ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:מיכאיל גורבצ'וב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:ארכיון

שימוש בפרמטרים מיושנים [ מידע ]

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

מיכאיל גורבצ'וב

  • תאריך תחילת ההצבעה: 20:36, 7 בינואר 2009 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 20:35, 14 בינואר 2009 (IDT)
  • הבורר (אם מונה):

הקדמה

דיונים קודמים

ויקיפדיה:מזנון#איש השנה של השבועון טיים, שיחת משתמש:Ldorfman#ברק אובאמה, איש השנה של המגזין טיים, שיחה:איש השנה של המגזין טיים.

המשך הדיון

עמדת הצד הראשון

  • מנהיגה האחרון של ברית המועצות, האיש שהביא לסיום המלחמה הקרה, מהמדינאים הבולטים במאה ה-20, זוכה פרס נובל לשלום ו.... איש השנה של השבועון טיים לשנת 1987 ו-1989?! מדובר בפרט טפל בביוגרפיה של אחד מהמנהיגים הבולטים בזמננו. גורבצ'וב לא הגיע למעמדו בזכות טיים וציון אות הכבוד הזה שניתן לו על ידי מספר עורכים של שבועון מסויים אינו מוסיף דבר לערך.
  • בשנים 1987 ו-1989, נבחר גורבצ'וב לאיש השנה של המגזין טיים. ב-1990, זכה בפרס נובל לשלום. המשפט הנ"ל המופיע בערך מביא להרמת גבה, ומדגיש את האבסורד שבדבר כאשר העובדה כי גורבצ'וב זכה בפרס נובל לשלום מצויינת לצד העובדה כי הוא נבחר לאיש השנה של השבועון טיים.
  • נטען כי איש השנה של השבועון טיים הוא האדם שהשפיע יותר מכל על אירוע השנה ולכן חשוב להזכירו. מדובר בניפוח של ה"תואר" שבבחירותו משתתפים מספר מצומצם מאוד של עורכיי השבועון כשהדבר העיקרי שמניע אותם הוא למכור כמות גדולה של שבוענים. להלן דוגמאות הלקוחות כולם מהערך, איש השנה של השבועון טיים, שמבהירות נקודה זו:
    • יש המייחסים, בטעות, לבחירה באדם כ"איש השנה" משמעות של תואר כבוד. כך, לדוגמה, היה ויכוח ציבורי בארצות הברית על בחירתו של רוחאללה ח'ומייני לאיש השנה בשנת 1979. מאז נמנע "טיים" מלבחור במועמדים שנויים במחלוקת.
    • בשנים האחרונות עלתה ביקורת על כי איש השנה הינו לרוב אדם מתחומי התרבות האמריקנית, וכי קיימת סטייה מן המסורת של הכרה בהשפעתם של מנהיגים והוגים מחוץ לאמריקה... כל נשיא נבחר של ארצות הברית מאז פרנקלין דלאנו רוזוולט היה איש השנה לפחות פעם אחת (חוץ מג'רלד פורד), חלקם רק בשל העובדה שנבחרו לתפקיד.
    • רבים סברו כי בן לאדן היה בחירה מתבקשת יותר מג'וליאני לאיש השנה בשנת 2001, כמו גם שהיטלר הינו בחירה מתבקשת יותר מאלברט איינשטיין לאיש המאה, אך שניהם לא זכו בתואר בשל תפקידיהם השליליים. רבים סברו כי "טיים" לא הצליח לעמוד בסטנדרטים שהוא עצמו קבע לבחירת איש השנה.
  • ויקי האנגלית, שידועה כליברלית ביותר, בחרה שלא להזכיר פרט זה בחייו למרות שהערך אצלם מפורט בהרבה משלנו, מה שאומר הרבה.
  • הקטגוריה:אנשי השנה של המגזין טיים כמו גם הערך איש השנה של השבועון טיים מספקים רשימה של אנשים שזכו בתואר המדובר ואין שום סיבה להזכיר עובדה זניחה זו בשלישית.

עמדת הצד השני

(יכתב אך ורק על ידי הצד שתומך באופציה זו)

הצבעה

רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות קבצים, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

אין לפתוח את ההצבעה עד אשר שני הצדדים לא יכתבו את טיעוניהם. בהתאם לויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות ראשונה

=== אפשרות שנייה ===