הגרדום: מערכה 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הגרדום: מערכה 2
The Gallows Act II
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי טראוויס קלאף וכריס לופינג
הופק בידי ג'ייסון בלאם
גיימון קסאדי
דין שניידר
בנג'מין פורקנר
טראוויס קלאף
כריס לופינג
תסריט טראוויס קלאף וכריס לופינג
עריכה כריס לופינג
טראוויס קלאף
ברוק היזלי
שחקנים ראשיים אמה הורבאט
כריס מיליגן
בריטני פלארדו
מוזיקה זאק למון
צילום קייל גֶנץ
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה בלאמהאוס הפקות
Tremendum Pictures
Management 360
חברה מפיצה האחים וורנר (הפצה לבתי הקולנוע)
Lionsgate (הזרמת מדיה, VOD)
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 באוקטובר 2019
משך הקרנה 99 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה
סרט קודם הגרדום (2015)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הגרדום: מערכה 2אנגלית: The Gallows: Act II) הוא מותחן אימה עצמאי אמריקאי משנת 2019, המהווה המשך ל"הגרדום" משנת 2015[1].

התסריט נכתב בהשראת תופעת אינטרנט ממאי 2015 שנודעה בכינוי "אתגר צ'ארלי צ'ארלי"[2]. במרכז העלילה תלמידת תיכון החולמת להיות שחקנית. כאשר היא מנסה לזכות בהכרה באמצעות קריאת מונולוגים ממחזה תיאטרון מקולל בשם "הגרדום", הנערה מוצאת את עצמה "מככבת" במחזה כנגד רוח הרפאים הרצחנית של התליין[3].

הפקה: ג'ייסון בלאם, גיימון קסאדי, דין שניידר ובנג'מין פורקנר. תסריט ובימוי: טראוויס קלאף וכריס לופינג, מייסדיה ובעליה המשותפים של חברת Tremendum Pictures אשר יצרו את הסרט הראשון. בתפקידים הראשיים משחקים אמה הורבאט, כריס מיליגן ובריטני פלארדו.

כרזת הסרט, הנושאת את המוטו: "הָרֶשַׁע בוחר בך", עוצבה על ידי סוכנות שיווק ופרסום "Truest" בברבנק, קליפורניה[4][5].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סצנה שלפני כתוביות הפתיחה: ארבעה צעירים – ויקטור, לקס, סקוט וניק, משתעשעים במשחק "אתגר צ'ארלי צ'ארלי", מעלים סרטון לאינטרנט ומתלוצצים על ש"צ'ארלי" הוא שמו של שד מקסיקני, ולא "קארלוס". ויקטור מראה להם ספרון של המחזה "הגרדום" שבעטיו נהרג ילד בשם צ'ארלי גרימל בשנות ה-90, ומסביר ש"אתגר צ'ארלי האמיתי" הוא קריאה במחזה שמזמנת את רוחו של צ'ארלי. המחזה מספר על אוגוסט בנג'מין ראת'רפורד שנולד בשנת 1710 למשפחת איכרים ורצה בחיים טובים יותר. כשוויקטור קורא את השם בקול, מתרחשות תופעות על-טבעיות בחדר. השלושה בטוחים שזה תעלול מצידו של מרקוס, אחיו הקטן של ויקטור, אך הילד מכחיש. מאוחר יותר, ויקטור מוצא את מרקוס תלוי מת על שרשרת הנדנדה התלויה בחצר, כשספרון המחזה מושלך לידו. תליין במסכה מופיע, שרשרת נוספת לוכדת את ויקטור בצווארו ותולה אותו.


הנערה אנה רוּ היא ולוגרית המפעילה ערוץ יוטיוב. מילדותה שאפה אנה להיות שחקנית, אבל בני משפחתה זלזלו בה. אנה מחזיקה בתיקה תקליטור של סרט פנטזיה בשם "בחזרה לתָאיוֹלוּנְד"[6] שאהבה לראות כילדה משום שהזדהתה רגשית עם הגיבורה, ועל קיר חדרה תלויה כרזת הסרט[7]. כעת, אנה מתחילה ללמוד דרמה בבית ספר יוקרתי, ולשם כך היא עוברת להתגורר אצל אחותה החורגת ליסה, מעצבת אופנה העסוקה בהכנות לתצוגת קולקציה שלה. ליסה מחזיקה בביתה בובות תצוגה וחפצי נוי בסגנון וינטג', כולל פסל גרגויל שלדבריה מבריח רוחות רפאים.

