ויקיפדיה:עורך חזותי/משוב/ארכיון 12

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

תקציר העריכה בעריכת פסקה מתייחס לפסקה לא נכונה[עריכת קוד מקור]

ערכתי בפסקת הפתיח של הערך יריעה אלגברית אפינית, בחלון "תקציר עריכה" הופיע משום מה "לקריאה נוספת/" וכך זה נרשם בהיסטוריה, --שרעטל - שיחה 18:34, 26 ביולי 2013 (IDT)

גם לי זה קרה הופיע הערות שוליים. נראה לי שהוא לוקח את הפרק האחרון ומכניס לראשון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:13, 27 ביולי 2013 (IDT)
בעיה ידועה לא רק בויקי בעברית, הנושא בטיפול. מוריאל שוטלנדר - שיחה 22:37, 24 ביוני 2014 (IDT)
Mooeypoo – את זוכרת את זה? זה טופל? --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 00:38, 28 בדצמבר 2014 (IST)
כן, זה אמור להיות מטופל וסגור. יש מקרים שבהם תקציר העריכה אינו תואם לעריכה עצמה, אבל אלו קורים במקרים בהם המשתמש לחץ על עריכת פסקה אבל בסופו של דבר ערך פסקה אחרת, והתקלה הזו קשורה לכוונת המשתמש ולא למערכת, ותהיה כמעט בלתי אפשרית לתיקון. אפשר לנסות לחשוב על דרך שבה אפשר לעודד משתמשים לערוך את תקצירי העריכה שלהם. מוריאל שוטלנדר (ויקימדיה) - שיחה 21:55, 12 בינואר 2015 (IST)

אין אפשרות להדביק[עריכת קוד מקור]

לא ניתן להדביק בעורך החזותי (דרך המקש הימני בעכבר ודרך קטרל + V במקלדת), ולאחר שמנסים להדביק העורך נתקע, ולא ניתן לכתוב בו. הבעיה נפתרת לאחר שמירת עריכה בקוד מקור. בנימין - שאלות, טענות, מענות, בעיות, קושיות - תחי ישראל, יחי צה"ל! 10:40, 15 באוגוסט 2014 (IDT)

תודה רבה על הדיווח, בנימין. אני רוצה להעביר את זה לחבר הצוות שעוסק בהדבקה בעורך, אבל אני צריכה קצת יותר מידע. תוכל לומר לי איזה דפדפן השתמשת, ואם אפשר, מה התוכן שניסית להעתיק (האם זה ממקור חיצוני או מתוך ויקיפדיה, מחלון עורך חזותי אחד לשני או מערך אחר בתתוך ויקיפדיה, האם זה כולל טקסט בלבד או גם תמונה, וכולי) ואם אפשר, לאן ניסית להדביק? כשניסיתי לעשות העתקה והדבקה כדי לבדוק לא היתה לי בעיה ספציפית, אז יכול להיות שמדובר במשהו שקשור בתוכן של ההעתקה עצמה? אם אפשר עוד מידע זה מאד מאד יעזור. תודה! אופרהeypoo|מוריאל שוטלנדר]] - שיחה 16:09, 16 באוגוסט 2014 (IDT)
השתמשתי בדפדפן אופרה 24. העתקתי מערך ויקיפדי במצב תצוגה לעורך, אחרי הוספת תבנית. הבעיה מתקבלת רק ביצירת ערך; לאחר שעורכים את הערך בעורך הרגיל ושומרים, אין בעיות בהעתקה והדבקה. הטקסט היה טקסט בלבד, אך הוא היה במצב מודגש ונטוי ביחד. בנימין - שאלות, טענות, מענות, בעיות, קושיות - תחי ישראל, יחי צה"ל!

בעייה בעריכת פסקאות[עריכת קוד מקור]

לפעמים קורה, שבמהלך ניטור ערכים, תקציר העריכה מצביע על כך שהמשתמש ערך אתה פסקה א, כשבעצם ערך את פסקה ב. (לוג' [1]). שמזןשיחה • ה' בכסלו ה'תשע"ה • 19:22, 27 בנובמבר 2014 (IST)

תודה, קיפודנחש כבר דיווח את זה. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 14:10, 28 בנובמבר 2014 (IST)
צריך גם להזכיר משהו נוסף כאן -- לפעמים משתמש מתחיל לערוך פסקה א, אבל מכיוון שהעורך מעלה את כל הערך (בכוונה), המשתמש מחליט לערוך פסקה אחרת. במקרים האלה תקציר העריכה נשאר לפי מה שהמשתמש בחר מלכתחילה, למרות שאפקטיבית נערכה פסקה אחרת. ההגיון מאחורי העורך החזותי הוא לערוך כתבה שלמה כמה שיותר קרוב לצורה שבה היא נראית בקריאה, אז פירוק הכתבה לפסקאות לשם עריכה (כלומר הצגה של פסקה בודדת) לא באמת מתאים לצורה שבה העורך עובד. מעבר לזה, כמעט בלתי אפשרי (לעורך ולפרסויד ביחד) להציג חלק קטן מהמסמך או פסקה בודדת ללא המסמך השלם. אולי ישנה דרך לעודד את המשתמש לערוך את תקציר העריכה? מוריאל שוטלנדר (ויקימדיה) - שיחה 01:55, 9 בינואר 2015 (IST)

