ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:גל הטרור 2021

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:גל הטרור 2021

  • תאריך תחילת ההצבעה: טרם נקבע
  • תאריך סיום ההצבעה: טרם נקבע

בערך ששמו כעת גל הטרור 2021 מפורטים 22 אירועים שונים שהתרחשו בין נובמבר 2021 לינואר 2022. מהות המחלוקת היא: האם לכנות את 22 אירועים אלו (חלקם או כולם) בשם "גל טרור", או לא?

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - לא לכנות את 22 האירועים (חלקם או כולם) המפורטים בערך זה בשם "גל טרור"[עריכת קוד מקור]

ההשלכות המעשיות של קבלת עמדה זו:

אני מצטט מתוך דף השיחה:

  • זה לא גל טרור. רק התקשורת מכנה את זה גל טרור.
  • מערכת הביטחון עצמה אומרת שזה מקסימום "צבר" או "פוטנציאל", אבל לא "גל".
  • ערך על "גל טרור" מומצא, והערך עצמו מהווה פסקאות לא ניטרליות בעליל ואפשר לחבר אותו לערך אחר.
  • הערך הינו סיכום של אירועים בלתי תלויים (בדיוק כמו הערך פיגועי טרור נגד ישראלים בישראל ובשטחים ב-2021)
  • אין כאן משהו שמצדיק ערך מיוחד בוויקיפדיה, שבראייה היסטורית מישהו יזכור את "גל הטרור שפרץ בשלהי 2021"

יוניון ג'ק - שיחה 11:02, 31 בדצמבר 2021 (IST)