בשיעור דרמה הראשון, המורה מר שלייק מודיע שבקרוב יבקר בבית הספר סקוט למונט, מאתר כישרונות מטעם בית הספר לאמנויות "טיש" של אוניברסיטת ניו יורק (אנ'), ועל התלמידים להכין מונולוג למבחן במה. אנה מתנדבת לדקלם את מונולוג הגיבורה מתוך "בחזרה לתאיולונד", אבל ביטחונה העצמי מתערער והיא נכשלת ומתבזה. בחצר בית הספר יוצר איתה קשר התלמיד קייד פארקר שראה את אירוע הדקלום המביך שלה, והוא מנחם אותה. ביושבה מול מחשב בספרייה, מתקבלת בערוץ היוטיוב של אנה הודעה פרטית ממשתמש שכינויו "כמעטמפורסם99"[8] עם קישור לסרטון של הצעירים מסצנת הפתיחה. אנה רואה שזהו סרטון ויראלי עם מיליוני צפיות, מתלהבת ושואלת בספרייה את ספרון המחזה "הגרדום". בבית היא מדקלמת מונולוג מהמחזה ומעלה סרטון יוטיוב שאותו היא מתייגת בתגים: "אתגר צ'ארלי"; "הגרדום". בבוקר המחרת, לפני שאנה יוצאת לבית הספר, היא מבחינה שהגרגויל לא נמצא במקומו. לשאלתה, ליסה עונה שהיא לא הזיזה את הפסל. בשיעור דרמה השני, אנה מתעקשת לעלות לבמה למרות ספקנותו של שלייק, מדקלמת בהצלחה את המונולוג מתוך "הגרדום", זוכה למחיאות כפיים ומחמאות מצד שלייק, והופכת לכוכבת המגמה. אחרי השיעור, היא פוגשת במסדרון את קייד שמזמין אותה לדייט.

סרטון "אתגר צ'ארלי" זוכה ליותר מ-900 אלף צפיות, ומגיבים רבים טענו שראו את השולחן בחדר זז. אנה ממהרת לצפות בעצמה בסרטון, ורואה שהשולחן אכן זז. בהקלטת סרטון שני בסדרת "אתגר צ'ארלי", מנורת שולחן בחדר מתעופפת בעוצמה ומתנפצת אל הקיר, וגם הסרטון הזה הופך לוויראלי. אמא של אנה וליסה ראתה את הסרטון, מתקשרת למחרת בדאגה אל ליסה שמבטיחה לברר את העניין. בדייט עם קייד בערב, אנה מספרת שמתמיד רצתה להיות שחקנית נחשבת, ומספר הצפיות מרגש אותה. אז מתברר שהוריו של קייד הם זוג שחקני ברודוויי מפורסמים, קרייג וקייט פארקר[9]. הוא לוקח אותה לבקר את הוריו שמספרים לה שקייד בילדותו שיחק בסדרת טלוויזיה פופולרית. אבל הוא מסתייג מאזכור העניין, ובנסיעתם אחר כך, קייד מסביר לאנה שהוא מאס בלחץ של הוריו שיהיה שחקן. בדרך הם עוצרים בתחנת דלק וקייד נכנס לחנות הנוחות במקום. בזמן שהיא מחכה, אנה רואה במראה חזיון שווא שבו גופה תלויה בחבל מתורן הפנס שעל גג החנות. שתי נערות ניגשות למכונית אחרי שזיהו את אנה מסרטוני "אתגר צ'ארלי" שלה, ומבקשות לצלם סלפי איתה. הן מספרות לתדהמתה שנראה כאילו צ'ארלי היה איתה בחדר, ומסתלקות. בינתיים בבית, ליסה נכנסת לחדר של אנה להחזיר מטען ששאלה ממנה עבור הלפטופ, מוצאת דפים שאנה צילמה מהספרון ועשתה בהם סימונים שונים, ומתייחסת לכך בשאט נפש.

