ורסיטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ורסיטי הוא קיצור מקובל למונח "צוותי אוניברסיטה". המשמעות שונה בהתאם לאזור, אך בדרך כלל קשורה לפעילות ספורטיבית.

ורסיטי בבריטניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבריטניה, קבוצת אוניברסיטאות או מועדון אוניברסיטאי מתייחס לקבוצות המשתתפות במשחקי אוניברסיטאות בספורט או בתחרויות אחרות בין אוניברסיטאות יריבות. המונח התייחס במקור אך ורק לצוותים בחסות האוניברסיטה, ומתוארך לשנות ה-40 של המאה ה-19.[1]

בשפה הסקוטית העכשווית המונח ורסיטי לרוב ניתן להחלפה עם האוניברסיטה בהקשרים שאינם קשורים לפעילות ספורטיבית.

ורסיטי בצפון אמריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית ובקנדה, קבוצות אוניברסיטאות הן קבוצות האתלטיקה העיקריות המייצגות מכללה, אוניברסיטה, תיכון או בית ספר תיכון אחר. קבוצות כאלה מתחרות מול קבוצות דומות במוסדות חינוך תואמים. קבוצות של קבוצות ספורט של אוניברסיטאות מאורגנות לרוב בכנסים אתלטיים, שהם קבוצות של קבוצות שמשחקות אחת את השנייה באופן קבוע במהלך עונת אתלטיקה נתונה. כהכרה ברמת הביצועים הגבוהה שלהם, ספורטאים בקבוצות אוניברסיטאות מקבלים לעיתים קרובות מכתבי אוניברסיטה. הם מנוגדים לספורט המועדונים של המוסד.

ההבדל העיקרי בין אוניברסיטת ספורט למועדונים הוא המקור לכספים שהוקצו. צוותי ורסיטי מקבלים תמיכה כספית, ציוד ומתקנים מתקציבי מחלקת האתלטיקה במכללות ובאוניברסיטאות. אוניברסיטאות מקצות לעיתים קרובות תקציבי ספורט מועדונים באמצעות מחלקות לחיי סטודנטים בדומה למועדונים אחרים בקמפוס. מכיוון שספורט מועדוני עולה יותר ממועדונים אחרים, על ספורטאי סטודנטים במועדון לשלם על מנת לשחק ולעסוק גם במאמצי גיוס תרומות לקבוצות כדי לשלם עבור זמן המתקנים, ציוד והוצאות קבוצתיות אחרות. ברמות שונות של ספורט מכללות, ספורטאי סטודנטים באוניברסיטאות זכאים למלגות על בסיס כישורי אתלט בלבד או באופן חלקי.

ניתן להשוות בין ורסיטי לרמת ה- ג'וניור ורסיטי (JV), אשר בדרך כלל מיועדת לשכבות פחות מנוסות,[2] וגם עם ענפי ספורט פנים (IM), שעבורם הקבוצות נמצאות באותו בית ספר (פירוש המילה intramural). "בין הקירות". שחקני JV ו- IM יוכלו אולי לעלות לרמת אוניברסיטה על ידי ביצועים טובים.

ורסיטי בהולנד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהולנד, ורסיטי הוא מרוץ החתירה הוותיק והיוקרתי ביותר. הוא נערך לראשונה בשנת 1878, והתחיל כמקבילה הולנדית למרוץ הסירות אוקספורד-קיימברידג'.

ורסיטי בדרום אפריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדרום אפריקה ובחלק ממדינות חבר העמים נוספים לרוב משתמשים במקום המילה אוניברסיטה, בהקשרים שאינם קשורים לפעילות ספורטיבית.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ורסיטי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Definition of varsity | Dictionary.com, www.dictionary.com (באנגלית)
  2. ^ Varsity vs. Junior Varsity, NAIA, ‏2013-09-20 (באנגלית)
  3. ^ Staff Writer, Expo highlights tech student innovators, ITWeb, ‏2014-09-25 (באנגלית)