יש עוד מישהו שתומך בעמדה זו? יוניון ג'ק - שיחה 01:48, 5 בינואר 2022 (IST)
אני. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 01:25, 7 בינואר 2022 (IST)
להבנתי, לטענת התומכים בעמדה הזו אין דבר כזה "גל טרור 2021". אני מציע לערוך את ההצבעה ואת העמדות, כך שיובהר שבמקרה ותוצאת ההצבעה (כרגע זו פשוט הצבעת איחוד) תהיה שעמדה א' תתקבל - האירועים שבערך לא ייקראו בשם "גל הטרור" (כל עוד זו הכוונה של התומכים בעמדה זו). הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 16:47, 7 בינואר 2022 (IST)
העיתונאי המנטר, פיספסת משהו: הערך המכונה "גל הטרור 2021" כולל (נכון לעכשיו) פירוט של 22 אירועים שונים. מאחר ולא קיים "גל טרור" - הרי שאיגודם של 22 אירועים אלו לכדי ערך אחד אינו אלא מחקר מקורי שאין לו מקום בויקיפדיה. וכינוי המיש-מש הזה בשם אחר לא ישנה את העובדה שאין מקום לאיגוד הזה בויקיפדיה. ההצבעה איננה על שינוי שם הערך, אלא על הסרת הערך (במתכונתו הנוכחית) ממרחב הערכים. יוניון ג'ק - שיחה 18:19, 7 בינואר 2022 (IST)
חברים נכבדים אתם עושים כאן סלט.
הצבעה על איחוד אין פירושה שלילת תוכן אלא הצורך בייתורו בדף הנידון והטמעתו במקומות המתבקשים. ולהבהרת מי מהמשתתפים על מה הוא חושב על ההצבעה, אין רלוונטיות על ההליך ותוצאותיו.
על מנת לשלול תוכן יש לבצע הצבעת מחיקה! או הצבעת מחלוקת על התוכן במפורש (לא נוגע לסוגיית איחוד תוכן)
על מנת לשנות הגדרה של ערך ומשכך קביעת מה תוכנו הלגיטימי ואופן הצגתו, יש לבצע שינוי שם.
לא ניתן על ידי הצבעת מחלוקת בנושא איחוד ערכים לשלול שימוש בתוכן בשאר הערכים.
על מנת לשלול באמצעות הצבעת מחלוקת שימוש בתוכן בערך מסוים יש להצביע על התוכן עצמו. אך זה איננו עומד בקנה אחד עם שאלת איחוד תכנים. שזו פרקטיקה שונה במהותה.
לפי מה שכתב יוניון ג'ק למעלה להעיתונאי המנטר כדלהלן: "ההצבעה איננה על שינוי שם הערך, אלא על הסרת הערך (במתכונתו הנוכחית) ממרחב הערכים" פירושה כנראה שצדקו המלינים בדף השיחה כאן, על הגינות הפעולה שבה בחרו בהצבעת מחלוקת בשעה שהמטרה היא שונה.
לא שלא חוקי לפתוח מחלוקת על איחוד אלא שחוקי באותה מידה לפתוח הצבעת מחיקה וזה מה שהיה מצופה.
ואילו הטענה שמשמעות ההצבעה פה, פירושה איסור בשימוש בתוכן תחת ההקשר של גל טירור איננו נכון. וזה דבר שעל הקהילה להידרש אליו במסודר. מי-נהר - שיחה 07:35, 8 בינואר 2022 (IST)
מי-נהר, אני לא מסתיר או מייפה או מתבייש במטרות שברצוני להשיג בהצבעה זו. כאמור, הצבעה זו לא עוסקת בשלילת התוכן - 22 האירועים שמוזכרים בערך, נכון לעכשיו - והסרתו לחלוטין ממרחב הערכים, אלא אך ורק על אופן הצגתו בויקיפדיה: האם להציג את האירועים בערך גל הטרור 2021, או בערכים אחרים. ולמיטב הבנתי, הצבעת מחלוקת היא הדרך המתאימה ביותר לעשות זאת. אבל אם יש מי שסבורים אחרת - אני בהחלט פתוח לשמוע הצעות חלופיות. (הרי שהשגת המטרה זה הדבר החשוב, ולא הדרך). יוניון ג'ק - שיחה 11:52, 8 בינואר 2022 (IST)
חלילה. מטרה אינה מושגת בדרך עקומה.