קישורי בינוויקי לא מזוהים בתוך תיבת העריכה[עריכת קוד מקור]

אם מנסים לקשר קישור בינוויקי בתיבת הקישור על-ידי התחלת הקלדת הקידומת "en:‎" (או כל קידומת אחרת של ויקיפדיה זרה), לא משנה מה נכתוב, הקישור לא יזוהה ויופיע באדום. אבל - אחרי שנאשר ונצא מתיבת הקישור, הקישור יזוהה, יופיע בכחול ויעבוד בצורה מופתית. 93.172.3.233 01:20, 29 בנובמבר 2014 (IST)

עד כמה שאני יודע, זה מתוקן עכשיו. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 02:52, 17 ביוני 2015 (IDT)

חיבור שורות בהסרת קטגוריה[עריכת קוד מקור]

הבאג דווח בפבריקטור הבאג דווח בפבריקטור

86271

לכבוד השנה החדשה החלטתי להתחדש בעורך חדש. כבר בניסיון השני שלי נתקלתי בבעיה. בעריכה זו שבה הסרתי קטגוריה, העורך החזותי הסיר יותר מדי שורות, וחיבר את הקטגוריה הבאה עם הטקסט שהופיע שתי שורות מעל הקטגוריה שהוסרה. העריכה נעשתה בגוגל כרום ‎39.0.2171.95 m. שנה טובה, למניינם. דולבשיחה 23:04, 31 בדצמבר 2014 (IST)

מעניין. מבחינת העריכה עצמה, העורך הסיר את הקטגוריה הנכונה, ונראה שהבעיה שנראת כאן היא בצורה שבה אנחנו עושים Normalization לטקסט ואיך שה-DIFF נראה. אני מעלה את זה לצוות כדי לראות מה אפשר לעשות, אולי ננסה לראות אם אפשר להוסיף שבירת-שורה בין קטגוריות כדי שה-diff יראה קצת יותר הגיוני. מוריאל שוטלנדר (ויקימדיה) - שיחה 21:51, 5 בינואר 2015 (IST)
דווח לצוות פרסויד ומטופל. תודה על הדיווח! מוריאל שוטלנדר (ויקימדיה) - שיחה 02:15, 9 בינואר 2015 (IST)

טורים ורשימת תבליטים[עריכת קוד מקור]

בעת עריכת פסקת "ראו גם" שעשתה שימוש בתבנית {{שני טורים}}, תבליטים חדשים שהוספתי לא קומפלו לדף הערך (לאחר אישור תיבת העריכה) כתבליטים, אלא נשארו ככוכביות. אבל, לאחר ששמרתי את הדף, הם הופיעו כתבליטים כראוי, כך שמדובר בבאג תצוגה (תצוגת ביניים) בלבד.
לא נבדק עם: תבניות טורים אחרות, ללא תבנית, סוג רשימה אחר (למשל, ממוספרת).
-באג נוסף, בתיבת העריכה של התבנית "שני טורים" (ואולי גם בתיבות עריכה של תבניות דומות נוספות), כל תיבת טקסט של טור מופיעה מאוד מאוד מצומצמת, עד שלא ניתן לקרוא בה כמעט דבר. רק כאשר מקלידים תו ראשון לתוכה, היא מתרחבת לגודל סביר ושמיש. 93.173.10.175 17:01, 3 בינואר 2015 (IST)

מוריאל – אני איכשהו מנחש ששני הדברים כבר מדווחים, אבל לא בטוח איך לחפש :)
תוכלי לבדוק? --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 23:06, 7 בינואר 2015 (IST)
יש לנו בעיה באופן כללי עם תבנית השני טורים בגלל שכרגע אנחנו לא תומכים בתבנית בתוך תבנית (nesting). זה ישתנה בעתיד, אבל כרגע זה עלול ליצור בעיות עם קוד ויקי מתוחכם שנמצא בתוך תבניות. ספציפית, אבל, אני הרגע ניסיתי להוסיף רשימת תבליטים בתוך אחד הטורים של התבנית "שני טורים" וזה עבד לי בסדר. אני לא מצליחה לשכפל את הבעיה הזו באופן ספציפי כדי לראות אם אפשר לתקן. יש אולי דיף או הסבר יותר מלא על איך לשחזר את הבעיה? מוריאל שוטלנדר (ויקימדיה) - שיחה 23:15, 7 בינואר 2015 (IST)

כפתור שמירה[עריכת קוד מקור]

לאחרונה, אני משתמש יותר ויותר בעורך החזותי. מקומו של לחצן השמירה בצד שמאל למעלה, ממש לא נוח, והוא צריך להיות למטה במרכז. נאמר לי שכך זה היה, ושונה על ידכם. האם מישהו יכול להסביר מה הסיבה? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 09:47, 9 בינואר 2015 (IST)

