יש חיה כזאת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש חיה כזאת
BNA ビー・エヌ・エー
סוגה פעולה[1]
קומדיה[1]
פנטזיה[1]
יוצר Studio Trigger
מאנגה
יוצר Asano
מאייר Asano
הוצאה Shueisha
התפרסם לראשונה במגזין Tonari no Young Jump
תקופת הפרסום המקורית 29 במאי 2020 – רץ
אנימה
אורך פרק 24 דקות
במאי יו יושינרי
תסריטאי קזוקי נקשימה
אולפני אנימציה Trigger
רשת שידור Fuji TV
תקופת שידור מקורית 8 באפריל 202024 ביוני 2020
מספר העונות 1
מספר הפרקים 12
רומן: BNA ZERO Massara ni Narenai Kemono-tachi
יוצר Nekise Ise
מאייר TRIGGER
הוצאה Shueisha
תקופת הפרסום המקורית 23 באפריל 2020

יש חיה כזאתיפנית: BNA ビー・エヌ・エー; בהפבורן: Bī Enu Ē; באנגלית: BNA- Brand New Animal) ידועה על ידי נטפליקס בראשי התיבות BNA, היא סדרת אנימה אשר הופקה על ידי Studio Trigger ובוימה על ידי יו יושינרי. ששת הפרקים הראשנים של הסדרה הוצגו בבכורה בנטפליקס ביפן במרץ 2020; שישה פרקים נוספים הוצגו בבכורה בחודש מאי באותה השנה. הסדרה שודרה גם בתחנת הטלוויזיה Fuji TV מאפריל עד יוני 2020.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתרחשת בעולם שבו בני האדם חיים יחד עם ענף של האנושות בשם אנשי חיות, המתמודדים עם רדיפה בשל יכולתם להפוך לחיות דמויי אדם באמצעות תכונה ב-DNA הנקראת "גורם חיה". הסדרה מתמקדת במיצ'ירו קגמורי, נערה צעירה שהפכה לפתע לטנוקי לאחר שחברתה הטובה ביותר, נזונה היווטאשי, נחטפה בעקבות עירוי דם. מיצ'ירו ברחה לחפש מקלט באנימה-סיטי, מקלט שנעשה עבור אנשי החיות, ופוגשת את איש-הזאב המסתורית שירו אוגאמי שעובד עבור ראש העיר, ברבלט רוזה. השניים פועלים לחקירת נסיבות השינוי של מיצ'ירו תוך שמירה על השלום באנימה-סיטי, רק כדי לבדוק קונספירציה המערבת את חברת התרופות סילבסטה-מרכז מחקר רפואי יוקרתי-שעובדיו המרושעים היו אחראים בטעות להענקת הדם ששימש בשינוי של מיצ'ירו יחד עם השינוי של נזונה. חברת סילבסטה הציבה בעיר כנסייה בשם "כנסיית הזאב הכסוף" כדי לכנות את עצמה כאלוהית השומרת של אנשי החיות הידועה בשם הזאב הכסוף. אבל מיצ'ירו מגלה שהזאב הכסוף האמיתי הוא שירו, שנאלץ לחשוף את כוחו האמיתי בהתמודדות עם חוקר הסילבסטה, שעבר מוטציה למפלצת מטורפת בעקבות מעצרו.

מיצ'ירו מגלה ששירו הוא בן אלמוות שהשיג את כוחותיו כשורד היחיד של נירווסיל, עיר של אנשי חיות שנהרסה לפני אלפי שנים על ידי בני אדם, חושף שאנשי החיות של נירווסיל היו למעשה קורבנות של תופעה הנגרמת על ידי מתח הנקראת "תסמונת נירווסיל" שגרם להם להרוג אחד את השני לפני שחוסלו על ידי בני האדם. אלן גם מסביר שהוא פותר את הבעיה עם נזונה בכך שהוא הופך להיות הזאב הכסוף כדי להפחית את הלחץ בזמן שהוא פיתח תרופה כדי להפוך אנשי חיות לבני אדם אם הם משתגעים. אך התוכנית האמיתית של אלן היא לגרום לתסמונת נירווסיל להתחיל שוב, לאחר שנזונה נחשפה על הבמה תוך שהוא חושף את עצמו להיות חיה משושלת דם טהור. השניים גם לומדים כי התרופה לתסמונת נירווסיל היא הדם של מיצ'ירו ונזונה, המונעת את המשבר עם קבלת מצבה של מיצ'ירו בזמן שהיא נשארת באנימה-סיטי כדי לעזור לשירו להגן על העיר.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מיצ'ירו קגמורי (影森 みちる) (דיבוב ביפנית: סומירה מורוהושי[2]) - תלמידת תיכון אנושית שיום אחד הפכה לחיית טנוקי ובאה לאנימה-סיטי כדי למצוא דרך להפוך את עצמה חזרה לאנושית, המאמינה שהשינוי שלה היה בתחילה מחלה לפני שלמדה שזה היה כתוצאה מזה שהיא קיבלה דם של אנשי חיות בזמן שהייתה בבית החולים. בשל נסיבות המעבר שלה לחיית אדם, מיצ'ירו יכולה לגשת לתכונות של בעלי חיים אחרים ולמתוח את צורתה לאורכים מסיביים.
