החיפוש (תוכנית טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החיפוש
סמליל התוכנית
סמליל התוכנית
מבוסס על "The gift" (בריטניה)
סוגה מציאות תיעודית
בימוי סיוון מורג
מנחים ענת גורן
משתתפים ראו בהמשך
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 5
הפקה
מפיק אסף גיל
חברת הפקה גיל הפקות
עורכים אסף גיל
סיוון מורג
אורך פרק 60 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 10
פורמט (תמונה) 16:9
תקופת שידור מקורית 21 במאי 201718 ביוני 2017 (4 שבועות ויום)

החיפוש היא תוכנית מציאות תיעודית ישראלית המבוססת על הפורמט הבריטי "The gift", שבמסגרתה ענת גורן עוזרת לאנשים שרוצים להודות לאדם שהציל או שינה את חייהם, או לבקש סליחה מאדם שגרמו לו עוול. התוכנית שודרה החל מ-21 במאי עד 18 ביוני 2017 בערוץ 10.

התוכנית חודשה לעונה שנייה[1] ואף הייתה אמורה לצאת לצילומים, אך היא בוטלה בעקבות בעקבות תחזית כלכלית הפסדית לערוץ.[2]

פורמט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל פרק, ענת גורן מלווה אנשים שהחמיצו את ההזדמנות להכיר תודה לאדם שהציל או שינה את חייהם או לבקש סליחה מאדם שגרמו לו עוול. במהלך התוכנית היא יוצאת לחפש, בארץ ובעולם, את אותו האדם עד שהיא מוצאת אותו ומביאה למפגש המחודש ביניהם.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונהמדרוג
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1521 במאי 201718 ביוני 201710.2%

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר
פרק
המחפש/ת תאריך שידור מקורי ישראלישראל מדרוג[א][ב] מקור
1 רחל אסגדץ' טלה טזזו 21 במאי 2017 10.2% [3]
בגיל 10, משפחתה של רחל נמלטת מהכפר בעקבות מלחמת האזרחים באתיופיה. הם עוברים מסע של כמה ימים במדבר עד שהם מגיעים למחנה הפליטים בסודאן ומחכים להנחיות המוסד שיגיע תורם לעלות לארץ. לאחר שנתיים של המתנה, המשפחה פוגשת את סוכן המוסד ג'ק שמוביל אותם במסע מסוכן מאתיופיה לישראל. במשך 33 שנה רחל רוצה להגיד לג'ק תודה.
2 אהרון גורביץ' 28 במאי 2017 10.5% [4]
אהרון, ניצול שואה בן 80, הקדיש שנים רבות מחייו כדי למצוא את האישה שהצילה אותו מהנאצים. היא אימצה אותו בזמן מלחמת העולם השנייה שהיה בן 3 וכך הצילה אותו. כעת, הוא מנסה למצוא אותה על מנת לדאוג שהיא תוכר כחסידת אומות העולם ולומר לה תודה.
3 פייסל אל-חטיב
שרון שרעבי
4 ביוני 2017 10.5% [5]
פייסל אל-חטיב, פלסטיני תושב הכפר חיזמה, דקר את משה קורן כשהיה בן 15. הוא נשפט וישב 12 שנה בכלא, ומאז שהשתחרר הוא מעוניין לפגוש את משה ולבקש ממנו סליחה.
שרון שרעבי הוא גרוש ואב לשני ילדים. לפני כמה שנים התגלה גידול סרטני וסרטן הדם. בזכות תרומת מח עצם מתורמת אנונימית, חייו של שרון ניצלו ממוות. כעת, הוא מבקש לאתר את התורמת למרות נוהלי בית החולים שאוסרים על מסירת מידע של זהות התורמים, על מנת לומר לה תודה.
4 דוד אגייב
ראידה אדון
11 ביוני 2017 9.9% [6]
דוד אגייב, היה בן 11 שעלה לארץ מאוזבקיסטן ומסלול חייו השתבש: הוא החל להשתמש בסמים ואלכוהול, נשר מהלימודים והשתתף בשודים. באחד ממעשי השוד הוא נעצר, והוא נשלח במסגרת פרויקט לנוער בסיכון לעבוד בחברה מסחרית. בחברה הוא פוגש את יואב שמלווה אותו במשך 3 שנים ומצליח להחזיר אותו למוטב. כעת, דוד מחפש את יואב כדי לומר לו תודה.
ראידה אדון היא ציירת ואומנית מוערכת. בגיל 13 היא עבדה כמנקה במשרד לפרנסת המשפחה. היא נתקלת בציורים שהיו במשרד והיא מחליטה לגנוב אותם על מנת לצייר אותם בעצמה בבית. כאשר רפי, אחד מעובדי המשרד, מגלה על הגניבה, הוא רואה את הציור שלה ומחליט לתמוך בכישרון שלה. כעת, ראידה מחפשת את רפי כדי לומר לו תודה.
5 סיגל יעקב 18 ביוני 2017 9.5% [7]
טום יעקב עושה דרכו הביתה רכוב על אופנוע ועובר תאונת דרכים עם מכונית. הוא נפצע אנוש ומאבד הכרה ודופק. חייו של טום ניצלו הודות לעובר אורח שעזר לו בכביש והעניק לו עזרה ראשונה. כעת אימו של טום, סיגל יעקב, מחפשת את האדם שהציל את חיי בנה על מנת לומר לו תודה.
  1. ^ המדרוג נכתב על פי נתוני צפייה ראשוניים, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה
  2. ^ במגזר היהודי

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמדר שילוני מאתר "ynet" כתבה: ”מפגשים בין אנשים למי שהצילו את חייהם עומדים במוקד הסדרה 'החיפוש' - ונראה שהמטרה העיקרית שלה היא לייצר רגש בקרב הצופה”.[8]

רוית הכט מעיתון "הארץ" כתבה: ”ב'החיפוש' מתגייסת ענת גורן, דוקומנטריסטית מחוננת, למעין ספר שורשים משוכלל, שתרומתו לציבור מוגבלת למדי”.[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]