בתגובה לסרטון "אתגר צ'ארלי" השני, "כמעטמפורסם99" שולח לה קישור לדף אינטרנט של חסידי משחק "אתגר צ'ארלי" בשם "The Sneaky Hangman" (התליין החמקני). הדף מספר על צ'ארלי גרימל שנהרג בשנת 1993 בתאונה במהלך הצגת בית ספר שבה יועד לצ'ארלי תפקיד התליין, אך הוא החליף בתפקיד "אוגוסט" את התלמיד ריק האוזר שהיה חולה (מצורף סרטון התאונה)[10]. אחר כך יש מידע על פרשת רצח התלמידים ריס האוזר, ריאן שוס וקסידי ספילקר (שלושת גיבורי הסרט הקודם), כעבור עשרים שנה: פפייפר רוס, בתו של צ'ארלי גרימל, ואמא שלה, שהייתה חברתו של צ'ארלי, נעצרו כמעורבות ברצח השלושה, ואושפזו במוסד פסיכיאטרי. בתחתית הדף מופיעה תמונה של לקס וסקוט (מסצנת הפתיחה) ששיחקו באתגר, עם בקשה מהגולשים למסור מידע לגבי גורל השניים. בלילה אנה צופה בסרטון שלה, ולחרדתה נראית דמות התליין (מהסרט הקודם) בדלת הארון. היא ניגשת בחשש לארון, ולפתע הדלת נטרקת על אצבעותיה. אנה נכנסת לחדר של ליסה לחבוש אצבע פצועה, ומאחורי גבה נראית צללית התליין. כשהיא מסתובבת, אין איש, אבל נראים סימני עקבות על הרצפה. הסימנים מובילים את אנה למטבח, שם היא וליסה נתקלות זו בזו, וסימני העקבות נעלמים. ליסה כועסת על אנה ודורשת שהיא תחדל מלעסוק ב"אתגר צ'ארלי". למחרת, אנה המפוחדת פונה אל מר שלייק ומבקשת ממנו לוותר על המונולוג מ"הגרדום" ולקרוא טקסט אחר, אך הוא דוחה את בקשתה.

בערב, קייד ואנה הולכים למסיבה בביתו של ניק (מסצנת הפתיחה) חברו של קייד. בעיצומה של המסיבה, קייד לוקח את אנה לעלות לבקתה שניק והוא בנו על עץ עבות. היא מבקשת ממנו לצלם אותה מדקלמת מונולוג נוסף, אך הוא מעדיף להימנע מכך. הם מתנשקים בלהט, ולפתע אנה הוזה חזיון תעתועים שבו רצפת הבקתה נשברת מתחת לקייד, התליין מופיע מלמטה ותולה אותו. קייד כועס עליה שהיא חנקה אותו כמעט עד שהתעלף, ומבקש שתסביר מה קורה לה. אנה המבועתת דורשת לחזור הביתה מיד. באותו הזמן, ליסה בבית עסוקה בתפירת פריטים לתצוגה שלה. הטלוויזיה נדלקת מעצמה ומוצגת סצנה מתוך "בחזרה לתאיולונד", ופני אחת הדמויות כפני שד. היא דוקרת את אצבעה במחט וניגשת לארון לחבוש את האצבע. אחת מבובות התצוגה, בדמות התליין, מתקרבת אליה מאחור ומושיטה אצבעות אל צווארה. ליסה מסתובבת מבוהלת, אך הבובה קפאה על מקומה. היא מסירה בחשש את כיסוי השק מראש הבובה, ומגלה את פני השד שנראו בטלוויזיה. באותו רגע נכנסת אנה. כאשר ליסה פונה שוב לאחור, בובת התליין נעלמה, אך בידה נותרה פיסת שק שנתלשה.

בשעה מאוחרת בלילה, אנה מקבלת מ"כמעטמפורסם99" קישור לסרטון שבו נראית לקס מבועתת, מראה סימני שפשוף קשים על צווארה ומביעה מצוקה בעקבות המשחק באתגר. בשיעור היסטוריה, אנה מתבקשת לקרוא קטע על הנשיא קנדי, אבל הטקטס מתעוות לכדי המונולוג שלפני התלייה. במקום ספר הלימוד מופיע ספרון המחזה, ויד התליין נשלחת מתוכו לעבר צווארה. היא בורחת בפאניקה מהכיתה לשירותים, ורואה במראה סימני שפשוף חבל על הצוואר, כמו אצל לקס. היא חוזרת הביתה, מכניסה את הספרון למגירה, חוסמת את "כמעטמפורסם99" וחובשת את הצוואר. למחרת היא מבקשת שנית משלייק להחליף את המונולוג מ"הגרדום" בקטע אחר. למרות סירובו היא עולה לבמה לדקלם מונולוג מ"בחזרה לתאיולונד" אבל לתדהמתה שלייק מחמיא על שהחליטה להיצמד ל"הגרדום", אחרי שדקלמה בעצם את דברי לקס מהסרטון.

