טיוטה:עמית סופר (מוזיקאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עמית סופר (נולד ב-6 בספטמבר 1972, כ"ז באלול ה'תשל"ב) הוא מוזיקאי ויזם ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופר נולד בנתניה למשפחה דתית. בקטנותו המשפחה עברה לתקופה קצרה לאילת, אך לאחר מכן חזרה לנתניה והשתקעה שם. סופר למד במסגרות היסודי בעיר, ובתיכון למד תקופה בישיבת בני עקיבא בנתניה, ותקופה בישיבת בני עקיבא ברעננה. היה חבר בתנועת בני עקיבא בעיר.

במהלך שירותו הצבאי, שירת סופר בלהקות חיל האוויר ובלהקת הרבנות הצבאית.

בשנת 1994 התחתן סופר עם שירה לבית גולדברג, ולזוג נולדו 6 ילדים.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופר למד כל ילדותו בקונסרבטוריון בנתניה, ומורו ורבו היה אברהם פלדר. כבר בגיל צעיר הופיע בטקסים עירוניים, תנועות נוער ואף היה שותף לקלטת שהוציאה תנועת בני עקיבא בישראל. במקביל, השתתף סופר בתחרויות שחיה ואף זכה באליפות ישראל לבני גילו בשנת 1988, אך לאחר מכן זנח את השחייה עבור המוזיקה.

במקביל לשירותו הצבאי, המשיך סופר לנגן בחתונות ולהקליט דיסקים שעם השנים הפכו לאבני היסוד במגזר הדתי לאומי ואף החרדי.

בשנת 1993 הקים סופר יחד עם חבריו את להקת להבה שהפכה ללהקת הדגל במגזר הדתי לאומי, בהמשך התפצלה הלהקה וחבריה ממשיכים עד היום להופיע ערב ערב. בין חברי הלהקה נמנו גלעד פוטולסקי ויחיאל גרינברג (בנו של ראש ישיבת כרם ביבנה מרדכי גרינברג).

בשנת 2004 הצטרף סופר לסדרת הקלטות בגן של דודו והיה למעבד המוזיקלי של חלקים מהסדרה. בעקבות הפרויקט נוצר קשר בין סופר לאומן הבין-לאומי דודו פישר והם הפיקו יחד מופעים שרצו ברחבי הארץ.

בנוסף, סופר התחבר לעולמות תוכן המותאמים לילדים ופתח את יהדודס, חברה ליצור והפצת ספרי תוכן מנגנים בעלי ערך יהודי. החברה אף התפרסה והתרחבה מעבר לתוכן היהודי הקלאסי, ונגעה בעולמות נוספים. החברה פיתחה כעשרה מוצרים שונים ביניהם סידור, ברכת המזון, תהילים, ניגוני ר' שלמה קרליבך, ספר כלי נגינה, ספר על ארץ ישראל ועוד. הסידור נחל הצלחה רבה, ומכר עשרות אלפי עותקים עד היום. לפיתוח התכנים היו שותפים אמנים בעלי שם, ביניהם זובין מהטה, מנצח הפילהרמונית הישראלית, ויעקב מישורי. בשנת 2015 מכר סופר את החברה לידיעות ספרים.

תקופה מסוימת אף עסק סופר במכירת מוזיקה לבתי עסק, רמקולים לפלאפונים ועוד יזמויות שונות ונוספות.

בשנת 2017 החל סופר לנגן בשופר. תוך זמן קצר הוא תויג באומן השופר הבין לאומי, וניגן בבמות הגדולות בארץ. סופר אף הוציא דיסק שכולו נעימות בשופר, שקיבל את מימונו בעזרת פרויקט מימון המונים- הדסטארט.

בשנת 2020 זכה סופר להכרה בין לאומית כשיחד עם שותפו, גיורא ליננברג, מכרו ליוניברסל מיוזיק גרופ, מחברות המוזיקה הגדולות בעולם, מספר שירים ואף התקבל להיות חבר של קבע בחברה. סופר ושותפו, היו הישראליים הראשונים והיחידים עד כה שזכו להכרה זו.

עיסוק פוליטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופר עוסק גם בפוליטיקה. בבחירות האחרונות לתפקיד הרבנות הראשית לישראל הוא יזם טקס הוקרה של העיר מודיעין-מכבים-רעות לרב דוד לאו, שהיה הרב של העיר באותם הימים, וטקס זה היווה את יריית הפתיחה לריצתו של הרב לאו לתפקיד, שלבסוף זכה בו. באירוע נכחו אנשי ציבור רבים, ובהם הרב ישראל מאיר לאו, חברי כנסת ועוד.

סופר הוא תומך נלהב של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואף הוזמן לנגן לכבודו בכמה אירועים שונים, ואף בעת ניצחון הליכוד בכמה מערכות בחירות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]