משתמש:יוניון ג'ק הנכבד, הנך סבור שלא קיים דבר כזה גל טרור 2021. שזו המצאה. ושאפילו אם היה ניתן לקשור בין כל האירועים הללו יחד הנך סבור שהינם חסרי חשיבות! ולכן אם כנה אתה לגבי הצעות חלופיות לא ברור מדוע הנך מתנגד ומתעלם מהקריאה לפתוח הצבעת מחיקה כהמשך ישיר לסיום המחלוקת בדיון החשיבות? כמצופה מטענת סיעתך בנושא. מי-נהר - שיחה 12:34, 8 בינואר 2022 (IST)
אין פה שום "דרך עקומה". יש שתי דרכים, שתיהן חוקיות לחלוטין ושתיהן לגיטימיות לחלוטין. וצריך רק לבחור אחת מהן. אינני מתנגד לפתיחת הצבעת מחיקה, מעולם גם לא התנגדתי, אפילו הצעתי את זה בעצמי בדף השיחה של הערך, אך לא זכיתי לשום תגובה קונקרטית. יוניון ג'ק - שיחה 12:41, 8 בינואר 2022 (IST)
זכותך לפתוח הצבעת מחלוקת על איחוד רק מובהר בזאת שבכך לא יימנע לכתוב על גל טרור בזמן הנידון בשאר הערכים. זאת מאחר ובחרו להצביע על איחוד ערכים. ולא על עצם המחלוקת האם התוכן בהגדרתו נכון. ובכך למעשה מכירים בו כנכון כי מאשרים אותו בהצבעה להטמעה בערכים. מי-נהר - שיחה 14:42, 8 בינואר 2022 (IST)
לא ולא. מה שכתבת זה לחלוטין לא הבהרה של עמדתי. יוניון ג'ק - שיחה 14:51, 8 בינואר 2022 (IST)
אין זה משנה מה עמדתי או עמדתך אלא רק מה ההליך שמתבצע. מי-נהר - שיחה 15:12, 8 בינואר 2022 (IST)
מי-נהר, ההליך (כרגע) הוא הצבעת מחלוקת. ואין בתמיכה בעמדה זו שום הכרה בנכונות השימוש במושג "גל הטרור" בהתייחסות אל 22 האירועים המפורטים בערך (כולם או חלקם), כפי שאתה בוחר לפרשן (אני לא צריך שמישהו יפרש עבורי את עמדותיי, תודה). Dovno, מה דעתך? האם יש לפתוח בהצבעת מחיקה? האם יש צורך לתקן את נוסח עמדת צד א' בהצבעה זו? יוניון ג'ק - שיחה 18:08, 8 בינואר 2022 (IST)
Euro know, איתמראשפר, מה דעתכם? יוניון ג'ק - שיחה 00:36, 9 בינואר 2022 (IST)
אני מסכים עם יוניון ג'ק שאיחוד האירועים הנ"ל לכדי ערך על "גל טרור" הוא מחקר מקורי לחלוטין. במבחן גוגל, הביטוי "גל הטרור 2021" מופיע פעמים ספורות, כמעט כולן בטורי-דעה של פובליציסטים מהימין הקשה - אין אף חוקר טרור בלתי תלוי שטוען שהאירועים קשורים זה לזה ויוצרים "גל", ואף בכיר בצבא או במשטרה לא דיבר עליהם בהקשר של "גל טרור". גם פרק הרקע כאן נראה יותר כמו שיחת סלון במעלה רחבעם מאשר כמו אנציקלופדיה, וזה לא מפתיע שכן המקורות שלו הם בלוג פובליציסטי של אלמוני חסר חשיבות, סרטון יוטיוב של מבקר טלוויזיה לשעבר, וסיפורים מהטוויטר.
הטענות כאילו ההצבעה אינה כנה ונועדה למטרות אחרות מאשר איחוד התוכן עם ערך אחר שכבר קיים הן לא פחות מהסחת דעת, טענות איש קש ובעיקר חוצפה. האמת היא כמובן הפוכה: כתיבתו של הערך הזה היא פעולה לא כנה אשר נועדה למטרות לא אנציקלופדיות. רשימת האירועים מכילה כמה אירועים קטנים וזניחים, שאין ביניהם קשר ושההצדקה היחידה לאזכורם בויקיפדיה יכלה להיות בכך שהם חלק מ"גל טרור" תאורטי - כלומר: יש כאן נסיון ליצור אכסניה מלאכותית וחסרת סימוכין לצורך פירוט-יתר של אירועי שוליים ולשם הפצת תעמולה של פרשני-שוליים. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 07:20, 9 בינואר 2022 (IST)