בבית, בזמן שליסה מתקלחת, דלת חדר האמבטיה נפתחת מאליה. היא יוצאת מהמקלחת ודורכת על קצה חבל המונח על הרצפה. ליסה הולכת לאורך החבל, ולזוועתה הוא קשור לעץ בחצר ומלולאתו תלויה גופת הכלב שלה. אנה חוזרת והן קוראות לשוטר. אחר כך הן מתחבקות, ולפתע הספרון מופיע ללא הסבר בידה של אנה המבוהלת. ליסה רואה את הספרון, קורעת אותו בזעם וטוענת שעיסוקה של אנה במחזה פוגע בשתיהן. למראה החבישה על הצוואר, ליסה חושדת שאנה פוגעת בעצמה. בין השתיים מתגלע ויכוח שבמהלכו ליסה מטיחה באנה שהיא חסרת כישרון להצליח כשחקנית, ואנה המתוסכלת מבהירה שמבחן הבמה חשוב לה כמו תצוגת האופנה עבור ליסה. למחרת, אנה במעבדת המחשבים בבית הספר, בודקת בגוגל איך אפשר להפסיק את קללת אתגר צ'ארלי. מתקבלת הודעה מ"כמעטמפורסם99", עם קישור לדף אינטרנט שכותרתו "אתגר צ'ארלי המושלם", ופוסט המסביר שהדרך היחידה לרצות את צ'ארלי ולהפסיק את האתגר היא להקריב קורבן מרצון. מיד מוקרן שידור חי בסטרימינג ובו לקס מתכוונת להתאבד בתלייה בחדרה. אנה משכנעת אותה לא לעשות זאת, משום ששתיהן חוות את אותו מצב, ויחד יוכלו לצאת מזה. לקס נענית, אך התליין מופיע מאחורי גבה. אנה מנסה להזהיר את לקס, אבל סוללת הלפטופ מתרוקנת. היא חוטפת מטען מתלמידה אחרת ומתחברת שנית. לקס מפנה את ראשה למצלמה כשלולאת חבל כרוכה על צווארה ונהרגת, כנראה בידי התליין. נכנסת הודעה מ"כמעטמפורסם99" שמסביר לאנה שאם היא רוצה לסיים את זה, אל לה לשבת במעבדת המחשבים. היא מבינה שהאלמוני צופה בה, ואז רואה את התלמיד ג'יימס פ', מסתכל לעברה דרך חלון המעבדה כשהוא עוטה ברדס, ופונה להסתלק. היא יוצאת אחריו, אבל בחצר הוא נעלם ממנה, כאילו זו הייתה הזיה.

אחר הצהריים באותו יום מתקיים מבחן הבמה בנוכחותו של סקוט למונט, מגלה הכישרונות. אנה נרתעת בתחילה מלעלות לבמה, ואז צץ ספרון המחזה בכיס מכנסייה באופן מסתורי. היא מבינה שעליה לגלם את תפקידה במלואו, ועולה לבמה להציג את המונולוג שלה. הופעתה קוצרת הצלחה רבתי, ולמונט מציע לה לשמחתה ללמוד משחק באוניברסיטת ניו יורק במלגה מלאה. באותו זמן, ליסה מתכוננת בבית לצאת לתצוגה שלה. לפני שהיא יוצאת, ליסה משאירה לאנה הודעה קולית עם איחולי הצלחה במבחן הבמה והתנצלות על דבריה הפוגעניים. פתאום מתחוללת בתוך הבית סערה לא טבעית, התליין מופיע בחדר וחונק את ליסה למוות באמצעות סרט המדידה שלה. בסצנה הבאה, אנה והוריה באים אל הבית הריק אחרי ההלוויה. קייד בביתו קורא באינטרנט כתבה מאוקטובר 2013 על מעצרה של פפייפר רוס בגין הרצח המשולש בביאטריס, נברסקה, ואשפוזה במוסד פסיכיאטרי, עשרים שנה אחרי מותו של צ'ארלי גרימל. לכתבה מצורף סרטון שהודלף, כפי צולם במצלמת הגוף של שוטרים שבאו לעצור את פפייר ואמה בביתן, ובו נראים השוטרים נהרגים בידי תליין הרפאים (סצנת הסיום של הסרט הקודם). בינתיים, אנה בודקת הודעות מהמשתמש המסתורי, המתרעם על שהיא מתעלמת ממנו. הוא מסביר בהודעותיו שאתגר צ'ארלי תובע קורבן, ועליה לקיים את "האתגר המושלם" עד תומו. לבסוף הוא שולח לה תמונת גרדום עם שני חבלי תלייה בצירוף ההודעה "בניתי את זה בשבילך". מבועתת, אנה מטיחה את הלפטופ בקיר ושוברת אותו.

