הפרקליטה וו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפרקליטה וו
이상한 변호사 우영우
סוגה סרט רומנטי
דרמה
דרמה משפטית
כותבים Moon Ji-won (תסריטאית)
בימוי Yoo In-sik עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים פארק און בין, קאנג טה-או, קאנג קי-יונג
ארץ מקור דרום קוריאהדרום קוריאה דרום קוריאה
שפות קוריאנית
מספר עונות 1 (העונה השנייה תעלה ב-2024)
מספר פרקים 16
הפקה
מפיקים בפועל AStory
חברת הפקה AStory עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה ENA, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 64 - 82 דק׳
שידור
רשת שידור נטפליקס, ENA (SkyTV)
רשת שידור בישראל נטפליקס
תקופת שידור מקורית 29 ביוני 202231 באוגוסט 2022
תקופת שידור בישראל 29 ביוני 2022 – רץ
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפרקליטה ווּקוריאנית: 이상한 변호사 우영우, באנגלית: (Extraordinary Attorney Woo Yong Woo) היא סדרת דרמה משפטית דרום קוריאנית. העונה הראשונה עלתה לשידור בנטפליקס ב-29 ביוני 2022 ונגמרה ב-31 באוגוסט 2022. בסדרה מככבת פארק און-בין בתפקיד הראשי.

הסדרה הגיעה להישגי צפייה גבוהים, הן ברשת ENA (לשעבר SkyTV) הקוריאנית[1], והן בנטפליקס בה היא משודרת ב-31 שפות שונות והגיעה לראש רשימת הסדרות הנצפות ביותר, ובפרט כסדרה בשפה זרה[2][3].

ב-17 באוגוסט 2022 אישרה AStory חברת ההפקה של הסדרה, כי היא תחודש לעונה 2 אשר צפויה לצאת לאקרנים ב-2024.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מספרת את סיפורה של וו יאנג-ווּ, עורכת דין צעירה המתמודדת עם שונות נוירולוגית מסוג הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה. היא סיימה בהצטיינות לימודי משפטים ובעיתונים התפרסם על "עורכת הדין האוטיסטית הראשונה של קוריאה". וו מתקבלת לעבודה במשרד עורכי דין מוביל, ובתפקידה היא עומדת מול אתגרים בבית המשפט ומחוצה לו, הן כעורכת דין והן כאישה על הספקטרום האוטיסטי.

לעו"ד ווּ, יש זיכרון יוצא דופן שהופך אותה לעורכת דין מבריקה שכן היא מסוגלת להיזכר בחוק לפרטי פרטיו ומוצאת דרכים יצירתיות להשתמש בו במסגרת התיקים אותם צוותה מנהל.

בהיותה שונה מעמיתיה ה-נוירוטיפיקלים, אופן התקשורת שלה נתפס כמוזר ומגושם, בעוד האינטליגנציה הרגשית שלה נותרת בלתי מורגשת כלפי חוץ. הסדרה מנסה באופן עקבי לשבור את התפיסות השגויות הנפוצות על אנשים עם אוטיזם, כחסרי כל "כישורים חברתיים" ו"אינטליגנציה רגשית". מאידך הסדרה מנסה להציג באופן אותנטי את הלקות בכישורים חברתיים ובאינטליגנציה רגשית כפי שהם באים לידי ביטוי אצל הגיבורה.

הסדרה מציגה את מאבקיה הפנימיים של וו יאנג-וו בסיטואציות השונות והן את קשייהם של עמיתיה וסביבתה במפגשם עם מישהו שהוא אינטליגנטי מאוד אך גם מוגבל עקב בעיות תחושתיות ואחרות, ואשר לו דרך תקשורת שונה הנופלת מחוץ למוסכמות החברתיות המוכרות של התנהגות ומערכות יחסים מתאימות.

לאורך הסדרה עוברות הדמויות המרכזיות ובכללן וו, תהליך של למידה והסתגלות.