איתמראשפר לא חיוותי את עמדתי על השאלה האם לערך ולתוכנו יש זכות קיום כמה למה ומדוע ולכן לא ברורה תגובתך לתת-דיון זה שאני מנהל עם יוניון ג'ק על משמעות קיומו של הליך במתוכנת כזו או אחרת. הדגשתי שקיומו ומשמעותו של הליך, קבוע בערך מוחלט בכללים ולא ברצונות של מי ממשתתפיו באשר עמדתם. אינך יודע מה עמדתי על סוגיית תוכן הערך, אפילו אני לא יודע מה היא עדיין. מי-נהר - שיחה 17:28, 9 בינואר 2022 (IST)
איתמראשפר, איך, לדעתך, יש להמשיך מכאן? הצבעת מחיקה? הצבעת מחלוקת? אם הצבעת מחלוקת - האם העמדה המוצגת כאן ברורה ונהירה מספיק, או שיש צורך בנוסח אחר להצעה? יוניון ג'ק - שיחה 10:28, 9 בינואר 2022 (IST)
לדעתי ההצבעה נכונה כפי שפתחת אותה, והעמדה מוצגת באופן נהיר וברור. אפשר להמשיך. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 12:46, 9 בינואר 2022 (IST)
Dovno, האם גם אתה חושב כך? יוניון ג'ק - שיחה 17:12, 9 בינואר 2022 (IST)
אישית זה נראה לי דווקא פחות ממוקד משהיה קודם. הסיבה: נניח שיש רוב שלדעתו מדובר אכן בגל טרור. מדוע דווקא 22 אירועים אלו? האם פיגוע טרור נוסף שיתרחש (חלילה) מחר ייחשב כחלק מאותו הגל? ואולי 2 מתוך האירועים לא קשורים ורק 20 הם חלק מהגל? ההצבעה בנוסחה בנוכחי נראית לי מנסה לקבע באופן שרירותי מצב רגעי של ערך שמעולם לא התייצב, ושלא לפי מקורות אנציקלופדיים. כבר כתבתי בדף השיחה: לדעתי כל אירוע מתוך אותם ה-22 שאין מקור המתייחס אליו בתור חלק מ"גל" יש להסיר מהערך ולו בשל כך ושהוא לא שם באף גרסה יציבה. Dovno - שיחה 23:53, 9 בינואר 2022 (IST)
המתודה שציין קודמי הנה שגויה. גל טרור אם ישנו כזו עוסק בתקופה קרי בהגדרה של זמן ולא בהגדרה של אירוע/יוזמה/רצונות. הגדרה של אירוע היא תלויית סיווג כן או לא טרור. אם הוא פלילי הוא לא קשור, אם הוא טרור הוא בהגדרה חלק מהטרור בתקופה הנידונה. השיוך לא תלוי ביוזמת המפגע אלא בכתובת ששימשה כיעד לטרור. לכן ככל שהפעולה נמנית עם הטרור שבתקופה הנידונה היא בהגדרתה חלק מהנושא ללא צורך באמירה ברחל בתך הקטנה. לכן גל הטרור הפלסטיני (2015–2016) הגם שעסק לעיתים רבות בטרור של יחידים קרי גם יוזמה אישית ללא הכוונה לא הצריך ייחוס לכל אירוע בו כחלק מהגל. אדרבה כדי לומר על אירוע המוגדר מפורשות כטרור, בתקופה שבהגדרה מקובלת ישנו גל, לומר על מקרה טרורשהוא חריג ואינו קשור אם ישנו מקרה כזה, הוא זה שצריך התייחסות מפורשת המחריגה אותו. הווי אומר שהמערכות האמונות על הנושא הגם שמבדילות בהיבטים שונים של טרור כגון עממי או מוכוון, יוזמה פרטית או התארגנות וכו... לא הוציאה את טרור היחידים מאירועי הגל לכשהיא מגדירה תקופה כזו כגל. להיפך היא מנטרת את כולם ומונה אותם בדוחות ובניתוחים המיקרו סוציאליים יחד. מי-נהר - שיחה 18:03, 10 בינואר 2022 (IST)
מדוע דווקא 22 אירועים אלו? אינני יודע. לא אני הוספתי אותם לערך "גל הטרור". לדעתי מדובר בהחלטה שרירותית לחלוטין. אין לי כל עניין לדון ולהתווכח על כל אחד מהאירועים האלו בנפרד - האם הוא כן או לא חלק מ"גל טרור" שיתכן והיה ויתכן ולא היה (וכנראה שלא היה). יוניון ג'ק - שיחה 23:24, 10 בינואר 2022 (IST)