קייד מתקשר לנחם את אנה על מות ליסה, ואומר שהוא חקר עוד את פרשת המחזה ומצא מי יכול לשים לזה סוף. הם נוסעים למוסד שבו כלואה פפייפר. בהיכנסם למוסד, מכונית נוספת עוצרת בחוץ ליד מכוניתם. הם מוצאים את פפייפר כבולה בשלשלת לכיסא גלגלים וכפותה בכתונת משוגעים. אנה מסבירה לה שהיא חשבה שהאתגר הוא סתם משחק מטופש, אבל אחותה מתה והיא מבקשת לדעת מה לעשות כדי להפסיק את הרציחות. פפייפר עונה שהיא ארגנה את ההצגה בבית הספר ב-2013 כדי לנקום באחראים למות אביה, מסבירה שהרציחות לא ייפסקו עד שיהיה קורבן מרצון, כפי שעשה ריס כשהקריב את עצמו (בסרט הראשון), ואז נתקפת טירוף ומנסה להתנפל עליהם, והם נמלטים. ביציאתם מהמוסד מתנפל עליהם אדם בתלבושת תליין, וגורר אותם אל גרדום כפול הניצב בקרחת יער, כשידיהם כפותות וראשיהם מכוסים בשק. הוא מסיר מעליהם את כיסויי השק, ואנה מבינה שזהו "כמעטמפורסם99" ששלח לה את ההודעות וצפה בה כל הזמן. התליין מסביר ש"הוא" (צ'ארלי) רוצה שאחד מהם יבחר להיות קורבן מרצון, ואנה מתחננת שיתלה אותה כי האשמה בה, וייחוס על קייד. תליין הרפאים מופיע למרגלות הגרדום, התליין האנושי פותח את הדלתות הצונחות מתחת לרגלי קייד, והוא נתלה. תליין הרפאים נעמד לצידו של התליין האנושי השולח ידו אל ידית התלייה של אנה המבקשת רחמים על קייד. ברגעיה האחרונים, אנה הוזה וממלמלת את המונולוג של גיבורת "בחזרה לתאיולונד", ואז נתלית למוות.

מהיער יוצאים חסידי "התליין החמקני" ומתייצבים נוכח הגרדום. התליין האנושי מסיר את הכיסוי מראשו, ומתברר שזהו ויקטור. גם הדמויות הנוספות מסירות את הכיסויים, ובהן דמויות שהופיעו לאורך הסרט, ביניהן: לקס, סקוט וניק; שתי הנערות שהצטלמו עם אנה, והוריו של קייד. אז מתברר שקייד לא מת, אלא תלייתו בוימה באמצעות רתמה. ויקטור מחלץ אותו, קייד טופח על שכמו, ואז ניגשים אליו הוריו ומחבקים אותו בגאווה על משחקו. הנוכחים משתהים לצפות באנה המתה, ואז ניגש קייד למצלמה ואומר לצופים שהוא "כמעטמפורסם99" ומקווה שהם נהנו מאתגר צ'ארלי המושלם. קייד מחייך ומכבה את המצלמה.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים דמויות
אמה הורבאט אנה רו
כריס מיליגן (אנ') קייד פארקר
בריטני פלארדו ליסה רו, אחותה החורגת של אנה
דניס הארלי מר שלייק, המורה לדרמה
אריקה מירנדה לקס
ג'ונו קוטה ויקטור
דיאנדרה ז'אן-פייר סקוט
ג'נר דסילבה ניק
לופה קוביאן מרקוס
אלן קרופ קרייג פארקר, אבא של קייד
איימי קוק קייט פארקר, אמא של קייד
ג'ון וורסטין דון, תלמיד בבית הספר של אנה
אנטוני ג'נסן סקוט למונט, מאתר כישרונות
טרינה שורט אמא של אנה
טראוויס קלאף אבא של אנה
פפייפר בראון פפייפר רוס
איאן ג'ונס ג'יימס פ', תלמיד במגמת דרמה
טיילור ורדוגו קריסטל, תלמידה במגמת דרמה
פטריק נלטי מורה להיסטוריה
אלורה היזלי; מאיה סוסה נערות בתחנת הדלק
ג'רזי בייקר אנה בילדותה
ביילי שורט ליסה בילדותה
צ'ארלס צ'ודבאלה מנהל במה
פיטר לופס אח בבית חולים
סטפאני האלסטד "הקיסרית" בסרט "בחזרה לתאיולונד"
שרה שץ הנסיכה שרה, גיבורת "בחזרה לתאיולונד"
מארק מק'פירסון אחד מחסידי "התליין החמקן"

