בלונדון נסגר; אהובתו מאז גיל 15, יערה, נעלמה מהדירה המשותפת שלהם; בחשבון הבנק שלו הופיע חיוב מסתורי של עשרות אלפי פאונדים שהוא לא יכול להסתיר וגם לא יכול לכסות, וכאילו שכל זה לא מספיק, שמונה חודשים אחרי שחזר לארץ ומתגורר אצל הוריו בניסיון לעמוד שוב על הרגליים אמא שלו מכריזה שכל המשפחה, כולל אותו, יוצאים לקרוז שנקנה במבצע באתר קופונים.

ובדיוק כשחשב שהחיים לא יכולים להיות גרועים יותר, מתברר שיערה נמצאת על הספינה. והיא מקבלת הצעת נישואין פומפוזית מבחור שאיננו יוני. וצוות הספינה מבשר למאורסים הנרגשים שאם הם יחליטו לקיים את החתונה על הספינה היא תהיה בחינם. והמאורסים מסכימים.

וליוני יש ארבעה ימים כדי לעצור את הטעות האיומה הזאת ולהחזיר את החיים לקדמותם. והוא יצטרך עזרה. ולרוע המזל, המשפחה המסוכסכת שלו הם צוות הסיוע הגרוע ביותר שהיה יכול לבקש.

מי שעוד עומדת בינו לבין עצירת החתונה היא לירז שבתאי, אחראית האבטחה בספינה, שרחוקה הפלגה שלווה אחת בלבד מהגעה לדירוג האבטחה העולמי הגבוה ביותר. כשהיא מבינה שיוני הוא מה שמפריד בינה לבין הישג השיא של הקריירה שלה, היא תעשה הכל כדי לחבל לו בתוכניות ולעצור אותו.

דמויות מרכזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוני אלול - כשמגזין טיים אאוט הלונדוני בחר ביוני כאחד מהצלמים הצעירים המבטיחים ביותר בעולם, הוא היה בטוח שכל עתידו לפניו. עם תערוכה ראשונה בגלריה נחשבת וסטודיו עמוס בהזמנות היה נראה שהחיים סוף סוף מתחילים להסתדר. אלא שבלילה אחד הכל קרס כמו מגדל קלפים, ומאז יוני רק מנסה לאסוף את השברים. חזרתו לארץ של הכבשה השחורה המשפחתית עם הזנב בין הרגליים אפשרה לכל משפחתו לומר לו במקהלה ״אמרנו לך״, ובמהלך הספר הוא ינסה להחזיר את חייו למקום שהם היו בו.

יערה - אהובתו וזוגתו של יוני מאז גיל 15, והאישה שהביאה אותם ללונדון בזכות מלגה ללימודי במאות בבית הספר לקולנוע. בלילה שלפני הטיסה התבשרה יערה כי היא סובלת מתסמונת גיל הבלות המוקדם, אשר למרות גילה הצעיר לא מאפשר ולא יאפשר לה להיכנס להריון. הזוג נכנס לטיפולי פוריות שמרוקנים את חשבונם ונפשם ונמשכים שנים ארוכות. אחרי הכנה של חודשים, וללא ידיעתו של יוני, מתכננת יערה את עזיבתה, ובסוף משאירה לו פתק פוסט-איט על המקרר שבו כתוב ״מצטערת״, ונעלמת מחייו - עד להופעתה המחודשת והבלתי צפויה.

לירז שבתאי - אחראית האבטחה על הספינה, והאישה שתעמוד בין יוני לעצירת החתונה. למרות שהם נראים שונים מאוד, סיפור חייה של לירז ישתרג בתוך זה של יוני, ובדרכה לעצור אותו היא תפגוש שוב את כל ההיסטוריה שעשתה מאמץ להחביא.

רותי אלול - אמו של יוני, ואישה שעיקר הנאתה בחיים הוא גלישה באתרי קופונים, קניית דברים שאינה זקוקה להם במחירי מבצע והכרזת ״אמרתי לך״ אקראית לחלוטין. תיעבה את הזוגיות של יוני ויערה ונפגעה מאוד מעזיבתו של יוני ללונדון.

איציק אלול - מאז שהתגייס לצה״ל איציק אלול לא עזב אותו עד הפנסיה, והוא חינך את בניו לשני דברים בלבד: אהדת מכבי חיפה, ועבודה בטוחה. הבחירה של יוני באורח חיים מסוכן, פרוע ועצמאי גרמה לניתוק היחסים בינו לבין בנו.

דקלה - אחותו הגדולה של יוני, רכזת שבט בצופי חיפה ואמא ליעלי (5) ואופק (10 חודשים). הלכה במסלול שהתוו לה הוריה, וקשה להגיד שזה השתלם לה

עמיחי - בעלה של דקלה, מדריך בחברה להגנת הטבע ומכיר חיות וזני בעלי חיים ששום בן אנוש לא אמור להכיר.

דן - אחיהם הצעיר של דקלה ויוני. הפרופסור הצעיר ביותר - ולדעת שניהם גם המעצבן ביותר - באוניברסיטת הארווארד בארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ IMG_7517.HEIC, Google Docs