הבהרה בנוגע לעמדה זו[עריכת קוד מקור]

כאשר החל הדיון, הערך המכונה כעת "גל הטרור 2021" כלל התייחסות לשני אירועים בלבד: פיגוע הירי בשער השלשלת ופיגוע הירי בצפון השומרון. מאז, הערך צמח וגדל, די בצורה מלאכותית, והוא כולל כעת התייחסות ל-22 אירועים שונים, שכל קשר ביניהם - הינו מקרי בהחלט. לעניות דעתי, כל האירועים הללו - ראויים לאיזכור בויקיפדיה, אך לא בערך אחד המאגד אותם יחדיו בצורה מלאכותית ומגמתית. את המידע בערך זה אודות פיגוע הירי בשער השלשלת ופיגוע הירי בצפון השומרון יש לתמצת ולהעביר אל תוך הערך פיגועי טרור נגד ישראלים בישראל ובשטחים ב-2021 (ממילא יש שני ערכים מורחבים). את כל שאר 20 האירועים (לא כולם פיגועי טרור) - יש לתמצת ולהעביר לערך זה, או לערכים אחרים, על פי ההקשר הרלוונטי. יוניון ג'ק - שיחה 18:25, 7 בינואר 2022 (IST)

לאור חוסר ההבנה (לכאורה) אודות עמדה זו, מצאתי לנכון להבהיר אותה, ובהתאם לכך - לדחות את פתיחת ההצבעה בהתאם, כנהוג וכמקובל. יוניון ג'ק - שיחה 18:27, 7 בינואר 2022 (IST)
בהמשך להערותיו של מי-נהר לעיל, מצאתי לנכון לשנות את הכותרות של שתי העמדות, על מנת שישקפו טוב יותר את מהות המחלוקת (שכן, כאמור, כאשר החלה המחלוקת הערך גל הטרור 2021 כלל התייחסות לשני אירועים בלבד, ומאז הערך צמח ותפח וכולל כעת התייחסות ל-22 אירועים). אני מקווה שכעת, מהות המחלוקת ברורה יותר לכל. בהתאם לכך, ועל מנת לשמור על תקינות הליך ההצבעה, מועד פתיחת ההצבעה נדחה שוב (בפעם האחרונה, אני מקווה). יוניון ג'ק - שיחה 18:18, 9 בינואר 2022 (IST)

עמדת צד ב' - כן לכנות את 22 האירועים (חלקם או כולם) המפורטים בערך זה בשם "גל טרור"[עריכת קוד מקור]

בסוף שנת 2021 התקיים גל טירור. הסכמה רחבה של עורכים הסכימו על כך. איחוד הערך לתוך רשימה בלתי נגמרת של אירועי טירור פוגעת ביכולת של הקוראים להבין מה היה ומה חשיבותו. לאור זאת הניחו לערך במנוחה במקומו.
מקווה מאוד שלא יהיה אירוע המשך לגל שיבהיר לכל שאי אפשר לאחד את הגל לתוך שנה ספציפית. Yyy774 - שיחה 21:34, 4 בינואר 2022 (IST)

יש עוד מישהו שתומך בעמדה זו? יוניון ג'ק - שיחה 01:48, 5 בינואר 2022 (IST)
אנוכי לַבְלוּב📜🍅 06:46, 5 בינואר 2022 (IST)
תרצה לשתף את נימוקיך? יוניון ג'ק - שיחה 13:57, 5 בינואר 2022 (IST)
מנימוקיו של Yyy774 ועוד.
ברור לכולם שהיה פה גל טרור שלכאורה (אם לא יקרה נס...) יכנס לתוך 2022. ולא עוד "צבר של מקרים". העובדה שהצבא בוחר בכל מיני כינויים "צבר" "רצף" "צירופי מיקרים" אינה מענייננו.
אם כי אני מציע לאחד את כלל ערכי הפיגועים האחרונים לתוך ערך זה... לַבְלוּב📜🍅 14:51, 5 בינואר 2022 (IST)
יש לך גרף? הכוונה לתרשים שבו מוצגים הפיגועים על ציר הזמן, ורואים בו גל של פיגועים ביחס לתקופה שקדמה לו. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 18:59, 5 בינואר 2022 (IST)
אין להם. הם מסתמכים על התקשורת שאומרת להם דברי קודש. PRIDE! - שיחה 23:10, 5 בינואר 2022 (IST)
כבר קיים ערך שמאחד את כלל ערכי הפיגועים האחרונים - הערך הזה. יוניון ג'ק - שיחה 19:24, 5 בינואר 2022 (IST)

