טיוטה:לוקי (עונה 2)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוקי עונה 2
Loki (season 2)
מבוסס על דמותו של לוקי מאת סטן לי, לארי ליבר וג'ק קירבי
כותבים אריק מרטין
בימוי ג'סטין בנסון ואהרון מורהד
שחקנים טום הידלסטון , גוגו אמבתה-רו , יוג'ין קורדרו , אוון וילסון
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 2
מספר פרקים 6
תוכנית מקור לוקי עונה 1
הפקה
מפיק קוין פייגי
חברת הפקה אולפני מארוול
שידור
רשת שידור דיסני+

לוקיאנגלית: Loki) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית, שנוצרה עבור שירות הזרמת המדיה "דיסני+" על ידי מייקל וולדרון, ומבוססת על דמותו של הנבל באותו השם מבית מארוול קומיקס. הסדרה היא חלק מהיקום הקולנועי של מארוול, והיא קשורה בהמשכיותה לסרטי היקום. הסדרה מופקת על ידי אולפני מארוול, כשוולדרון משמש כמפיק בפועל והיא מבוימת על ידי הבמאית קייט הרון.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טום הידלסטוןלוקי, אחיו החורג של תור המשמש גם כאויבו, המבוסס על אל מהמיתולוגיה הנורדית בעל שם זהה. גרסה זו של לוקי, שנחשבת ל"משתנה בזמן", יצרה ציר זמן חדש במהלך אירועי "סוף המשחק" החל משנת 2012,כך שהוא מעולם לא נכח באירועי "העולם האפל" ו"ראגנארוק"; ולפיכך גם מעולם לא עבר תהליך גאולה עצמית. הידלסטון הביע עניין לשוב לגילום התפקיד על מנת לחקור את כוחותיו של לוקי, במיוחד את יכולות שינוי הצורה שלו, שמשחקות תפקיד חשוב בנושא חקר הזהות במהלך הסדרה. התסריטאי הראשי, מייקל וודרון, השווה את לוקי למייסד אפל, סטיב ג'ובס, מאחר ששניהם אומצו ואהבו להישאר בשליטה.הסדרה אפשרה ללוקי לפרוץ ממעגל בו אחרים סומכים עליו, ואז נבגדים על ידו בעודו הופך שוב לנבל וחוזר שוב, ואפשרה לדמות להתנתק מהרעיון הזה ולהשתנות ולצמוח כאדם בזכות עצמו. חומרי הקידום לסדרה אישרו רשמית כי לוקי מזדהה כג'נדרפלואיד, עובדה שנרמזה בעבר בסרטי היקום, לאור יכולות שינוי הצורה שלו והדרך בה הדמות מזדהה בחוברות הקומיקס של "מארוול קומיקס". וולדרון היה מודע לכך שאנשים רבים מזדהים עם לוקי מכיוון שהדמות נזילה מגדרית והיו "להוטים לראות את הייצוג הזה", וציין שהם עבדו קשה על ההיבט הזה באפיון דמותו של לוקי.
  • גוגו אמבתה-רורבונה רנסלייר, ציידת לשעבר ברשות למשתנים בזמן, ארגון משטרתי-ביוקרטי המנטר את תקינותם של ציר הזמן והמולטיוורס, שעם הזמן עלתה בדרגות וקודמה להיות אחת משופטיה הבכירים, שמפקחת על המקרה של לוקי.הרון השוותה הן את אמבתה-רו והן את רנסלייר לזיקיות, וציינה שרנסלייר תמיד מנסה לאזן את יחסיה עם מוביוס, בהיותה גם הממונה עליו וגם ידידתו. הרון הוסיף כי אמבתה-רו הביאה "חום" לדמותה של רנסלייר, תוך כדי תיעול כאבה. הסדרה בוחנת את מקורותיה של רנסלייר, שקדם להופעתה של הדמות בחוברות הקומיקס. על כך, אמבתה-רו ציינה שהיא נהנתה מהיכולת להתחיל "משהו טרי" עם הדמות ככזו.
    • אוון וילסוןמוביוס מ. מוביוס, סוכן ברשות למשתנים בזמן, המתמחה במיוחד בחקירות פושעי זמן מסוכנים. הבמאית קייט הרון השוותה את מוביוס לבלש קשוח וחם מזג,בעוד וילסון השווה אותו לדמותו של ג'ק קייטס בסרט "48 שעות" (1982). הידלסטון עזר לווילסון להתכונן לתפקידו, והראה לו רגעים מהיקום הקולנועי של מארוול, שלדעתו הועילו לווילסון בסצנות בהן מוביוס מראיין את לוקי. מראהו החיצוני של מוביוס בסדרה נועד להזכיר את מראהו החיצוני של עורך מארוול קומיקס, מארק גרונוולד, שהיה "מומחה ההמשכיות הבכיר" של מארוול, שכן כל אחד מחברי הרמ"ז בקומיקס עוצב ואויר במטרה להזכיר שיבוט של גרונוולד.
    • סופיה די מרטינוסילבי, גרסה נשית של לוקי התוקפת את ציר הזמן המקודש. די מרטינו ציינה כי הידלסטון לימד אותה כל מה שהייתה צריכה לדעת על גילום דמותו של לוקי.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך סצנת הפוסט קרדיט של לוקי עונה 1 הוכרז שעונה שנייה של לוקי נמצא בפיתוח.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים התחילו ב-13 ביוני 2022 באולפני טרילית' באטלנטה, ג'ורג'יה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]