טוטו משפחתי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טוטו משפחתי
סוגה שעשועון
מנחים ציפי שביט, דודו טופז
ארץ מקור ארצות הברית
הפקה
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור בישראל ערוץ 3
תקופת שידור מקורית 19921995
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טוטו משפחתי הוא שעשועון טלוויזיה ישראלי נושא פרסים בהפקת ערוץ 3 ששודר בין השנים 1992 עד 1995. מנחי התוכנית היו דודו טופז ולאחריו ציפי שביט.

התוכנית מבוססת על פורמט אמריקאי בשם Family Feud אשר משודר בארצות הברית החל משנות ה-70, וזוכה להצלחה רבה יחסית לאורך השנים. גרסאות נוספות של השעשועון שודרו גם בארצות נוספות לאורך השנים.

המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

נציגי המשפחות מוצבים בפני שאלה שנענתה קודם לכן על ידי מאה איש. תשובה נחשבת נכונה אם היא אחת מהתשובות המוסתרות על לוח המשחק, או שנקבעה כמקבילה לכזו על ידי חבר השופטים. נקודות נוספות ניתנות על תשובות שנענו על ידי יותר אנשים בסקר. על תשובה להיענות על ידי שני אנשים לפחות (מן המאה) כדי להיכלל בלוח המשחק. ישנם חמישה בני משפחה בכל קבוצה. דוגמאות לשאלות יכולות להיות: "משהו שעושים בבית הספר", "מה המאכל האהוב", או "מה עושים בזמן הפסקת הפרסומות". המתמודדים אינם נשאלים שאלות בנוגע למה נכון או כיצד דברים מתקיימים במציאות. על פני כן, הם נשאלים שאלות בנוגע למה האדם הממוצע יחשוב שנכון. בצורה זו, תשובה הגיונית לחלוטין עלולה להתברר כשגויה משום שלא עברה את סף הסקר (לדוגמה: בשאלה "מה עושים בבית הספר?", דבר הגיוני לעשות בבית הספר הוא ללמוד מתמטיקה, אך ייתכן שתשובה זו לא ניתנה על ידי יותר מאדם אחד, ועל כן תיחשב כשגויה.)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]