ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:טבח מערת המכפלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<טבח מערת המכפלה

  • תאריך תחילת ההצבעה: 18:56, 13 בנובמבר 2016 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 18:55, 20 בנובמבר 2016 (IST)

המחלוקת עוסקת בשאלה האם להחזיר לערך את הפסקה הבאה או לא:

שעות ספורות לאחר הטבח הגיע חנן פורת (שהיה אז חבר כנסת מטעם המפד"ל) לישיבת חירום של מועצת קריית ארבע, וצולם אומר בראיון טלוויזיוני עם רינה מצליח "חובה לשמוח בפורים" ו"פורים שמח"[1]. דבריו פורשו על ידי מבקריו כתמיכה במעשה ועוררו ביקורת ציבורית, למרות טענותיו החוזרות שלא זו הייתה כוונתו. מאוחר יותר אמר פורת כי התנהל כלפיו מסע שיסוי ורצח אופי והוסיף כי עוד באותו ראיון עם מצליח הביע את זעזועו ושאט נפשו מן הטבח אך היא נמנעה מלשדר את הדברים בכוונה תחילה[2].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ [http://www.the7eye.org.il/lexicon/Pages/Rina_Mazliah.aspx
  2. ^ מתוך החלטת ועדת האתיקה של הכנסת 23.11.95, בקובלנה שהגיש פורת ב-23.11.95: "לדברי חבר הכנסת פורת, דברים אלה הינם שיאו של מסע שיסוי ורצח אופי המתנהל כלפיו כשנתיים, מאז הטבח הנורא בחברון... חבר הכנסת פורת מוסיף כי עוד באותה שעה בפורים, בה ביקש לעודד את חבריו בקרית ארבע כנגד דברי השרה שולמית אלוני שקראה לפנות את קריית ארבע, הבהיר להם בנשימה אחת לאחר הברכה המסורתית "פורים שמח", כי הוא מוקיע בכל ליבו את מעשה הטבח הנורא וקורא להם לצאת בגינוי חריף נגדו, ועל כך תוכל להעיד כתבת הטלוויזיה רינה מצליח. מאז חזר מאות פעמים על דברים אלה, אך חרף כל מאמציו, נמשכו דברי השיטנה נגדו, רובם תוך מגמה צינית ומרושעת לשוות לו דמות של פשיסט ושונא ערבים".

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

דיון נוכחי[עריכת קוד מקור]

עמדת הצד הראשון[עריכת קוד מקור]

ב-2008 שקל הערך פחות ממחצית ממשקלו הנוכחי ובכל זאת היה בו מקום לפסקה. הפסקה מאוזנת, מכילה את ההסתייגויות המתבקשות, והערך אינו שלם בלעדיה. שושושושון (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

באיזו פסקה מדובר? צריך לקשר לפחות להבדל גרסאות. גילגמש שיחה 09:50, 3 בנובמבר 2016 (IST)
ההקדמה אמורה להסביר את מהות המחלוקת, לא עובדות שאינן רלוונטיות (מתי המידע נוסף מתי וכיצד הוסר וכו' וכו') בן נחום - שיחה 13:07, 3 בנובמבר 2016 (IST)
תודה בן. סלע המחלוקת הוא: "האם להחזיר את הפסקה שנמחקה?". שושושושון - שיחה 13:11, 3 בנובמבר 2016 (IST)

עמדת הצד השני - אין להוסיף את הפסקה (לפחות באופן שהוצע)[עריכת קוד מקור]

זוהי הצבעה מיותרת לגמרי לטעמי, כפי שאנמק.

ראשית - יש להבין מה קרה שם, ורינה מצליח הודתה בעובדות, וכן ועדת האתיקה של הכנסת בקישור שהובא למעלה בהערת שוליים: חנן פורת גינה בחריפות את מעשהו של גולדשטיין, אלא שפתח את דבריו במילים "פורים שמח". מצליח (או עורכיה, איני יודע), השמיטו את הגינוי, ושידרו רק את המילים "פורים שמח". הדבר פורש כשמחה של פורת על הטבח, או אפילו תמיכה בו. זה היה כמובן עוול. הדברים השפיעו ככל הנראה באופן משמעותי על חנן פורת, ולכן הם מוזכרים באופן מאוזן בערך שלו. השאלה היא מה מוסיפים הדברים לקוראי הערך הנוכחי.

