טיוטה:מיזמי ויקיפדיה/ח"כים פוטנציאליים/יהדות התורה/שלמה טייטל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אברהם מרדכי שלמה טייטל (נולד ב-20 לאפריל 1970, י"ד ניסן ה'תש"ל) הוא איש עסקים ואיש ציבור ישראלי-חרדי , מנכ"ל ובעלים של קבוצת "גני טל" העוסקת בנדל"ן, בנוסף מנהל גם את "טללים"- חברה שהקים כפתרון למצוקת התעסוקה של הנשים בציבור החרדי. חסיד גור.

שלמה טייטל נולד בעיר בני ברק, לבית חסידי מוותיקי חסידות גור, לאביו הרב צבי הערשל טייטל, מחלוצי היהלומנים החרדים במדינת ישראל המתחדשת. שלמה טייטל התחנך במוסדות החסידות ולמד בישיבת "חידושי הרי"ם" ובישיבת "שפת אמת" בירושלים. הקים את ביתו עם בתו של הרב מנחם רובנשטיין מחיפה, סוחר יודאיקה וממייסדי קהילת גור בחיפה. לאחר נישואיו התגורר באשדוד ולמד בכולל של חסידות גור, לאחר שנות לימוד ארוכות נכנס לעולם העסקים והנדל"ן לצד פעילות ציבורית ענפה וסיוע למוסדות קודש וארגוני חסד מכלל המגזרים. בשנת 2009 עבר הרב טייטל להתגורר בבני ברק, שם קבע את מקומו בבית החסידים ברחוב דסלר בעיר, והחל ללמוד בחברותא עם הגאון רבי מאיר פלקסר ראש ישיבת חידושי הרי"ם. הרב שלמה טייטל חבר במשך שנים בוועדה המרכזית של חסידות גור ועוסק בפעילות ציבורית נרחבת המסייעת לכלל המגזר החרדי.

-עסקיו ופעילותו הציבורית- במהלך השנים לאחר שנכנס לעולם העסקים, הצטרף להנהלת "קבוצת גני טל" העוסקת בבניה ויזמות נדל"ן. חברה שהקים אביו יחד עם דודו, הרב זיסמן מיכאל טייטל, חתנו של האדמו"ר מלובלין ואחד מראשוני היועצים הרפואיים בישראל וממקימי ארגון החסד "רפואה וישועה". שלמה טייטל מינף את קבוצת גני טל ובניהולו החלה החברה לפועל גם בתחומים נוספים והפכה לחברת בנייה ויזמות מהבולטות במגזר הפרטי. בשנת 2010, בעקבות מצוקת התעסוקה במגזר החרדי ומתוך דאגה למקומות עבודה המתאימות לאשה החרדית, פתח שלמה טייטל את קבוצת "טללים", חברה המעסיקה למעלה מ 500 נשים חרדיות בעיר בני ברק ובאזור דרום הארץ ובתנאי שכר משופרים המאפשרים להן לפרנס את משפחתם בכבוד. חברת טללים נותנת שרותי טלמרקטינג ושירות לקוחות לחברות רבות. בניהם מכבי, פלאפון, מנורה מבטחים, עיריות, ועוד. בבחירות לכנסת ה20 שנערכו בשנת 2015, שלמה טייטל היה מועמד במקום התשיעי ברשימת יהדות התורה מטעם הסיעה המרכזית, בשליחות ראשי חסידות גור. זאת בעקבות שנים של פעילות ציבורית וחברות בוועדות של אגודת ישראל וכן בעקבות כהונתו הדומיננטית ורבת השנים כחבר בוועדה של איחוד מוסדות גור.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:חסידי גור]] [[קטגוריה:קבלני בניין ישראלים]]