המשפחה המטיילת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המשפחה המטיילת
מידע כללי
שפת המקור עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מדריך טיולים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"המשפחה המטיילת" היא סדרת מדריכי טיולים בעולם, מאת שלומית יפת-ביאליק, המיועדת בעיקר למשפחות המטיילות בחו"ל.

בסדרה נכללים עד המדריכים הבאים:

  1. מדריך נסיעות צפון איטליה
  2. המדריך נסיעות סלובניה וצפון קרואטיה
  3. המדריך נסיעות הולנד
  4. מדריך נסיעות היער השחורגרמניה).
  5. מדריך נסיעות פריז.
  6. מדריך נסיעות אוסטריה.
  7. מדריך נסיעות סלובקיה ודרום פולין
  8. מדריך נסיעות ברצלונה והפירנאים

פרט למדריכים אלו יצאו מספר חוברות הפעלה לילדים לפי האזורים הגאוגרפיים.

ייחודה של הסדרה הוא בדגש על טיולים בהרכב משפחתי, עם ילדים ומבוגרים בני כל הגילים. בספרים יש מסלולי טיול מגוונים ומפורטים, טיפים לטיול משפחתי, הצעות להפעלות לכל המשפחה ומידע רלוונטי למטיילים. בנוסף למדריכי הטיולים, יצרה יפת-ביאליק חוברות הפעלה עם מגוון הפעלות ויומן מסע לטיולים להולנד ולאיטליה, המיועדות לילדים וכוללות מידע ופעילויות הקשורות לארץ היעד. בשנת 2011 חולקו חוברות הפעלה לילדים של "המשפחה המטיילת" בטיסות אל על.[1]

שלומית יפת-ביאליק היא אם לשלושה ילדים שלאחר שגילתה שטיול עם ילדים שונה מטיול 'רגיל', החליטה לכתוב את הסדרה המיועדת במיוחד למשפחות מטיילות אשר זקוקות למידע מפורט הממוקד בצרכים של טיול משפחתי. באתר האינטרנט של "המשפחה המטיילת" משתפת המחברת את הקוראים באחת החוויות האישיות שלה, שהובילה לכתיבת מדריכי הנסיעות: '...לא חלפו חמש דקות של מדרגות צרות וכבישים מרוצפים באבנים עתיקות כשתהינו איך זה שאף אחד ממדריכי הטיולים שבידינו לא הזהיר אותנו מן הרעיון להביא עגלה, וכי היה עלינו לקחת במקומה מנשא'.

במדריכי הנסיעות של "המשפחה המטיילת" מידע עדכני על האתרים החשובים בכל יעד, מסלולי טיול מומלצים והתייחסות לבני הגילאים השונים. מאחר שמשפחות רבות בוחרות לטייל בשיטת ה'כוכב' – לינה בבסיס אחד או שניים ועריכת טיולי יום, המדריכים מציעים מסלולים יומיים המתאימים למטיילים בשיטה זו. המדריך בנוי בצורה המאפשרת גם להסתמך על המסלולים המוצעים וגם לשנותם בקלות, ולבנות מסלולים אישיים המתאימים להעדפותיהם של המטיילים. בנוסף למידע על האתרים השונים, המדריך מכיל גם מידע כללי, כגון: רשימה של ציוד שכדאי להכין לנסיעה, טיפים לתכנון המסלול ושיחוני שפות שבהם משפטים ומילים שימושיות. במדריך אפשר למצוא גם עצות מאת אנשי מקצוע כמו המאמן האישי אלון גל, דיאטנית וצלמים מקצועיים. במדריכים תמונות צבעוניות, מפות, טבלאות השוואה ודירוג של האתרים השונים, ועוד. חוברות ההפעלה המאוירות נועדו להעצים את החוויה של הילדים באמצעות מגוון הפעלות, משחקים ויומן מסע, שאפשר לכתוב בו ולהדביק בו מזכרות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "המשפחה המטיילת", באתר אל על