בדף השיחה הועלתה הסברה שעצם אמירת "פורים שמח" משמעותה הבעת עמדה ביחס לטבח. על כך הגיבו שם רבים ש"פורים שמח" היא פשוט הברכה הנהוגה בפורים (בעקבות החיוב לשמוח באותו יום), כמו שבשבת אומרים "שבת שלום". כך מקובל לומר גם כשקורים אסונות, וכך נהגו יהודים בכל הדורות, כולל בשואה. גם כשנרצח תלמידו-חברו הקרוב של פורת, אלחנן אתאלי, גם כן ממש בפורים (ובדרכו לפורת!), הוא אמר "פורים שמח". אם כן - לא ניתן ללמוד משתי המילים האלה דבר על עמדתו של פורת ביחס לטבח (ואם עמדה זו חשובה - הרי היא פשוט מעוותת בתיאור הזה, שהרי כאמור הוא גינה בחריפות). עם זאת, כתבתי בדף השיחה ואחזור גם כאן שאולי ניתן ללמוד מהסיפור משהו על היחס התקשורתי למתנחלים בעקבות האירוע, אבל אז צריך לנסח הכול מחדש, באופן שיתמקד במניפולציה שנעשתה. נרו יאירשיחה • ב' בחשוון ה'תשע"ז • 16:07, 3 בנובמבר 2016 (IST)

המשך דיון[עריכת קוד מקור]

👍אהבתי בן נחום - שיחה 16:54, 3 בנובמבר 2016 (IST)
מצטרף לנרומרכז הרב1 - שיחה 21:48, 6 בנובמבר 2016 (IST)
אני מסכים עם נרו ש"יש להבין מה קרה שם". אולם איך הקורא יבין מה קרה שם, אם מעלימים ממנו מידע? תקרית "פורים שמח" נכנסה מזמן לפנתיאון והיא בולטת בהעדרה מן הערך טבח מערת המכפלה. שושושושון - שיחה 09:51, 7 בנובמבר 2016 (IST)
כשמבינים מה קרה - מבינים גם שאין שום חשיבות לשתי המילים האלה, מעבר אולי לדה לגיטימציה שעשו לחנן פורת. נרו יאירשיחה • ו' בחשוון ה'תשע"ז • 14:04, 7 בנובמבר 2016 (IST)

ניסוח הפסקה אינו ניטרלי[עריכת קוד מקור]

הפסקה מציגה כעובדה שפורת אמר בראיון "פורים שמח", אך את דבריו שקוצצו מציגה כטענה או כאמירה מאוחרת יותר. אם איש אינו מכחיש את דבריו ומצליח אפילו הודתה שהם קוצצו, אין שום הצדקה להסתייגויות האלו. לפי ויקיפדיה:מדריך לנקודת מבט נייטרלית#מונחים לגבי נקודת מבט, ”לפועל "טען" יש קונוטציה של "יש מחלוקת משמעותית בסוגיה זו וסביר שהוא טועה".” אם הפסקה תוחזר, צריך להציג את הפרשה לפי הסדר: תחילה את מה שפורת אמר, אח"כ את מה ששודר, ואח"כ את התגובות. אבל עמדת הצד הראשון היא שהפסקה מאוזנת ומכילה את ההסתייגויות המתבקשות. מאחר שלכאורה אנו מצביעים על הנוסח הספציפי של הפסקה, אני רואה בכך נימוק כבד משקל נגד הצגתו. בברכה, גנדלף - 10:24, 07/11/16