  • שירו אוגאמי (大神 士郎) (דיבוב ביפנית: יושימאסה הוסויה[2]) - איש-זאב עם חוש ריח חד מאוד שמקדיש את עצמו כדי להגן על אנימה-סיטי, בעל כוח עצום ויכולות מחודשות יחד עם חיי נצח ויכולת להפוך לזאב ענק. שירו מתגלה מאוחר יותר שהיה פעם חיה נורמלית בעיר נירווסיל לפני אלף שנים, שנהרג על ידי ריימונד סילבסטה יחד עם תושבי נירווסיל האחרים כאשר הם השתגעו. אך שירו צבר את כוחותיו כאשר קם לתחייה מספיגת הדם של 1,000 הגופות של אנשי החיות בנירווסיל, היוצר את אגדת הזאב הכסוף (ביפנית: 銀狼) כפי שהוא הקדיש את חייו החדשים כדי להגן על אנשי החיות מפני זוועות אנושיות.
  • נזונה היווטאשי (日渡 なずな) (דיבוב ביפנית: מריה נגנאווה[2]) - חברת הילדות של מיצ'ירו וחברתה לכיתה עם שאיפות להפוך לכוכבת, אך הפכה לפתע לחיית קיצונה כתוצאה מזה שהיא קיבלה דם של אנשי חיות בזמן שהייתה בבית החולים, ולאחר מכן נלקחה על ידי חברת התרופות סילבסטה כדי לחדד את היכולות שלה לשנות את צורתה. אלן משכנע את נזונה להצטרף לכנסיית הזאב הכסוף לצד בוריס קליף תחת השם הבדוי של דייזי לובי להתחזות לזאב הכסוף, אשר אלן מרמה את הנערה להאמין שהיא עוזרת לאנשי החיות.
  • אלן סילבסטה (アラン・シルヴァスタ) (דיבוב ביפנית: קאיטו אישיקאווה[2]) - יזם מסתורי עשיר, ונשיא של חברת התרופות סילבסטה המספקת תמיכה רפואית לאנימה-סיטי תוך הבעת עניין ביכולות הפיזיות הייחודיות של במיצ'ירו ושירו. הוא חשף את אביו הקדמון ריימונד סילבסטה אשר היה אחראי להשמדת נירווסיל כאשר אנשי החיות המקומיות שלה השתגעו, אלן מודע לזהותו של שירו כזאב הכסוף תוך שהוא מסביר את כוונתו להאניש את כל אנשי החיות שנכנעים לתסמונת נירווסיל. מאוחר יותר, אלן מגלה את עצמו כאדם חיה טהורת דם עם גרסת קרברוס זהובה היכול לשנות את עצמו לצורת הזאב הכסוף של שירו, החושף את מניעיו הקדומים בחיסול תושבי אנימה-סיטי על היותם אנשי חיות טמאות.
  • ברבלט רוזה (バルバレイ・ロゼ) (דיבוב ביפנית: גארה טקאשימה[3]) - ראש העיר של אנימה-סיטי שהיא אישת-חולד עירום עם דוקטורט בגנטיקת אנשי חיות והיא חברה ותיקה של שירו, המודעת לזהותו כזאב הכסוף כאשר הוא הציל אותה ממתקן מחקר כשהייתה ילדה. בנוסף היא גם מודעת למצבה של מיצ'ירו, המניחה שיש לה מחלה באותו הזמן, ומתחייבת לעזור לה למצוא תרופה בזמן שהיא מבקשת ממנה לשמור את זה בסוד כדי למנוע פאניקה המונית.
  • מרי איטמי (マリー伊丹) (דיבוב ביפנית: מיצ׳יו מוראסה[3]) - אישת-חורפן שמעורבת בכל מיני עסקאות מפוקפקות. היא עוזרת למיצ'ירו מפעם לפעם, אבל גם מבקשת טובה בתמורה לעזרתה.
  • יוג'י טאצ'יקי (立木 勇次) (דיבוב ביפנית: הירושי נאקה[4]) - איש-דני ענק שהוא שוטר במשטרה ולפעמים נעזר בשירו אוגאמי.
