טיוטה:איתמר בוחבוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרב איתמר בוחבוט שליט"א, מורה הוראה, יו"ר מכון תפארת שלום, מדריך ומרצה בכיר בתחום הנישואין וחינוך

  • מורה הוראה בירושלים שהוסמך ע"י בתי ההוראה החשובים, בית הוראה של מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל בבני ברק והוסמך שם ע"י הגאון הרב יצחק וייס שליט"א, ובית הוראה אהבת שלום של מרן המקובל הגאון רבי יעקב הלל שליט"א והוסמך שם ע"י הפוסק החשוב הגאון הגדול רבי אשר חנניה זצ"ל, ובית הוראה נוה יעקב מרכז והוסמך שם ע"י הפוסק החשוב הגאון הגדול רבי ישראל יצחק זילברמן שליט"א.
  • במקביל משנת 2011 היה לתלמיד חבר עם הרב הצדיק הגאון רבי שמחה כהן שליט"א, ובצוותא הקימו את מכון תפארת שלום ובמשך עשור שנים מחולל עם רבו מהפך בכל הארץ בתחום הכשרת מדריכים ויועצים לנישואין, ובשנים אלו סייע לרבו בחיבור הספרים 'ביתך שלום' 'קונטרס הדרכה', וכיום הינו יד ימינו ממשיך דרכו וממלא מקומו של רבו. בשנת 2021 חבר אליו בנו חביבו של הרב שמחה כהן שליט"א הרב יהודה כהן שליט"א שהצטרף למכון תפארת שלום להמשיך את ההשפעה של אביו לחיזוק הנישואין שהינו יועץ ומרצה בכיר לשידוכים וחיבר עם אביו את ספר 'השידוך' שבו פרקי הדרכה ויעוץ לשידוכים ובמקביל הינו מגיד שיעור בישיבת אור יהודה.
  • נולד: ד' אדר ב' תשד"מ בישראל
  • למד בבחרותו: 6 שנים בישיבה גבוהה ישיבת נחלת הלויים בחיפה, ולמד חברותא עם הרבנים הגאונים ראש הישיבה הרב ישראל מאיר וייס חתנו של הגאון רבי חיים שמואלביץ, ולמד עם מרן המשגיח הצדיק רבי אורי וייסבלום, וכן למד עם הגאון האדיר הרב אליהו וינקלר מראשי הישיבה.
  • נשוי: למזל הדסה בוחבוט, בתו של מרן הגאון הגדול רבי יהודה ברכה שליט"א מגדולי הפוסקים בציבור הספרדי שחיבר כעשרים ספרים ובפרט חיבורו החשוב שו"ת ברכת יהודה ט' חלקים ועוד, ראש כולל יחוה דעת במשך כשלושים שנה.
  • מיוחסת מצד אביה לרבי מסעוד חי רקח בעל המעשה רקח על משנה תורה לרמב"ם,וכן חיבר את הספרים דברי הברייתא - על חמש מגילות, וחידושי השם - על התלמוד. המעשה רוקח נולד באיזמיר שבטורקיה משם עבר ונתמנה לרבה של טריפולי וחולל מהפכה בכל יהדות לוב.
  • וכן מיוחסת לרבי יעקב רקח שהיה ראש ישיבה וייסד את ישיבת רבי יעקב בטריפולי, הינו נין של המעשה רקח שחיבר ספרים רבים וחשובים והם: 1. שולחן לחם הפנים – חיבור ענק על השו"ע. 2. שערי תפלה. 3. ויגד יעקב. 4. פרסומא ניסא. 5. קול יעקב. 6. קולו של יעקב. 7. דרך ישר. 8. מעטה תהילה. 9. טוב להודות. 10. קשורים ליעקב. 11. אורח מישור. 12. בכורים לה'. 13. מכתב ליעקב. 14. דרך החיים. 15. מיני מרקחת. 16. מקרא מגילה. 17.בית אב. 18. ישועות יעקב.
  • ומיוחסת מצד אמה למשפחת כהנים משפחת טוויל המיוחסים לעלי הכהן במגילת יוחסין.