נרו מחק את הפסקה כולה. אם משהו ספציפי הפריע לו בה, יכול היה לתקן. אך כאמור הוא בחר למחוק הכל. שושושושון - שיחה 12:02, 7 בנובמבר 2016 (IST)
אכן, אך מדבריו כאן אני מבין שהוא אינו מתנגד להחזרה בניסוח אחר. ההצבעה תדרש רק אם לא תצליחו להגיע לעמק השווה. האם המתווה שהצעתי מקובל עליך? בברכה, גנדלף - 12:25, 07/11/16
מקובל. שושושושון - שיחה 13:50, 7 בנובמבר 2016 (IST)
תודה לך. אם גם נרו יאיר יסכים, אני מציע שהנוסח יגובש בדף השיחה, ולהסיר בינתיים את תבנית המחלוקת. בברכה, גנדלף - 14:02, 07/11/16
אחזור שוב: אם יש חשיבות בכל הפרשה, היא רק בכך שעשו דה-לגיטימציה לחנן פורת. זה חשוב בערך חנן פורת. אפשר אולי לטעון שזו דוגמה לתופעה כללית לאחר הטבח, כאשר התקשורת עודדה דה-לגיטימציה כלפי מתנחלים. אם זה חשוב לכם - אפשר לנסח משהו בהתאם. אחרת - פשוט אין חשיבות. נרו יאירשיחה • ו' בחשוון ה'תשע"ז • 14:06, 7 בנובמבר 2016 (IST)
לי זה לא חשוב במיוחד, אבל אני מנסה לגשר. במקום לטעון שזו דוגמה לתופעה, אני מציע להסתפק בכך שזה יוצג באותה פסקה עם מה שנכתב בערך בעניין ההצעה לפנות את היישוב היהודי בחברון, ולהשאיר לכל אחד מהקוראים לפרש את הפרשה כרצונו. במקרה שיהיו מחלוקות לגבי סידור הפסקה, אני מציע להכריע לפי ציר הזמן. בברכה, גנדלף - 14:36, 07/11/16
אני מוכן לקבל את הפשרה הזאת, אם תובא התמונה המלאה (יובהר שפורת גינה בחריפות, דבריו נקטעו בשידור והושמעה מהם רק הברכה המקובלת בפורים, שבה נהוג להשתמש גם בעת אירועים קשים, וכפי שכאמור עשה קודם פורת כמה שנים קודם לכן, ושההשמעה החלקית של הדברים הביאה לתגובות קשות). גם זה לדעתי מיותר. נרו יאירשיחה • ו' בחשוון ה'תשע"ז • 14:57, 7 בנובמבר 2016 (IST)
לפי הערך, "גורמים מכל גוני הקשת הפוליטית גינו את הטבח." אז דווקא פורת גינה "בחריפות", או שמספיק לכתוב שגינה? כל קטע וידאו 'נקטע' בעריכה. לדעתי מספיק לכתוב שמתוך הראיון עימו הושמעה רק ברכת ה"פורים שמח". ולגבי התייחסות פורת למה שעשה כמה שנים קודם לכן, מתאים יותר להביא אותה בקצרה בשמו, לאחר אזכור הביקורת עליו (או אולי על המתנחלים בכלל, לא בדקתי) שגרר השידור. בברכה, גנדלף - 15:26, 07/11/16
זה לא הוגן להפוך את פורת למי שצריך להתנצל ולהסביר את מעשיו, כאשר אין ספק שנעשה לו עוול. לסיים את הראיון במילות הפתיחה שלו זוהי פעולה שונה באופן קיצוני מ"כל קטע וידאו". נרו יאירשיחה • ו' בחשוון ה'תשע"ז • 15:35, 7 בנובמבר 2016 (IST)
פורת הוא שחש צורך להסביר את מעשיו (בלי להתנצל). והביטוי 'נקטע' לא מוסיף מידע על אופן הטיפול בוידאו, אלא רק את העמדה השיפוטית של העורכים. זוהי דעתי. אבל תסכימו על איזה נוסח שתרצו, או שתיגשו להצבעה. אם תרצו שאציע טיוטה, אשמח לסייע. בברכה, גנדלף - 16:47, 07/11/16
כמובן שהוא נאלץ להסביר מה קרה שם, אחר שעשו לו עוול כזה. נרו יאירשיחה • ו' בחשוון ה'תשע"ז • 20:28, 7 בנובמבר 2016 (IST)
תודה לנרו יאיר שהפנה את תשומת לבי לדיון זה. לדעתי הפסקה המקורית נאמנה למציאות. אני זוכר את האירוע וראיתי את חנן פורת אומר את דבריו בטלוויזיה בזחיחות מופגנת. הוא בעצמו הודה בהערה בפני ועדת הכנסת שמטרתו העיקרית בביקור בקריית ארבע הייתה לעודד את המתיישבים שם. בראיון, ששודר בשידור חי, הוא התעקש לברך "פורים שמח" כמה פעמים עם שפע חיוכים וצחוקים, ורק לאחר מכן הוא נהיה פתאום רציני ואמר שמעשה הטבח נורא וצריך לגנות אותו. הרושם שנוצר אצל הצופים - נוצר במו פיו של חנן פורת ולא בעריכה מגמתית. הן דבריו והן שפת הגוף שלו אמרו בבירור: קודם כל חשובים המתיישבים בקריית ארבע והמסורת היהודית לשמוח בפורים, ורק אחר כך נראה מה עושים עם כמה ערבים שנרצחו. ההופעה הטלוויזיונית שלו הייתה שיחת היום במשך זמן ארוך לאחר מכן. מדובר בתגובה בעלת חשיבות מובהקת, ואין שום הצדקה להסיר אותה או להמעיט בערכה. -- ‏גבי‏ • שיח 22:03, 7 בנובמבר 2016 (IST)
