טיוטה:תיאטרון המיניאטורות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תיאטרון המיניאטורות הישראלי

תיאטרון המיניאטורות הישראלי (2022) מיסודו של דניאל בלוגלובסקי. תיאטרון המיניאטורות מתמחה בביצוע קטעים קצרים ומצחיקים. אלה יכולים להיות מערכונים קצרים, לרוב סאטירים ובעלי עומק רגשי ואינטלקטואלי. אלה יכולים גם להיות מחזות קצרים, גם הם מצחיקים ובמקרים רבים מתאימים לסוגת הסאטירה. תיאטרון מיניאטורות במיטבו מצליח לשלב בין עומק המטענים העולים מעבודתו לבין פשטות ונגישות הביצוע והטקסט. שילוב ייחודי זה הוא שאפשר לאורך השנים לתיאטראות מיניאטורות לייצר סאטירה חדה נוקבת ומדויקת ולהציף אותה לציבור באופן יעיל במיוחד. כל זאת מבלי לשכוח את חובתו הראשונה של כל תיאטרון – להיות חי, אנושי, מעניין, מצחיק (במקרה של תיאטרון המיניאטורות) וסוחף.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הצלחה של המופע "איך אמרת שקוראים לך?" במסגרת פסטיבל JaffaFest בשנת 2022 (פסטיבל התיארטו הבינלאומי של תיאטרון גשר), דניאל בלוגלובסקי המשיך לרוץ עם מופע במקומות אחרים בארץ וכך היוא ייצר את תיאטרון המיניאטורות הישראלי. תיאטרון המיניאטורות נקרא כך על שם תיאטרון המיניאטורות שפעל בברית המועצות ועוד לפניי כן ברוסיה הצארית, והיה למען הדיוק השם של תיאטראות רבים. בשיאו הצליח תיאטרון המיניאטורות, שכאמור אופיו הוא על פי רוב סאטירי, לגלם את הנס הגדול ביותר שיכול להתקיים בתיאטרון – הוא היווה ייצוג מוחלט של חופש המתקיים בתוך מקום שהוא כל דבר מלבד מקום חופשי. בברית המועצות, בשיא הדיקטטורה תחת שלטונו של סטלין (תקופה שבה אמנים נאלצו לחיות ולפעול בצל הידיעה הברורה כי קיים סיכוי סביר שיוצאו להורג) נולד תיאטרון המיניאטורות של ארקדי ראייקין ולא חשש להעביר בעזרת המיניאטורות שהציג ביקורת נוקבת. ובהמשך ישיר של זה, שיאו של תיאטרון המיניאטורות בעולם כולו היה תיאטרון המיניאטורות של מיכאיל ז'בנייצקי - הסאטיריקן היהודי הגאון מאודסה.

פרויקטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערב המיניאטורות[1] היה המופע הראשון שנוצר במסגרת [תיאטרון המיניאטרות הישראלי]. מופע זה הינו המשכו הישיר של המופע "איך אמרת שקוארים לך?" שהופיע לראשונה במסגרת JaffaFest 2022, בתיאטרון גשר. מופע זה זכה לשבחיה של המבקרת אביבה רוזן[2]. ערב המיניאטורות הופיע בהצלחה רבה בתיאטרון הדופנ בפתח תקווה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]