טרנט קלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טרנט קלי
Trent Kelly
דיוקן רשמי של קלי
דיוקן רשמי של קלי
דיוקן רשמי של קלי
לידה 1 במרץ 1966 (בן 58)
יוניון, מיסיסיפי, ארצות הברית
שם מלא ג'ון טרנט קלי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה מכללת המלחמה של צבא ארצות הברית
אוניברסיטת מיסיסיפי
עיסוק פוליטיקאי, איש צבא, תובע
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
דת נצרות פרוטסטנטית[1]
trentkelly.house.gov
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של מיסיסיפי
2 ביוני 2015 – מכהן
(8 שנים ו־46 שבועות)
→ אלן נאנלי
פרסים והוקרה
מסדר הידידות עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון טרנט קליאנגלית: John Trent Kelly; נולד ב-1 במרץ 1966) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של מדינת מיסיסיפי. קלי הוא חבר המפלגה הרפובליקנית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלי נולד ב-1 במרץ 1966 ביוניון (Union) שבמיסיסיפי, בנם של ג'ון וברברה קלי. הוא תושב העיירה סאלטילו השוכנת בצפון מיסיסיפי, שם שימש כתובע המחוזי במחוז המשפטים במעגל הראשון של מיסיסיפי, הכולל שבעה ממחוזות המדינה. בשנת 1984 השלים קלי את לימודיו התיכוניים בתיכון יוניון, וכעבור שנה הצטרף למשמר הלאומי של צבא מיסיסיפי. כעבור זמן מה השלים לימודי תעודה ב"מכללת הקהילה המזרח-מרכזית", בטרם סיים באוניברסיטת מיסיסיפי לימודי תואר ראשון במנהל עסקים. ב-1994 היה לבוגר בית הספר למשפטים של אוניברסיטת מיסיסיפי וב-2010 קיבל תואר שני ממכללת המלחמה של צבא ארצות הברית. לאחר לימודי מהשפטים עבד קלי בעריכת דין פרטית עד 1999, אז התמנה לתובע עירוני בטופלו. הוא נבחר לתובע מחוזי בשנת 2011, והביס דמוקרטי מכהן מזה תשע תקופות כהונה.

קלי משרת כמייג'ור גנרל במטה הכוח המשותף במיסיסיפי של המשמר הלאומי של צבא ארצות הברית. בשנת 1990 התגייס למלחמת המפרץ ולמבצע סערת המדבר כקצין הנדסה משני. בשנת 2005 הוצב קלי כמייג'ור במהלך מלחמת עיראק עם החטיבה ה-155 כמפקד המבצעים של גדוד ההנדסה ה-150. בין השנים 2009–2010 שירת כלוטננט קולונל כמפקד צוות המבצעים של החטיבה ה-155 ופיקד על למעלה מ-670 חיילים ממסיסיפי, אוהיו וקנטקי. קלי עוטר בשני כוכבי הארד, בתג הפעולה הקרבית, מדליית דיפלורי (DeFleury) ובעיטורים צבאיים נוספים על שירותו הצבאי. בינואר 2018 הועלה לדרגת בריגדיר גנרל ובנובמבר 2020 קודם למייג'ור גנרל.

לאחר מותו של חבר הקונגרס הרפובליקני אלן נאנלי (אנ') בשנת 2015, נכנס קלי אל הבחירות המיוחדות למילוי מקומו בבית הנבחרים של ארצות הברית. אלמנתו של נאנלי, טורי, הביעה תמיכה במועמדותו של קלי[2]. בשלב הראשון של הבחירות המיוחדות, סיים קלי במקום השני מבין 13 מתמודדים, מאחורי המועמד הדמוקרטי וולטר זין (Walter Zinn). מכיוון שאף מועמד לא גרף את מרב קולות הבוחרים, קלי וזין עלו לסיבוב שני ב-2 ביוני 2015. במהלך הסיבוב המכריע גרף קלי 70% מקולות הבוחרים, ונבחר אל הקונגרס ה-114 של ארצות הברית[3]. באותו יום הושבע לתפקידו בידי יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית פול ראיין[4].

במהלך כהונתו הראשונה היה קלי חבר בוועדת החקלאות ובוועדת העסקים הקטנים של בית הנבחרים. ב-14 ביוני 2017 נכח קלי בהתקפה על חברי הקונגרס הרפובליקנים בווירג'יניה[5].

בדצמבר 2020 נמנה קלי בין 126 חברי בית הנבחרים מהמפלגה הרפובליקנית שחתמו על מכתב ידידי בית המשפט לשם הבעת תמיכה בתיק "טקסס נגד פנסילבניה", תובענה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט העליון של ארצות הברית בניסיון לערער על תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020 במספר מדינות מתנדנדות, בהן ג'ו ביידן ניצח את הנשיא המכהן דונלד טראמפ[6]. בית המשפט העליון מיאן לדון בתיק על סמך שלטקסס אין זכות עמידה לערער על תוצאות בחירות במדינה אחרת, על סמך פרק 3 לחוקת ארצות הברית[7].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טרנט קלי בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של טרנט קלי בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ בובי הריסון, Nunnelee funds directed to Kelly’s campaign, באתר Northeast Mississippi Daily Journal‏, 21 באפריל 2015 (באנגלית)
  3. ^ אמילי קאן, Kelly Wins Runoff for Mississippi House Seat, באתר Roll Call‏, 3 ביוני 2015 (באנגלית)
  4. ^ דבורה ברפילד ברי, Trent Kelly sworn in as newest congressman from Miss., באתר Clarion Ledger‏, 10 ביוני 2015 (באנגלית)
  5. ^ אתר למנויים בלבד Harriet Alexander; Rob Crilly, ‏Donald Trump visits Steve Scalise in hospital after Republican congressman shot at baseball practice, The Telegraph, 15 June 2017
  6. ^ מייקל ר. בלוד וניקולס ריקרדי, Biden officially secures enough electors to become president, באתר AP‏, 5 בדצמבר 2020 (באנגלית)
  7. ^ הניו יורק טיימס, ביהמ"ש העליון בארה"ב דחה את התביעה של טקסס נגד תוצאות הבחירות, באתר הארץ, 12 בדצמבר 2020