עם כל הכבוד לזיכרון שלך, אני סומך יותר על ועדת הכנסת שאמרה שלא כל דברי פורת שודרו, בפרט הבהרתו שחס וחלילה אינו שמח לאידם של הערבים, וכן דברי שריד המובאים שם: "על פי נסיונו יודע שריד כי אין הוא שולט בעריכה של הטלוויזיה, ולכן אינו אומר משפט שאפשר להוציא אותו כמשפט בודד שיעמיד את כל העניין על ראשו". ודאי שהדברים היו שיחת היום, בשל העריכה המגמתית. נרו יאירשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"ז • 00:40, 8 בנובמבר 2016 (IST)
רק עכשיו קראתי את פרוטוקול ועדת האתיקה של הכנסת, ואני שמח לראות שהזיכרון שלי לא בוגד בי. וכך נכתב שם:
כאשר נכנס, אמר "פורים שמח", אל תשכחו שפורים היום ואסור לאבד עשתונות, ומיד לאחר מכן אמר: רבותי, קרה פה מעשה נורא, ואתם צריכים להוקיע אותו. החטא היחידי שלו הוא, אולי, שלא היה מודע לכך שלפניו כתבת טלוויזיה, כי אז יכול להיות שהיה ער לקונוטציה שיכולה להתקבל לדברים. כאשר שאלה הכתבת, רינה מצליח (בקטע שלא שודר), האם אתה שמח? השיב: חס וחלילה, היעלה על דעתי לשמוח לאידם של ערבים? אני רק סבור שגם במצב כזה אסור לאבד את העשתונות, וצריך לזכור שפורים היום, ושבפורים מצווה לשמוח.
התיאור הזה תואם את התיאור שלי לחלוטין. הקטע עם חנן פורת ששודר כלל הן את הברכות לפורים והן את הגינוי. השידור היה שידור חי ולא ערוך, ולכן הטענה על עריכה מגמתית שגויה. לאחר הקטע הקצר עברו לצילומים מהאתר, שכללו את פינוי הפצועים, ולכן היה קטע קצר בשיחה עם פורת שלא שודר (הקטע שלא שודר), אך בסך הכל יש בו חזרה על מה שנאמר מקודם.
לסיכומו של דבר, האמירות של פורת היו חלק משמעותי בתפיסת האירוע בציבור, ויש להשאירן בערך. -- ‏גבי‏ • שיח 15:26, 8 בנובמבר 2016 (IST)
מדבריו של שריד ברור שלא מדובר בשידור חי אלא בעריכה, ולכן זה לגמרי לא תואם את הזיכרון שלך. גם חנן פורת אמר בפירוש שדבריו נערכו. נרו יאירשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"ז • 15:46, 8 בנובמבר 2016 (IST)
הוא לא אמר שהם נערכו, הוא אמר שהיה קטע נוסף שלא שודר - כי השידור עבר למוקד האירוע. זה היה שידור חי. -- ‏גבי‏ • שיח 16:16, 8 בנובמבר 2016 (IST)
לא ציטטת מתוך השידור אלא מתוך תמצית עדותו של פורת (אותה איש לא הכחיש) לגבי מהלך הדברים. הפסקה שציטטת מתחילה ב"באותו יום, כאשר ישב במסיבת פורים, שמע ברדיו שהשרה שולמית אלוני קוראת לעקירת כל הישוב היהודי בחברון. הוא התקשר לשם והתברר לו שיש שם סערת נפש נוראה בעקבות כל מה שקרה, לכן החליט ללכת אליהם כדי לחזק את רוחם ולומר להם באופן חד משמעי שעליהם להתנער מהמעשה הזה ולהוקיע אותו, כדי שלא ידבק בהם רבב."[1] אז מה, זה אומר שגם שיחת הטלפון שודרה בטלויזיה?! בברכה, גנדלף - 16:26, 08/11/16
אתה שואל ברצינות? ברור ששיחת הטלפון לא שודרה. הכתבת הגיעה לקריית ארבע, פגשה את חנן פורת ושידרה את הראיון הקצר איתו. בזמן שהראיון נמשך, באולפן עברו לשדר צילומים מזירת האירוע, גם הם בשידור חי. זה די פשוט. -- ‏גבי‏ • שיח 16:33, 8 בנובמבר 2016 (IST)