נהוג לשים כפתורים בסופם של טפסים (form) באינטרנט. העורך הישן תוכנת בשנת 2001 הרחוקה בתור טופס ולכן כפתור השמירה היה למטה, אבל מבחינה פונקציונלית זה לא באמת טופס, אלא מעבד תמלילים שמוצג במסך מלא. בכל מעבדי התמלילים כפתור השמירה למעלה, ולכן גם כל הכפתורים של העורך החזותי למעלה, והם מוצגים קבוע גם בעת הגלילה.
מה שכן, במעבדי תמלילים אחרים הוא נמצא בתחילת הסרגל ולא בסופו. שלחתי שאלה על זה לפורום המרכזי כדי לברר למה. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 11:38, 9 בינואר 2015 (IST)
תודה, אני אמתין לשובה. מכל מקום בכל פעם שאני לוחץ על הצג שינויים במקום על כפתור השמירה, זה גורם לי לחזור לעריכת קוד מקור. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 00:16, 11 בינואר 2015 (IST)
ללא קשר למיקום הכפתור, אם כל לחיצה על "הצג שינויים" מעביר אותך לעריכת קוד מקור זה ממש לא אמור לקרות. תוכל לאמר לי באיזה דפדפן אתה משתמש, ובאיזו מערכת הפעלה? האם זה קורה בכל הערכים, או האם זו תקלה ספורדית? ועל מה בדיוק אתה לוחץ -- האם מדובר על כפתור "הצג שינויים" שנמצא בתוך חלון השמירה? התשובות יעזרו לי לטפל בנושא. תודה! מוריאל שוטלנדר (ויקימדיה) - שיחה 21:49, 12 בינואר 2015 (IST)
אני מנחש שאריאל התכוון לא לדווח על באג, אלא לדווח שהוא חווה ירידת חשק להשתמש בעורך החזותי בכל פעם שהוא לוחץ בטעות על הצג שינויים במקום על שמירה. Ijon - שיחה 02:08, 10 באפריל 2015 (IDT)

עריכת תבניות[עריכת קוד מקור]

ביצירת ערך, לאחר שמעתיקים תבנית שמורכבת מטבלה ("מיון", לדוגמה) לערך, התבנית מוצגת כטבלה, מה שאומר שלא ניתן לערוך אותה כתבניות. התופעה נעלמת לאחר הוספת התבנית בעורך הישן. כרום 39, חלונות 7. בנימין - שיחה 20:47, 21 בינואר 2015 (IST)

תודה על הדיווח. הרגע דיברתי עם חבר הצוות שאחראי על הדבקה (ובמקרה גם על טבלאות) -- הבאג ידוע ובטיפול. מוריאל שוטלנדר (ויקימדיה) - שיחה 22:30, 23 בינואר 2015 (IST)

בעיה בהכנסת שורה ראשונה בערך לאחר תבנית[עריכת קוד מקור]

כשמנסים להכניס שורה לערך אחרי תבנית, השורה לא מסומנת; ניתן לכתוב טקסט אך ורק לפני התבנית, בשורות שמסומנות בכחול. בנימין - שיחה 20:50, 21 בינואר 2015 (IST)

על איזו תבנית הסתכלת? כשתבנית מיושרת לשמאל או לימין לפעמים קשה לראות מהי השורה שקודמת ומהי השורה שאחרי התבנית בעורך החזותי, כי השורות נכנסות לרוב "מעל" התבנית (גם השורה שאחרי התבנית) -- בשביל שאוכל לנסות ולשחזר את התקלה, תוכל לאמר לי באיזה דף זה קרה או לתת דוגמא של איזו תבנית השתמשת ובאיזו שורה זה קרה? תודה! מוריאל שוטלנדר (ויקימדיה) - שיחה 22:35, 23 בינואר 2015 (IST)
התבנית היתה תבנית "מיון", שהוספה לאחר "בעבודה". לא אוכל לתת דוגמה לערך שבו זה קרה, מכיוון שכבר הוספתי טקסט מתחת לתבנית בעורך הקוד והבאג כבר לא מופיע. תבנית "בעבודה" הוספה בשורה הראשונה, ותבנית "מיון" אחריה. בנימין - שיחה 18:09, 24 בינואר 2015 (IST)

בעיה בהעתקת קישורים[עריכת קוד מקור]

ניסיתי לכתוב ערך באמצעות העורך החזותי (לאונרד סיפליט). עבדתי על הערך בשם שגוי, ולפני ששמרתי שמתי לב לשגיאה בשם הערך וסימנתי את כל תוכן הערך והעתקתי והדבקתי בחלון חדש בשם נכון. כתוצאה מהעתקה וההדבקה כל הקישורים הפנימיים הפכו לקישורים חיצוניים. את חלקם תיקנתי עוד בעריכה עצמה, וחלקם פספסתי ותיקנתי רק לאחר מכן (אפשר לראות במיוחד:Diff/16477673). ערן - שיחה 23:29, 24 בינואר 2015 (IST)

VisualEditor News #1—2015[עריכת קוד מקור]

20:30, 5 בפברואר 2015 (IST)