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכוונה להפיק סרט המשך עלתה מיד אחרי יציאת הסרט הראשון. הרעיון המקורי היה לעשות פריקוול שיסביר כיצד הפקת תיאטרון הייתה כה לרצחנית, אולם קלאף ולופינג סברו שגישה זו לא מתאימה. במהלך העבודה על הסרט הראשון, התרחשה בארצות הברית ובעולם תופעת אינטרנט סנסציונית המוכרת כ"אתגר צ'ארלי צ'ארלי", והשניים החליטו לטפל בהיבטים של טוב ורע ברשתות החברתיות ולבחון מה אם המחזה "הגרדום" יהפוך לסנסציה ויראלית עם ילדים המשחקים ברשת וקשת של תוצאות, החל מגריפת צפיות רבות ועד סיכון עצמי. הכוונה הייתה להציג סיפור על אנשים שסבורים שהרשת לא צופנת כל רע, ולכן אינם ערניים ולא יזהו את תמרורי האזהרה[11].

האופן שבו התפתח הרעיון, כמו גם ההחלטה להתמקד בדמות מרכזית אחת במקום אנסמבל של דמויות, איפשר לקלאף ולופינג להציב מגוון דמויות חדשות בסביבת תפאורה אחרת, תוך שימור קורטוב מהסיפור המקורי[11]. נאמנים להבטחתם להמשיך לצלם בפרזנו, קליפורניה, עיר מושבה של חברת "טרמנדם" ומגוריו של טראוויס קלאף, הם הצליחו לקיים תקציב נמוך ולהשתמש בשחקנים ואנשי צוות הפקה מקומיים. השניים הסבירו שהמרחק מהמולת הוליווד מקנה אווירה משפחתית של שני בחורים שמצלמים סרט בחצר האחורית שלהם, ואם יינתנו להם עשרה מיליון דולר, הם יוכלו ליצור יקום קולנועי שלם של סרטי נוקמים[11].

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-29 באוגוסט 2017 נודע שסרט ההמשך של "הגרדום" צולם בחשאי במהלך סתיו 2016, והקרנת מבחן התקיימה במתחם חברת "האחים וורנר" בברבנק, קליפורניה, לעיני קהל צופים גילאי 13–25[12][13]. באוגוסט 2018 אישר ג'ייסון בלאם שצילומי הסרט הסתיימו[14]. בניגוד לסגנון הפאונד פוטג' שאפיין את הסרט המקורי, סרט ההמשך משלב צילום קולנועי מסורתי עם טכנולוגיות מודרניות, כולל סצנות שצולמו בטלפון סלולרי, הזרמת מדיה ורשתות חברתיות[15].