במקור לא כתוב מה שודר בשידור חי. אם אתה ראית אותו וזוכר שהוא כלל את הגינוי, ייתכן שכך היה. ככה זה עם שידורים חיים, לפעמים הם כוללים אמירות שהורסות לעורכי חדשות מגמתיים את הפאנצ'. אני לא ראיתי את השידור החי, אבל ראיתי את הקטע ששודר שוב ושוב ושוב בימים שלאחר מכן, שלא כלל את הגינוי. אם הגינוי שודר פעם אחת בטלויזיה זה מחזק את טענתי שהנוסח שמצדדי הפסקה הציגו מוטה, בכך שהוא מציג את העובדות על דברי פורת כאילו היו טענה אפולוגטית שהמציא מאוחר יותר. אם תרצו, תציגו נוסח אחר ואז תישאר רק המחלוקת על חשיבותו. בברכה, גנדלף - 22:24, 08/11/16
שלום גנדלף. קודם כל הניסוח שלך "אם תרצו" לא מוצלח, כי הוא מהווה פנייה לקבוצת אנשים ערטילאית ("מצדדי הפסקה"). ניסוח טוב יותר הוא "אפשר להציג נוסח אחר וגו'". בכל מקרה, אין פער גדול מדי בין התיאור שלך לשלי, ואפשר להשאיר את הפסקה המקורית עם שינויים קטנים. אני מציע את הנוסח הבא:
שעות ספורות לאחר הטבח הגיע חנן פורת (שהיה אז חבר כנסת מטעם המפד"ל) לישיבת חירום של מועצת קריית ארבע, ואמר בראיון טלוויזיוני לרינה מצליח "חובה לשמוח בפורים" ו"פורים שמח", ורק לאחר מכן גינה את הטבח. דבריו שודרו בערוץ 2 ופורשו על ידי מבקריו כתמיכה במעשה ועוררו ביקורת ציבורית, למרות טענותיו החוזרות שלא זו הייתה כוונתו. מאוחר יותר אמר פורת כי התנהל כלפיו מסע שיסוי ורצח אופי. לדבריו, בראיון עם מצליח הביע את זעזועו ושאט נפשו מן הטבח, אך בשידורים החוזרים הערוץ נמנע מלשדר את הדברים בכוונה תחילה.
בברכה, -- ‏גבי‏ • שיח 08:55, 9 בנובמבר 2016 (IST)
הנוסח שלך מוטה בבירור, אין צורך אפילו לפרט מעבר למה שנאמר. אוסיף גם שהוא לא אמר "פורים שמח" לרינה מצליח כחלק מהראיון אלא כברכה לאנשי המקום, כשהגיע לשם. מצליח שידרה את זה, ולא את הדברים החשובים באמת, לגופו של עניין, שאמר אחר כך, גם להם וגם לה. נרו יאירשיחה • ח' בחשוון ה'תשע"ז • 10:42, 9 בנובמבר 2016 (IST)
קבוצת מצדדי הפסקה כוללת את כול מי שתכנן להצביע בעד עמדת הצד הראשון. אני כבר הצעתי למעלה הצעות לתיקונים. ושוב, אם כותבים על הפרשה גם בערך הזה צריך לפתוח בדבריו בהקשרם, לא בכמה מילים ששודרו מתוכה, וגם לא להציג את עמדתו כטענה שבדיעבד. בברכה, גנדלף - 11:21, 09/11/16
ההצעה להרחיב על ההקשר בו נאמרו הדברים והצגת העמדות של חנן פורת בנושא היא ניסיון לפתור בעיה אחת על ידי יצירת בעיה גדולה יותר. הערך עוסק בטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערכת המכפלה. תגובתו של חנן פורת היא עניין שולי, שיש לו ערך פיקנטי לכתבות עיתונאיות, אך השפעתו על האירוע היא מינורית ועל כן אין צורך להזכירו כלל. Eladti - שיחה 11:25, 9 בנובמבר 2016 (IST)
התגובה של חנן פורת הייתה ההתייחסות הראשונה בכלי התקשורת לאירוע הטבח, והיא שודרה שוב בימים שלאחריו. ברור לכל מי שקורא את הדיון פה שהדברים שחנן פורת אמר הם בעלי חשיבות, בפרק על התגובות לאירוע. אם תמחוק מידע זה מהערך, זאת תהיה הטייה והשמטת מידע מוטה. -- ‏גבי‏ • שיח 13:49, 10 בנובמבר 2016 (IST)
הזיכרון שלך אינו מקור קביל לטענה מה הייתה "ההתייחסות הראשונה"; אבל חשוב אף יותר, כפי שהוסבר לעיל - זו בכלל לא הייתה התייחסות לטבח. שתי המילים האלו פשוט לא היו קשורות לטבח בשום מובן. לכן הזכרתן היא ההטיה האמיתית. נרו יאירשיחה • ט' בחשוון ה'תשע"ז • 14:05, 10 בנובמבר 2016 (IST)
גבי, המידע כבר נמחק מן הערך לפני חודש, לאחר 8 שנים שלא הפריע לאיש. בגלל זה התכנסנו כאן. שושושושון - שיחה 15:15, 10 בנובמבר 2016 (IST)