ל-וו יש חיבה והתעניינות מיוחדת בלווייתנאים. לגביהם היא מגלה עיסוק יתר. היא מקיפה עצמה בהם והמחשבה אודותם נוסכת בה תחושה של ביטחון, חיוניות ויציבות ומשמשת גם כמפלט מהעולם ההולם בה. מאידך היא מקבלת מהם השראה למציאת פתרונות יצירתיים. במהלך הסדרה, היא חושפת בפני חבריה לעבודה, עובדות ספציפיות רבות על הלווייתנאים ובכך היא למעשה פותחת בפני ידידיה צוהר לעולמם, שהוא למעשה מראה לעולמה.

הסדרה עוסקת בסוגיות חברתיות ומשפטיות שונות ומאפשרת לצופים להכיר יותר מקרוב את התרבות הדרום-קוריאנית.

בעקיפין הסדרה מעלה על נס גם את קשיי ההורה, וכן את קשייה של הקהילה האוטיסטית בכללותה, כגון: אפליה בעבודה, סטיגמה ושנאה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פארק און-בין בתפקיד הפרקליטה וו יאנג-וו. עורכת דין טירונית ב-האנבאדה משרד עורכי דין מוביל בקוריאה הדרומית. העורכת דין הראשונה במדינה המתמודדת עם מגבלה של אוטיזם.
    • (Oh Ji-yul, בתפקיד וו יאנג-וו כילדה)
  • קאנג טאה-או(אנ') בתפקיד לי ג'ון-הו, עובד בצוות המשפטי של האנבדה.
  • קאנג קי-יונג בתפקיד יונג מיונג-סוק, עורך דין בכיר בחברת Hanbada ו-Wo Young-woo המשמש כראש צוות וכמנטור של הטירונים שתחת אחריותו.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ון באי-סו, בתור וו גוואנג-הו, הורה יחיד אביה של וו יאנג-וו
    • (ג'אנג סונג-בום, בתור וו גוואנג-הו הצעיר).
  • ביק ג'י-וון(אנ'), בתור האן סון-יונג - מנכ"לית Hanbada.
  • הא יון-קיונג, בתור צ'וי סו-יון, וו יאנג-וו חברתה של וו ללימודי משפטים ועמיתה שלה בהאנבאדה.
  • ג'ו ג'ונג-היוק, בתור קוון מין-וו, Woo Young-woo של הקולגה בהאנבאדה.
  • ג'ין קיונג, בתפקיד Tae Soo-mi, מנכ"לית משרד עורכי דין Taesan.
    • (יונג האן-ביט, בתפקיד טאה סו-מי הצעירה).
  • ג'ו היון-יונג, בתור דונג גאו-רה-מי, חברתה הקרובה של וו יאנג-וו מילדות.
  • אני סונג-ג'ה, בתור קים מין-שיק, הבעלים של הפאב בו עובדת דונג גאו-רא-מי.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציב כל העונה הראשונה הוא 20 מיליארד וון דרום קוריאני, שהם 15 מיליון דולר[4].

צילומי הסדרה החלו בנובמבר 2021, והסתיימו ב-14 ביולי 2022[5].

ב-17 באוגוסט 2022 אישרה AStory חברת ההפקה של הסדרה, כי היא תחודש לעונה 2 אשר צפויה לצאת לאקרנים ב-2024[6][7].

אחת הסיבות לעיכוב בצילומי העונה השנייה לשנת 2024 היא גיוסו של קאנג קי-יונג (המשחק בתפקיד לי ג'ון-הו) לשירות צבאי במסגרת גיוס החובה שיש על כל אזרח דרום קוריאני אותו קאנג אמור להתחיל ב-20 בספטמבר[8].