מתבקש להשוות לערך גל הטרור הפלסטיני (2015–2016) גם שם יש מחלוקת בגוף הערך בגין הגדרת המצב. האם הוא מוכוון ? האם הוא ספונטני של יחידים וכו... מי-נהר - שיחה 07:04, 6 בינואר 2022 (IST)

תהיה בדבר שינוי ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יוניון ג'ק, שינית את עמדות הצדדים בהצבעה ועכשיו כבר לא ברור לי על מה מצביעים. אם הצעה א' תתקבל, ויוחלט שלא לכנות את האירועים האלה "גל הטרור 2021" - מה תהיינה ההשלכות המעשיות של זה? האם שמו של הערך ישתנה בעקבות זאת לרשימת אירועי טרור שאינם קשורים זה לזה וארעו בסוף שנת 2021? האם הערך יאוחד עם פיגועי טרור נגד ישראלים בישראל ובשטחים ב-2021 או לא? צר לי, אך ההצבעה בניסוחה המקורי היתה טובה וקונקרטית, ועכשיו לא ברור מה אתה רוצה. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 22:29, 9 בינואר 2022 (IST)

איתמראשפר, ההשלכות המעשיות:
יוניון ג'ק - שיחה 23:17, 9 בינואר 2022 (IST)
זה לא מה שכתבת בצדדים. יצרת פה הצבעת מחיקה על ידי ריסוק הערך לאחר שהערך עבר בדיון חשיבות. הדוגמאות בערך הם נגיעות מגל הטרור ולר כל גל הטרור. יש בערך רקע מפורט יש שם התיחסיות מכל הגוונים. ויש סכימה כמותית בנובמבר ודצמבר. למקד את ההצבעה בדוגמאות שהם חלק קטן מהערך זה לא רציני וזה פוגע בערך ונראה שאלו היו המטרות שלך אני פניתי למפעילים בנושא.--מאגמה - שיחה 09:46, 10 בינואר 2022 (IST)
לא ראיתי את דיון החשיבות ועכשיו הוספתי שם את עמדתי. מן הסתם יש עוד עורכים רבים כמוני, שלא השתתפו בדיון ההוא אך מבינים שהערך הוא מחקר מקורי מוחלט שנמצא כאן כחלק מקמפיין-הפחדה פוליטי. בכל מערכת הביטחון ובכל גופי המחקר אין ולו אחד שהגדיר את התקופה האחרונה כגל טרור, או הצביע על קשר בין כל האירועים שנאספו כאן תחת מטריה אחת. מאזן הקולות 9:7 לטובת חשיבות אינו מובהק, ולכן טוב עשה יוניון שיצא להצבעה על העברת המידע שבערך לערך אחר שכבר קיים אצלנו, ואשר הוא האכסניה המתאימה למידע מסוג זה.
הכל תקין, ואין צורך בהתערבות מפעילית - נבקש מהקהילה להביע את דעתה בהצבעה כפי שמקובל אצלנו, ונקבל את התוצאות. אני רק חוזר ומבקש מיוניון לחזור לניסוח ההצבעה המקורי שהוא הציע, כי הוא היה ממוקד יותר ונכון יותר מהניסוח הנוכחי. אם שינוי הניסוח נובע מחשש שבעקבות ניצחון עמדה א' הביטוי "גל טרור" ינדוד עם המידע לערכים אחרים - אין דאגה כזאת, מפני שכאמור אין כל סימוכין לכך שהיה גל טרור בסוף 2021. בערך אליו יועבר המידע נוכל לדון בחשיבות של כל פריט מידע ובקיום סימוכין לגבי גל טרור, ולוודא שרק אירועים בעלי חשיבות אמיתית יכנסו ושאף מחקר מקורי לא יכנס לאותו ערך. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 10:13, 10 בינואר 2022 (IST)
איתמראשפר, כן, שינוי הניסוח נבע (בין השאר) מהחשש שתיארת לעיל. היתה, ועודנה יש, דאגה שכזו. יוניון ג'ק - שיחה 20:11, 10 בינואר 2022 (IST)
בוא אני אחדש לך לדיון חשיבות יש שבוע. יש סימוכים שחלקם ממכוני מחקר, אני מציע שתקרא את הערך ואת המקורות לפני שאתה מנסה להוביל לפירוקו מסיבות לא נכונות ובצורה לא ראויה. אתה לא יכול לעשות מה שאתה רוצה יש חוקים והמפעילים יחליטו.--מאגמה - שיחה 10:20, 10 בינואר 2022 (IST)
עברתי שוב על הערות השוליים ושוב לא מצאתי אף מכון מחקר ואף בכיר במערכת הביטחון שמדבר על "גל טרור" - רק דיווחים של בלוגרים ופוליטיקאים מהימין הקיצוני, ופה ושם גוף תקשורת שציטט אותם, לרוב גם הוא מהימין. אתה רוצה להראות מכון ספציפי? אנחנו יודעים שהימין נורא רוצה שנחשוב שיש גל טרור, זה לא חדש - השאלה היא אם גופי מחקר רציניים ועצמאיים קבעו שזה מה שקורה, כי בויקיפדיה הם הסמכות שלנו ולא הטוויטר של בן-גביר. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 11:08, 10 בינואר 2022 (IST)