  • ג'ם הורנר (ジェム・ホーナー) (דיבוב ביפנית: הירושי יאנאקה[4]) - איש-תרנגול ובעלה של מליסה, שנותנים למיצ'ירו מקום לינה. הוא ואשתו מאמינים מסורים ועובדי הזאב הכסוף.
  • מליסה הורנר (メリッサ・ホーナー) (דיבוב ביפנית: קימיקו סאיטו[4]) - אישת-וומבט ואשתו של ג'ם. היא ובעלה מאמינים מסורים ועובדי הזאב הכסוף.
  • ג'וליאנו פליפ (ジュリアーノ・フリップ) (דיבוב ביפנית: יוהיי טדנו[4]) - איש-לבנתן שהוא ראש כנופיה רבת עוצמה ואביה האוהב והמגונן יתר על המידה של נינה. יש לו שנאה עצומה לבני אדם כי אביו (סבא של נינה) נהרג על ידי ציידי אנשי חיות ואז בושל ונאכל זמן קצר לאחר מכן -- אף על פי שבתו אומרת שזה לא באמת קרה, וזה בדיוק הסיפור שסופר לה על ידו.
  • ראש הממשלה שירמיזו (白水 総理) (דיבוב ביפנית: הוצ'ו אוטסוקה[4]) - אדם שהוא ראש הממשלה המכהן של יפן בסדרה. הוא עבד עם ראש העיר רוזה כדי להקים את אנימה-סיטי, אך יש לו חוסר אמון נצחי כלפי אנשי החיות, והוא לא מפחד לפגוע בזכויותיהם.
  • נינה פליפ (ニナ・フリップ) (דיבוב ביפנית: עמי משימה[5]) - נערת-דולפין שהיא בתו של ג'וליאנו פליפ ומעולם לא הייתה מחוץ לאנימה-סיטי. נינה היא חברתה של מיצ'ירו.
  • ג'קי (ジャッキー) (דיבוב ביפנית: מגומי האן[6]) - ילדת-דוב צעירה ותמימה שמיצ'ירו נתקלת בה לעיתים קרובות.
  • בוריס קליף (ボリス・クリフ) (דיבוב ביפנית: טאקהיטו קויאסו[7]) - איש-נחש והכומר הראשי של כנסיית הזאב הכסוף, שהתעניין מאוד בנזונה.
  • פינגואה (ピンガ) (דיבוב ביפנית: דאיסוקה נאמיקאווה[8]) - איש-אלבטרוס שכיר חרב שלחם פעם כחייל נגד קיצוניים אנטי-חייתיים, רק כדי להתפכח מהממשלות המפרות את זכויות הנדידה של אנשי החיות

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית תאריך שידור מקורי יפןיפן
1 Runaway Raccoon רקון במנוסה 21 במרץ 2020
2 Rabbit Town עיר הארנבים
3 Rhino Melancholy דכדוך קרנפי
4 Dolphin Daydream חלום בהקיץ של דולפין
5 Greedy Bears דובים חמדניים
6 Fox Waltz ואלס עם שועלים
7 Easy Albatross אלבטרוס קליל 6 במאי 2020
8 The Mole Rat Speaks החולד מדבר
9 Human Scapegoat שעיר לעזאזל אנושי
10 Rabid Wolf זאב חולני
11 A Beastly Feast סעודה מפלצתית
12 Anima-City אנימה-סיטי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 Ashcraft, Brian (10 באפריל 2020). "Your Autumn 2020 Anime Guide". Kotaku. נבדק ב-5 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 3 4 "Yoh Yoshinari, Trigger's BNA: Brand New Animal Anime Reveals Cast, Visual, Story, April 2020 Debut". Anime News Network. 9 בדצמבר 2019. נבדק ב-9 בדצמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 "Trigger's BNA: Brand New Animal Anime Reveals More Cast, Staff, Netflix Streaming in 1st Promo Video". Anime News Network. 22 בינואר 2020. נבדק ב-22 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ 1 2 3 4 5 "Yoh Yoshinari, Trigger's BNA: Brand New Animal Anime Reveals More Cast, March 21 Premiere on Netflix". Anime News Network. 10 במרץ 2020. נבדק ב-10 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "BNA: Brand New Animal Anime Casts Ami Maeshima". Anime News Network. 22 באפריל 2020. נבדק ב-23 באפריל 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "BNA: Brand New Animal Anime Casts Megumi Han". Anime News Network. 30 באפריל 2020. נבדק ב-30 באפריל 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "BNA: Brand New Animal Anime Casts Takehito Koyasu". Anime News Network. 6 במאי 2020. נבדק ב-6 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "BNA: Brand New Animal Anime Casts Daisuke Namikawa". Anime News Network. 13 במאי 2020. נבדק ב-13 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)