בראיונות שנתנה השחקנית הראשית פארק און-בין לגבי יחסה אל התפקיד שקבלה, אמרה בין היתר: ”כשקיבלתי עלי את התפקיד, חשתי אחריות שלא לפגוע ברגשותיו של אף אחד, האם אוכל לכלול הכל וגם לשחק בטבעיות בתפקיד? זו הייתה דאגתי הגדולה. לכן החלטתי שאצור גרסה עצמאית משלי ל-וו יונג-וו, כדי שאף אחד לא יחוש חוסר נעימות או עלבון. החלטתי לא לחקות אדם אמיתי, או דמות שכבר קיימת. לכן הסתמכתי על ספרים ושיחקתי בדרך משלי. ישנם קריטריונים אבחוניים שרופאים מגדירים, אלו היו דברים שהיה עלי לקחת לתשומת לב. לכן דמיינתי והבעתי אותם בהצגה. נצמדתי לתסריט שנכתב לפי מחקר זהיר ותשומת לב רבה, כך שהקפדתי להיצמד לטקסט לפרטיו. בנוסף נעזרנו בליווי של פרופסורים המתמחים בהפרעה על הרצף האוטיסטי שנתנו לנו משובים שעזרו לנו מאד.”[9]

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוזיקה המקורית בסדרה, הנוכחת מאד לכל אורכה, נכתבה על ידי המלחינה וכותבת השירים הקוריאנית נו יונג שים (Noh Young-shim). פסקול הסדרה יצא לאור כאלבום ב-19 באוגוסט 2022, בשפות קוריאנית[10] ואנגלית[11] באורך - 1:45:46. את השיר "הלילה הכחול של האי צ'ג'ו", מבצעת פארק און-בין.

דירוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז הופעת הבכורה של הסדרה בנטפליקס היא שמרה בעיקר על המקום הראשון לסדרות שאינן בשפה האנגלית[12][4]. ולאחת הסדרות הנצפות בכל שפה.

ברשת NEA של SkyTV הקוריאנית, הגיע הפרק האחרון של העונה הראשונה למקום הראשון בדירוג הצפייה הארצי בדרום קוריאה עם 17.5%. כאשר הסדרה עצמה הגיעה לעשרת סדרות הדרמה הנצפות ביותר בכל הזמנים בדרום קוריאה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה זכתה לשבחים רבים ולהישגי רייטינג בולטים[13][12][14]

השפעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בליל שידור הפרק האחרון בקוריאה הדרומית, הפיק ארגון גרינפיס מופע של רחפנים זוהרים בשמי יער סיונגדונג בבירה סיאול[15]. המופע נערך בסימן שמירה על הטבע הימי ובפרט על יצורים ימיים שבסכנת הכחדה בהם לווייתנים. במופע השתתפו 300 רחפנים שיצרו צורות שונות בהם לוויתן ענק המשייט לו בשמיים בדומה לסצנות מהסדרה[16].

עיבודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־06 ביולי 2022 הכריזה AStory, שהסדרה תעובד ל-וובקומיקס עם 60 פרקים. מאויירת על ידי הקומיקסאי HwaUmJo, וכתובה על ידי Yuil, ותצא בשפות: קוריאנית, אנגלית, יפנית וסינית[17].

ב-14 ביולי דווח כי נבחנת הוצאה של הסדרה בגרסה אמריקאית[18].

ב-17 באוגוסט פורסם בקוריאה הדרומית על הפקת מחזמר המבוסס על הסדרה ואשר עתיד לצאת ב-2024[19].

