טיוטה:הנוסע השמיני נגד הטורף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

הנוסע השמיני נגד הטורףאנגלית: Alien vs. Predator. קוצר גם כ-AVP) הוא סרט מדע בדיוני, פעולה ואימה אמריקאי משנת 2004, הסרט היה הראשון בזיכיון "הנוסע השמיני נגד הטורף", והיווה קרוסאובר קולנועי ראשון בין שני הזיכיונות הפופולריים "הנוסע השמיני" ו"הטורף". את הסרט ביים וכתב פול וו.ס. אנדרסון, ומככבים בו סאנה לאת'ן, ראול בובה, לאנס הנריקסן, יואן ברמנר, קולין סלמון וטומי פלנגן.

לא מדובר בפעם הראשונה שבה שולבו שני הזיכיונות, שכן הרעיון הוצג לראשונה בחוברות קומיקס באותו השם, משנת 1989, שנכתב בידי רנדי סטראדלי וכריס וורנר.

את סיפור הסרט כתב אנדרסון, אך יוצרי "הנוסע השמיני" דן אובאנון(אנ') ורונלד שוסט(אנ') קיבלו קרדיט על הכתיבה בגלל שילוב אלמנטים מהסיפורים שכתבו לסדרת "הנוסע השמיני". אנדרסון ושיין סלרנו(אנ') עיבדו את העלילה של אנדרסון לתסריט. הכתיבה הושפעה מהמיתולוגיה האצטקית, מסדרת הקומיקס ומיצירתו של אריך פון דניקן. הסרט מתאר את סיפורם של קבוצת מדענים שנלכדים בקו האש של קרב עתיק יומין בין קסנומורפים, החייזרים מהגזע של "הנוסע השמיני" לבין חייזרים מגזע "הטורף", בעוד הם מנסים להימלט מפירמידה עתיקה.

הסרט יצא לאקרנים ב-12 באוגוסט 2004, זכה לביקורות שליליות ברובן והרוויח 177.4 מיליון דולר ברחבי העולם, אל מול תקציב הפקה של 60–70 מיליון דולר. סרט ההמשך, "הנוסע השמיני נגד הטורף 2: רקוויאם" יצא לאקרנים ב-2007.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך 2004 מגיעה אל כדור הארץ ספינת חלל של גזע "הטורף". הספינה משתמשת בקרן חום במטרה לחפור מנהרה בקרח האנטארקטי. בינתיים, לוויין מזהה חתימת חום מתחת לאי בובה הנמצא במרחק של כ-1,600 ק"מ מחופה של אנטארקטיקה. התעשיין העשיר צ'רלס ויילנד מגלה שמדובר בפירמידה הקבורה כ-600 מטרים מתחת לקרח. הוא מקבץ קבוצת מומחים הכוללת ארכאולוגים, בלשנים, שכירי חרב ומדריך טיפוס בשם לקס וודס. ויילנד, שחולה במחלה סופנית, רוצה לתבוע בעלות על הגילוי.

כשהצוות שהקים ויילנד מגיע לתחנת נטושה של ציידי לווייתנים, הם מוצאים את המנהרה החדשה שמובילה מפני הקרח ישירות עד לפירמידה. הצוות יורד במורד המנהרה ומתחיל לחקור את הפירמידה. במהרה הם מוצאים ראיות לקיומה של תרבות עתיקה, ומה שנראה כמו מזבח מלא בשלדי אדם שכלוב הצלעות שלהם התפוצץ כלפי חוץ.

במקביל מגיעים שלושה טורפים ששמם אינם מוזכר, אך מכונים סקאר, קלטיק וצ'ופר, ומחסלים את חברי הצוות שנותרו על פני הקרח. הם מתחילים לרדת במנהרה אל עבר הפירמידה, ומגיעים בדיוק כשחברי הצוות שירדו לפירמידה מפעילים אותה בטעות, וכתוצאה מכך נלכדים בה. מלכת הקסנומורפים מתעוררת מההקפאה הקריוגנית בה הייתה שרויה, ומתחילה להטיל ביצים. כשהביצים בוקעות, בוקעים מתוכן "לופתי פנים"(אנ') (גלגולו הראשון של הקסנומורף) שנצמדים לבני האדם שנכלאו בתא המזבח. הם מטילים את ביציהם בגופם, ומבית החזה שלהם פורצים הקסנומורפים הצעירים, שגדלים עד מהרה לגודלם המלא. בני האדם מצליחים להשיג נשקים של הטורפים, ומתחיל קרב הכל בכל בין טורפים, קסנומורפים ובני אדם. אחד הקסנומורפים מצליח לחסל את קלטיק וצ'ופר, ובינתיים ויילנד מקריב את חייו על מנת לאפשר ללקס וסבסטיאן להימלט מסקאר. השניים רואים כיצד סקאר מחסל לופת פנים וקסנומורף, ואז מוריד את מסכת הפנים שלו ומסמן את עצמו בדמו החומצי של לופת הפנים. לאחר שהשניים עוזבים, רואים הצופים שלופת פנים נוסף התקיף את סקאר.