יואל מנוביץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף יואל מנוביץ)
הרב יואל מנוביץ'
לידה נובמבר 1966 (בן 57)
מקום פעילות חיספין
השתייכות ציונות דתית
תחומי עיסוק תלמוד, אמונה
תפקידים נוספים ראש ישיבת הגולן
רבותיו הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא, הרב שאול ישראלי, הרב יעקב אלעזר כהנא שפירא

הרב יואל מנוביץ' (נולד בנובמבר 1966) הוא ראש ישיבת הגולן בחספין וחבר הנהלת איגוד ישיבות ההסדר, מתלמידיו המובהקים של הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב יואל מנוביץ' נולד בירושלים בשנת תשכ"ז כחצי שנה לפני מלחמת ששת הימים לצבי ורבקה, סופרת במאית ומחזאית (בתו של הרב דב מעייני - רבה של מגדיאל, ואחותו של הרב בצלאל מעייני - רבה של הוד השרון).

למד בישיבה התיכונית שעלבים, בסיום לימודיו בישיבה התיכונית המשיך לישיבת כנסת חזקיהו בכפר חסידים, ולאחר קצת יותר משנה עבר לישיבת מרכז הרב, שם למד אצל הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא, והיה לאחד מתלמידיו המובהקים. הרב מנוביץ' הוא גם תלמידו של הרב שאול ישראלי.

בשנותיו בישיבת מרכז הרב היה שותף בארגון אל עמי בראשותו של הרב יהושע צוקרמן, וערך סמנריונים וימי לימוד בתורת הרב קוק יחד עם הרב אלישע וישליצקי.

בשנת ה'תשנ"ח החל לשמש כר"מ בישיבת הגולן בחספין בראשות הרב אמנון שוגרמן, שם לימד את בני שיעור ד' גמרא וכתבי הראי"ה קוק. עם פרישתו של הרב שוגרמן בשנת ה'תשע"ב מראשות הישיבה, התמנה הרב מנוביץ' לשמש כראש הישיבה[1][2].

הרב מנוביץ' היה ממובילי הקמת תלמוד תורה "גולני" ביישוב, הנחשב כשלוחה של ישיבת הגולן. בשנת ה'תשע"ו פתח מסלול לשילוב בחורי ישיבה ביחידת 8200 בחיל המודיעין[3]. שימש כנשיאה של הישיבה במבוא דותן, אשר היוותה שלוחה של ישיבת הגולן, ונועדה לחזק את ההתיישבות היהודית בצפון השומרון. בשנת תשע"ח נבחר הרב מנוביץ' לשמש כחבר הנהלת איגוד ישיבות ההסדר. בנוסף לתפקידו כראש ישיבה, מעביר הרב מנוביץ' שיעורים בכל רחבי הארץ בנושאים שונים ובכללם בכנסי ימי עיון לתנ"ך, וכן מפרסם מאמרים בתלמוד באסיף "קול ברמה", ביטאון מבית ישיבת הגולן.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב מנוביץ' נשוי לאורלי, בתו של הרב פרופסור כרמי הורוביץ, ולהם שבעה ילדים. גיסו הוא הרב יעקב אלימלך, ראש ישיבת שבות ישראל לצעירים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]