ב-6 בספטמבר אישרה חברת ההפקה A-Story כי קיבלה בקשות להפקת גרסה מחודשת של הסדרה מתריסר ארצות בהן: סין, טורקיה, הפיליפינים, גרמניה ויפן[20].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הפרקליטה וו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ""Extraordinary Attorney Woo" Finale Breaks Own Record For Highest Ratings In ENA History". Soompi. נבדק ב-22 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ עמית אטיאס, ‏"משחק הדיונון" הבא? הלהיט הקוריאני החדש שמשגע את נטפליקס, באתר ‏מאקו‏, 22 ביולי 2022
  3. ^ יאיר מור, האמריקאים דועכים, הזרים משתלטים | דירוג נטפליקס, באתר אייס, 9 בספטמבר 2022
  4. ^ 1 2 יאיר מור, אמת או בושה? נטפליקס שוב מובכת | דירוג נטפליקס, באתר אייס, 25 באוגוסט 2022
  5. ^ Oh, Se-rin (8 ביולי 2022). "마지막 촬영 맞다"…'이상한 변호사 우영우', 14일 마지막 촬영 예정 (공식입장)" ["It's the last filming right"… 'Strange Lawyer Woo Young-woo' to be filmed for the last time on the 14th (official position)] (בקוריאנית). TopNews. ארכיון מ-10 ביולי 2022. נבדק ב-10 ביולי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "'Extraordinary Attorney Woo' renewed for season 2" (באנגלית). Allkpop. 17 באוגוסט 2022. נבדק ב-20 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)
  7. ^ "Second season of hit drama series 'Extraordinary Attorney Woo' confirmed" (באנגלית). Korea JoongAng Daily. 17 באוגוסט 2022. נבדק ב-20 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)
  8. ^ עם זאת כבר היו תקדימים לפיהם אומנים קיבלו פטור משירות צבאי בשל תרומתם הרבה בייצוג המדינה במסגרת אומנותם.
  9. ^ תרגום מהתרגום לאנגלית של הראיון בקוריאנית ב- Park Eun-bin answers 10 questions about Extraordinary Attorney Woo [ENG SUB], סרטון בערוץ "The Swoon", באתר יוטיוב (אורך: 16:45)
  10. ^ "이상한 변호사 우영우 OST Special" [Strange Laywer Woo Young-woo OST Special]. Melon (בקוריאנית). נבדק ב-23 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Extraordinary Attorney Woo (Original Television Soundtrack) Special". Apple Music. נבדק ב-22 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ 1 2 Saloni Gajjar, Extraordinary Attorney Woo has rightfully become the global show of the summer, The A.V. Club, ‏3 ביולי 2022
  13. ^ EXTRAORDINARY ATTORNEY WOO: SEASON 1 (2022), באתר Rotten Tomatoes.
  14. ^ Weird Lawyer Woo Young Woo, באתר IMDb.
  15. ^ 서울 밤하늘에 떠오른 300개의 드론…“바다를 구해주세요” / KBS, סרטון בערוץ "KBS News", באתר יוטיוב (אורך: 04:15)
  16. ^ 우영우 막방날, 서울 하늘에 '드론 고래'가 뜬 이유는?, סרטון בערוץ "중앙일보", באתר יוטיוב (אורך: 01:13)
  17. ^ "ENA's 'Extraordinary Attorney Woo' to become webtoon series". The Korea Herald. 6 ביולי 2022. ארכיון מ-7 ביולי 2022. נבדק ב-7 ביולי 2022 – via Naver. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ Lee, Jae-lim (14 ביולי 2022). "'Extraordinary Attorney Woo' could be set for a US remake". Korea JoongAng Daily. ארכיון מ-19 ביולי 2022. נבדק ב-19 ביולי 2022 – via Naver. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ Kang, Min-kyung (17 באוגוסט 2022). "[공식] 박은빈♥강태오 '이상한 변호사 우영우', 뮤지컬로 제작…2024년 초연" [[Official] Park Eun-bin ♥ Kang Tae-oh 'Strange Lawyer Woo Young-woo' to be made into a musical... premiere in 2024] (בקוריאנית). Ten Asia. ארכיון מ-17 באוגוסט 2022. נבדק ב-17 באוגוסט 2022 – via Naver. {{cite web}}: (עזרה)
  20. ^ Ahn, Eun-jae (6 בספטמבר 2022). "우영우' 2022 BCWW 최고의 화제작…전세계 수십개국 리메이크 제안" [Woo Young-woo’ is the most talked-about work in 2022 BCWW… Remake proposals in dozens of countries around the world] (בקוריאנית). News1. ארכיון מ-7 בספטמבר 2022. נבדק ב-6 בספטמבר 2022 – via Naver. {{cite web}}: (עזרה)