הסרט צולם באתרים אותנטיים המהווים גם נקודות התמצאות בעיר פרזנו, שם צולם גם הסרט הקודם, ובסביבות העיר. בין אתרים אלה נמצאים קולג' San Joaquin למשפטים (אנ') בעיר קלוביס הסמוכה, בית קולנוע "אדוארד'ס", ותחנת דלק המתוארת בפי תושבי המקום "תחנת הדלק של מטוס הקרב המתרסק" ברובע קראת'רס, משום שעל גגה ניצב דגם של מטוס קרב שחרטומו נעוץ כביכול בגג[16][17][18]. בתחנת הדלק מתרחשת הסצנה שבה שתי הנערות מצלמות סלפי עם אנה.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצגת בכורה באירופה התקיימה בשוודיה ב-31 במאי 2019[19], והסרט יצא לבתי קולנוע נבחרים בארצות הברית ובהזרמת מדיה ב-25 באוקטובר 2019, במסגרת עונת סרטי ליל כל הקדושים[20]. הסרט לא הופץ בפורמט Blu-ray[21].

ב-11 בספטמבר 2019 הופץ קדימון טיזר שממנו עולה שעלילת הסרט מתקיימת באותו יקום קולנועי שנוצר בסרט הראשון, כולל חזרת רוח הרפאים של צ'ארלי גרימל[22][23][24].

לקראת היציאה הרשמית, התקיימו שתי הקרנות פתוחות: ב-23 באוקטובר נערך בקומפלקס הקולנוע "Maya" בפרזנו אירוע שטיח אדום שכלל בכורה חגיגית בנוכחות צוות ההפקה, השחקנים, ואורחים מהוליווד[25]. בערב למחרת, 24 באוקטובר, אירח אתר האינטרנט Dread Central (אנ') המתמקד בסוגת האימה, הקרנה חינמית בנוכחות קלאף ולופינג, בבית קולנוע בשדרות סאנסט בהוליווד[26][27].

בערב חג המולד, 24 בדצמבר 2019, הפיצה חברת "Lionsgate" מארז משולב של DVD ו-Blu-ray, עם סצנות שנחתכו ולא נכללו בגרסה הקולנועית. בכלל זאת, סצנה ארוכה יותר של מונולוג גיבורת "בחזרה לתאיולונד"[28]. על כך אמרו יוצרי הסרט, שמעשיית "בחזרה לתאיולונד", כסרט בתוך סרט, תוכננה להיות לא יותר מאשר מחווה נוסטלגית לסרטי הפנטזיה משנות ה-80 של המאה ה-20, עם אפקטים ותפאורה ישנים, אולם הצוות נהנה משילוב המעשייה בסרט, וכך צולם חומר רב יותר משהיה נחוץ[29]. כמו כן כוללת גרסת המארז סצנה ארוכה יותר של פגישת אנה עם מאתר הכישרונות סקוט למונט, בה צוחק השחקן אנטוני ג'נסן צחוק שחצני. אולם הצחוק הקומי נחתך מהסרט כדי לשמור על הסגנון האפל שלו[30].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם היוודע תאריך ההפצה, ריאן סקוט הביע באתר Movie Web את דעתו שהעובדה שהסרט יופץ זמן כה רב אחרי שהתקיימו הקרנות מבחן, לא מבשרת טוב לכל סרט קולנוע, וסרט אימה דל תקציב בפרט[23].

באתר הבידור "Cryptic Rock", ג'יני בלו העניקה לסרט ציון 4.5 מתוך 5, תוך שהיא כותבת שזהו סרט עכשווי מפתיע העונה לכל הפרמטרים של סוגת האימה ללא שמץ של דם שפוך, עם "הקפצות בהלה" (Jump scares) מעולות וכל ה"טריקים" של אמנות האימה, באינטנסיביות היוצרת מתח מטלטל אמיתי. בלו סבורה שחסרונו של הסרט הוא שהיה מקום לקצרו בעשר דקות כדי שהריגושים יזרמו טוב יותר, אך מדובר בלהיט מפחיד באופן מהנה, הנותן פרשנות משמעותית להיותה של ההצלחה חרב פיפיות[31]. בלו משבחת את תרומתם של שלושת השחקנים הראשיים להצלחתו של הסרט, ומדגישה בעיקר את הורוואת' שמצליחה להציג רגשות של מי שמעונה על ידי רוע בלתי נראה, והופכת את הסרט למפחיד במלוא מובן המילה[31].