שבירה/הצעה[עריכת קוד מקור]

מאחר ואנו לא עוסקים באירוע אלא בהגדרה על תקופה
ומאחר ומדובר בתקופה לא ארוכה מחד ומאידך קרובה מאד - 2021 רק הסתיימה.
זאת אומרת שיש בעיה של פרספקטיבה. (לאשר או לשלול על בסיס מקורות מקצועיים או רשמיים שלוקח להם זמן להופיע ברטרוספקטיבה.)
פעם בשנה עד אמצע פברואר מוציא מרכז המידע למודיעין וטרור של המל"מ דו"ח שנתי. כך עשה באחרונה לשנת 2020. (הגם שאינו מקור חף מבעיות, הוא יכול בהחלט לסייע לויכוח.) כדאי לחכות לדו"ח ל-2021.
אין זה מהותי בנקודת זמן זו, אם הערך הנוכחי, יעבור לחודש לטיוטה או יישאר במרחב הערכים כך, זאת מפני שהגם שישנה מחלוקת האם מדובר בהגדרה נכונה מקצועית (גל טרור/קשר גיאופוליטי בין האירועים) הרי שאי אפשר לחלוק על כך שבשיח הציבורי הרחב נמצאו ביטויים רבים לכך בהקשר וצורה זו.
נראה לי שכדאי להעביר את הערך לטיוטה לחודש, או להשאירו במרחב הערכים ובעוד חודש בתקווה שיהיה יותר פרספקטיבה ומקורות, להתייחס למחלוקת ולהליך המתבקש.
ההצעה היא לא לפתוח הצבעה כלשהיא בנושא זה בחודש הקרוב. ולכשתיפתח יפתחו דף חדש ממוקד. זאת לאחר שישלימו את הדיונים על ההליך הנכון בהסכמה. מי-נהר - שיחה 12:31, 10 בינואר 2022 (IST)
אין לי התנגדות לדחות את ההצבעה אם כפי שהצעת הערך יהפוך לדף טיוטה עד שיגיעו סימוכין שיצדיקו את העברתו למרחב הערכים. ויקיפדיה איננה עיתון - וודאי שלא מדור הדעות בעיתון. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 17:40, 10 בינואר 2022 (IST)
גם אני לא מתנגד שהערך גל הטרור 2021 יועבר למרחב הטיוטה, עד אשר יפורסם דו"ח שנתי של המל"מ. יוניון ג'ק - שיחה 20:10, 10 בינואר 2022 (IST)
גם לי אין בעיה להעביר לטיוטה. כרגע, מדובר על מחקר מקורי. כשיגיע הדוח של המל"מ, נדון מחדש. PRIDE! - שיחה 21:41, 10 בינואר 2022 (IST)
Dovno, אם תסכים להעברת הערך לטיוטה - אז אני אגנוז את דף ההצבעה הזה (לפחות לעת עתה). יוניון ג'ק - שיחה 20:46, 11 בינואר 2022 (IST)
נראה לי שלא כולם מסכימים להעביר את הערך לטיוטה, לתקופת ביניים: הבוקר נעשה ניסיון לשנות את שם הערך לגל הטרור 2022-2021 (מבלי שהיתה לכך הסכמה רחבה בדף השיחה של הערך). יוניון ג'ק - שיחה 14:22, 12 בינואר 2022 (IST)
