ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תחרות הכתיבה/הודעה לעתונות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


"ויקיפדיה", האנציקלופדיה העברית החופשית, עורכת תחרות לכתיבת ערכים מובחרים

ויקיפדיה, האנציקלופדיה העברית השיתופית והחופשית באינטרנט, המקיפה כיום יותר מ-45,000 ערכים, עורכת במהלך חודש ספטמבר 2006 תחרות כתיבת ערכים "מקצרמר למובחר". התחרות, הנערכת כעת בפעם השנייה, מתבססת על תחרות דומה בוויקיפדיה בשפה הגרמנית. התחרות הראשונה בוויקיפדיה העברית הניבה במהלך חודש מרץ 2006 עשרות ערכים מעולים וייחודיים שנכתבו במיוחד לרגל התחרות, הגבירה את תחושת ההנאה והסיפוק מהכתיבה בוויקיפדיה, וגיבשה את קהילת הכותבים.

בתחרות, המחולקת לשלושה בתים עיקריים לפי תחומים ולכמה תחרויות משנה, מעריך צוות שופטים מנוסה של כותבי ויקיפדיה את הערכים המתמודדים ומדרג אותם לפי קריטריונים שנקבעו. זוכי התחרות נהנים בעיקר מהיוקרה והסיפוק שבזכייה על כתיבת ערך מקיף ומעולה בתחומו, אך התחרות מנסה להבטיח הפעם לזוכים גם פרסים חינוכיים ואיכותיים שנתרמים לתחרות על ידי גופים וחברות המכירים בחשיבותה וייחודה של הוויקיפדיה. כלל הכותבים והעורכים בוויקיפדיה, גם אלה שאינם מתמודדים בתחרות, עוזרים לשיפור הערכים המתמודדים על ידי ביקורת עמיתים.

התחרות מעודדת גם התמודדות של ויקיפדים חדשים, שזו להם ההתנסות הראשונה בכתיבה בוויקיפדיה. הוקם צוות-עזר מיוחד במטרה ללוות כותבים חדשים שיצטרפו לוויקיפדיה לצורך השתתפות בתחרות ולסייע להם ברזי הוויקיפדיה. כל מי שמעוניין לכתוב ערך מובחר בתחום הקרוב לליבו באנציקלופדיית האינטרנט המובילה והמוערכת ויקיפדיה מוזמן איפוא לקחת חלק בתחרות, וליהנות מחווייה אינטלקטואלית ותחרותית בלעדית, ובכך גם לשפר את רמת הידע הזמינה לקורא העברי.

הפרסים שיוענקו בתחרות:

בשלוש שנות קיומה הפכה ויקיפדיה העברית למקור מידע ראשון במעלה לעשרות אלפי גולשים, ורבים בה הערכים שהיא מקור המידע הבלעדי על אודותיהם באינטרנט בעברית. ויקיפדיה העברית היא אחד ממיזמי "קרן ויקימדיה" העולמית, שיזמה כתיבת אנציקלופדיות דומות ב-229 שפות, הכוללות בסך הכול למעלה מ-5 מיליון ערכים.

מאות הכותבים בוויקיפדיה העברית, הבאים מכל קצות האוכלוסיה, מגדילים מדי יום את כמויות המידע שזמינות לגולשים, ומבטיחים עושר גדול של ערכים, בכל תחומי הדעת. עדכון ויקיפדיה נעשה במקוון ובעיתוי מיידי, דבר המבטיח עדכניות גבוהה, שאינה קיימת באנציקלופדיות הנייר המסורתיות. מנוע החיפוש גוגל הכיר בהצלחתה של ויקיפדיה העברית ואלפי תוצאות חיפוש מפנות בראש ובראשונה לוויקיפדיה.

ויקיפדיה העברית היא בתהליך התפתחות מתמיד, וכבר כיום יש בה כיסוי נאה לתחומים רבים, כגון עולם החי, סוציולוגיה, היסטוריה, משפטים, חינוך, ספרות, פיזיקה, מתמטיקה, מחשבים, מוסיקה, קולנוע ועוד. דגש מיוחד מושם על ערכים בעלי חשיבות מיוחדת לקורא העברי, ובהם השואה, יהדות, היסטוריה של עם ישראל, צבא הגנה לישראל וזרועותיו, הממשל בישראל וכדומה. רמתם הגבוהה של הערכים, מאות הכותבים ועשרות אלפי הקוראים מביאים לביסוסו של פרויקט יומרני זה כמוקד ידע מרכזי בשפה העברית.