רק משתמש רשום בעל 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הוא בעל זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

בעד הצגת הפסקה[עריכת קוד מקור]

  1. שושושושון - שיחה 18:56, 13 בנובמבר 2016 (IST)
  2. טוסברהינדי (שיחה) 10:12, 15 בנובמבר 2016 (IST)
  3. Tshuva - שיחה 14:58, 16 בנובמבר 2016 (IST)

נגד הצגת הפסקה[עריכת קוד מקור]

  1. דוד שי - שיחה 19:58, 13 בנובמבר 2016 (IST)
  2. בורה בורה - שיחה 20:33, 13 בנובמבר 2016 (IST)
  3. Eladti - שיחה 20:35, 13 בנובמבר 2016 (IST)
  4. יזהר ברקשיחה • י"ג בחשוון ה'תשע"ז • 21:08, 13 בנובמבר 2016 (IST)
  5. בהתאם לעמדת הצד השני ולמה שכתבתי בפסקה למעלה. בברכה, גנדלף - 21:20, 13/11/16
  6. יורי - שיחה 21:25, 13 בנובמבר 2016 (IST)
  7. מרכז הרב1 - שיחה 22:11, 13 בנובמבר 2016 (IST)
  8. עמירם פאל - שיחה 11:37, 14 בנובמבר 2016 (IST)
  9. צִבְיָהשיחה • י"ג בחשוון ה'תשע"ז 12:33, 14 בנובמבר 2016 (IST)
  10. תחי מדינת ישראל!(שיחה)אהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:43, 14 בנובמבר 2016 (IST)
  11. גילגמש שיחה 13:10, 14 בנובמבר 2016 (IST)
  12. חמויישֶה - שיחה 13:38, 14 בנובמבר 2016 (IST)
  13. לא בניסוחה הנוכחי. אפשר להרחיב מעט על הצד של פורת, הטענה שלו שניסה לשמח ביום שמבחינתו היה יום טרגי וכן הלאה. הניסוח הנוכחי מוטה. GHA - שיחה 15:27, 14 בנובמבר 2016 (IST)
  14. חיים 7שיחה18:40, 14 בנובמבר 2016 (IST)
  15. מספיק שפסקה דומה נמצא בערך עליו. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:19, 16 בנובמבר 2016 (IST)
  16. --היידן 05:46, 17 בנובמבר 2016 (IST)
  17. חד וחלק - שיחה 17:20, 18 בנובמבר 2016 (IST)
  18. לפחות בויקיפדיה העברית יתוקן העוול. נרו יאירשיחה • י"ט בחשוון ה'תשע"ז • 15:16, 20 בנובמבר 2016 (IST)
  19. --בן נחום - שיחה 15:29, 20 בנובמבר 2016 (IST)
  20. --‏Yoavd‏ • שיחה 18:21, 20 בנובמבר 2016 (IST)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

הוחלט ברוב של 20 מול 3 לא להחזיר את הפסקה. שושושושון - שיחה 11:02, 21 בנובמבר 2016 (IST)