למה להעביר את הערך לטיוטה. כמה עורכים בודדים עושים רעש, מתנגדים לעובדות וצריך לשבור הכל. זה לא עובד ככה.--מאגמה - שיחה 14:36, 12 בינואר 2022 (IST)
לאור תגובתו הלא-מאד-נעימה של מאגמה, נראה שאין ברירה וחייבים להמשיך עם ההצבעה. אבל כדאי לפקס אותה קודם. אני מציע הצבעה עם שני סעיפים: א. איחוד תוכן הערך עם הרשימה הקיימת של פיגועי טרור נגד יהודים בשנת 2021 (בעד/נגד) ב. השימוש בביטוי ״גל הטרור״ לגבי האירועים האלה, בכל מרחב הערכים (בעד/נגד). בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 18:37, 12 בינואר 2022 (IST)
אתה מציע שוב הצעת מחיקה וזו לא רלווטית משום שהערך עבר את שיחת החשיבות.--מאגמה - שיחה 18:47, 12 בינואר 2022 (IST)

הגדרת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

זו הצבעת איחוד? מחיקה? מחלוקת על שינוי שם? מחלוקת על האזכור של האירועים כגל טרור בכל ערכי ויקיפדיה? –מקף־ 15:58, 11 בינואר 2022 (IST)

אני לא חושב ששני הצדדים מעוניינים בפתיחת ההצבעה בצורה הזו, כי כרגע כל מה שישתנה הוא שם הערך וההתייחסות לאירועי הטרור. –מקף־ 17:39, 11 בינואר 2022 (IST)
יש מישהו שחולק על כך וחושב שאני טועה? –מקף־ 12:06, 12 בינואר 2022 (IST)
להבנתי יש התנגדות לנוכחות של הערך הזה במרחב הערכים, כי אין מספיק סימוכין לקשר בין האירועים שמופיעים בו או לקיומו של גל טרור בסוף 2021. נראה שיש הסכמה רחבה שאם הערך יהפוך לטיוטה עד שיימצאו לו סימוכין מתאימים, אזי ההצבעה מתייתרת. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 12:55, 12 בינואר 2022 (IST)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות א' - לא לכנות את 22 האירועים (חלקם או כולם) המפורטים בערך זה בשם "גל טרור"[עריכת קוד מקור]

  • נא לא להצביע עדיין

אפשרות ב' – כן לכנות את 22 האירועים (חלקם או כולם) המפורטים בערך זה בשם "גל טרור"[עריכת קוד מקור]

  • נא לא להצביע עדיין

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

אין תוצאות. ההצבעה נגנזה. ראו דף שיחה של הערך לפרטים נוספים. יוניון ג'ק - שיחה 18:55, 12 בינואר 2022 (IST)