חן פיליפוביץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חן פיליפוביץ
לידה 17 ביולי 1965 (בן 58)
ירושלים, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
ראש מועצת הר אדר
נובמבר 2013נובמבר 2018
(כ־5 שנים)

חן פיליפוביץ (נולד בי"ז בתמוז ה'תשכ"ה, 17 ביולי 1965) הוא איש עסקים ואיש ציבור ישראלי. ראש מועצת הר אדר בין השנים 2013–2018 וחבר המועצה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיליפוביץ נולד וגדל בירושלים. בנם של יעל לבית ויגוצקי ואלי פיליפוביץ. סב אמו, דוד ויגוצקי, נולד בירושלים בתקופת השלטון העות'מאני והיה המוכתר של מספר שכונות בעיר. סבו, שלמה פיליפוביץ, עלה מגרמניה ב־1929 ונהרג בפיגוע ברחוב בן יהודה בעיר, בפברואר 1948, בעת שהתנדב במשמר העם.

פיליפוביץ למד בתיכון 'אליאנס רנה קסין'. התגייס לצה"ל ב־1983 ושירת כחוקר מודיעין בחטיבת המחקר של חיל האוויר.

פיליפוביץ הוא בוגר לימודי התחדשות עירונית ותמ"א 38 בבית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית, תוכנית 'הכשרת דירקטורים בתאגידים מוניציפליים וציבוריים' וקורס 'ניתוח דוחות פיננסיים למנהלים' של המכללה למינהל. בנוסף הוא בוגר תוכנית 'הכשרת ראשי רשויות' באוניברסיטה העברית.

נשוי לעירית ואב לחמישה. מתגורר עם משפחתו ביישוב הר אדר.

קריירה עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

יחד עם רעייתו, עירית פיליפוביץ, הוא בעלים ומנכ"ל משותף בחברת 'נדל"ן בהתאמה אישית בע"מ', המעניקה ליווי להשקעות נדל"ן בישראל ומחוצה לה, גיוס הון וייעוץ משכנתאות. בעבר נקראה החברה 'ארכיבאית בע"מ' ועסקה בתחומי ייעוץ ארכיוני. בין השאר החזיקה החברה בחלק ממניות חברת 'ארכיב ירושלים בע"מ', עד למכירתה לקבוצת ממן ב־2 מיליון דולר[1].

בין השנים 2000–2010 שימש כבעלים ומנכ"ל משותף בחברה המשפטית 'שירותי המפעיל'.

באפריל 2018 החל לנהל את הסניף הישראלי של איגוד לשכות המסחר והתעשייה של קטוביץ, פולין. בפברואר 2021 היה בין מייסדי 'הפורום לטכנולוגיה ומדע פולין ישראל', העוסק בשיתופי פעולה בין חברות וארגונים משתי המדינות.

ראש מועצת הר אדר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־1999 עבר עם משפחתו ליישוב הר אדר והחל בפעילות ציבורית בקהילה ובוועדת החינוך של המועצה.

באוקטובר 2013 התמודד לראשות המועצה המקומית הר אדר. בבחירות ניצח את ענת כנפו וחיים מנדל שקד. כיהן בתפקיד עד נובמבר 2018[2]. הוא מינה לראשונה מנהלת חינוך במועצה, ולאורך כהונתו מערך החינוך הורחב למצבו הגדול ביותר מאז קום היישוב. בית הספר היישובי הוכר על ידי משרד החינוך כבית ספר ייחודי[דרושה הבהרה] בתחום האמנות והמוזיקה, ונבנו כיתות לימוד חדשות.[דרוש מקור] במערך הגנים, לראשונה הוכרו חלקם כ'גני יער', והונגשו כיתות לימוד וגנים לצורך קליטת ילדים בעלי צרכים מיוחדים. הוקמה גם מחלקת ספורט במועצה, הורחב מערך החינוך הבלתי פורמלי והוכפלה היקפה של מחלקת הרווחה.

בנוסף, בתקופת פעילותו בוצעו השלמת[דרושה הבהרה] מבנה המועצה, בניית מרכז הספורט וחדר הכושר, הקמת מגרש מיניפיץ', מגרשי פטאנק ו"פארק לב היישוב", וכן הקמת בית העלמין. פיליפוביץ תגבר את קווי התחבורה הציבורית, וכן אישר וקידם תוכניות להרחבת הבנייה ביישוב.[דרוש מקור]

ב־2014 הוביל מטעם מרכז השלטון המקומי בישראל משלחת של צעירים וראשי רשויות מישראל לגרמניה, לשם יצירת קשרים מקצועיים ואישיים עם קולגות בערים השונות.

במאי 2018, עם פתיחת מסע הבחירות לרשויות המקומיות, נעצר ונחקר על ידי משטרת ישראל בחשד להטרדה מינית מילולית של מנהלת שפוטרה על ידו. בהמלצת המשטרה, התיק נסגר על ידי הפרקליטות מחוסר אשמה[3]. בבחירות 2018 גבר יריבו של פיליפוביץ, חיים מנדל שקד. פיליפוביץ עודנו חבר מועצת הר אדר. מתמודד בבחירות לראשות המועצה המקומית הר אדר באוקטובר 2023.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]