בביקורת באתר "Bloody Disgusting" (אנ'), ויליאם ביביאני ציין שזהו סרט אימה קטן, ראוי, מותח ומפחיד לעיתים, המאפיל על הסרט המקורי בכל הבחינות ומהווה התקדמות גדולה עבור קלאף ולופינג כקולנוענים. ביביאני משבח את משחקה של אמה הורוואת' שמקנה לדמותה של אנה רבדים מפתיעים המעלים שאלות קשות לגבי תעשיית המשחק האוכלת את אנשיה, וכיצד טייפקאסטינג עלול להפוך לעינוי. כמו כן, המבקר משבח את עבודת הצילום של קייל גנץ המפגין התמצאות בהיבטים של סוגת האימה. ואולם, לדעת ביביאני, הסרט נפגם באופן מתסכל בגלל אי-אילו "הקפצות בהלה" לא משכנעות שנוצרו בהדמיית מחשב, סוף מאכזב ביותר ותלבושת מגוחכת של התליין. שאחרת, הסרט יכול להיות מותחן הולם. לאור זאת, ביביאני מעניק לסרט ציון 2 מתוך 5[32].

קודי האמאן שיבח הופעה חזקה, כהגדרתו, של אמה הורוואת', והוא צופה לה עתיד מזהיר. אבל לדעתו, גם יכולותיה של הורוואת' לא מונעות מהסרט את היותו מייגע ומשעמם. האמאן נתן לסרט ציון 4 מתוך 10[33]. גם בראיין טאלריקו סבור שהורוואת' מקסימה ומוכשרת יותר מכפי תפקידה, ואין לה חלק בכשלים הרבים בסרט כה חסר חיות, עד שנראה שאיש מהמעורבים בו לא התכוון לעשות אותו[34]. ג'סטין לואו כתב ב"הוליווד ריפורטר" שהסרט לא יצירתי בעליל, ולא סביר שהוא יעורר עניין בקרב חובבי האימה העונתיים הנוהרים לבתי הקולנוע ול-VOD[35]. לדבריו, התסריט הוא בליל של סוגות המתח והאימה ללא בחירה מובהקת בין השתיים, והסוף המפתיע רק מדגיש עלילה לא קוהרנטית עם סיפור רקע לא מספק והתפתחות לקויה של הדמויות[36]. בביקורת ב"ניו יורק טיימס", גלן קני הביע דעה שאמה הורוואת' מזכירה את הילרי סוונק בצעירותה. מעבר לכך, קני טוען שהסרט מתקשה ברובו להיצמד להיגיון פנימי כלשהו, טענה שמאוזנת מעט על ידי התפנית העלילתית בסיום הסרט, אולם גם אז מדובר, לדעת קני, בסצנה מיזוגינית "המונחת כמו דובדבן מעופש על תבשיל מרושל של הקפצות בהלה שחוקות"[37].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Miska, Brad (June 8, 2018). ‘The Gallows Act II’ Confirmed as it Gets Rated by the MPAA. Bloody Disgusting
  2. ^ Sedensky, Ian. (october 25, 2019). THE GALLOWS ACT II (2019). Culture Crypt
  3. ^ Evangelista, Chris (October 14, 2019). Exclusive ‘The Gallows Act II’ Clip Hints at the Return of The Hangman. Slashfilm
  4. ^ The Gallows Act II (2019). IMP Awards, Retrieved October 23, 2019
  5. ^ Truest, LLC ברשת החברתית Linkedin, אוחזר ב-23 באוקטובר 2019
  6. ^ במקור: Return to Thayolund
  7. ^ לפי הכרזה, הסרט הוא כביכול משנת 1988.
  8. ^ במקור: Almostfamous99
  9. ^ במונולוג הפתיחה שלה, אנה מביעה התרגשות מתחילת לימודיה בבית הספר שבו למדו בני הזוג פארקר. כמו כן, בלוח עץ המוצג לראווה בבית הספר עם שמות בוגרים שהפכו לכוכבים, מופיעים השמות קרייג פארקר וקייט ג'ונס (שם נעורים) כבוגרי מחזור 1990
  10. ^ אותו סרטון שימש סצנת פתיחה של הסרט הקודם
  11. ^ 1 2 3 Bentley, Rick (October 25 2019). Fresno filmmakers keep promise with 'The Gallows Act II'. Chicago Tribune
  12. ^ Squires, John (August 29, 2017). Looks Like ‘The Gallows 2’ Was Filmed in Secret. Bloody Disgusting.
  13. ^ THE GALLOWS ACT II. Upcomming Horror Movies. Retrieved May 21, 2019
  14. ^ Scott, Ryan (August 17, 2018). Happy Death Day 2 and The Gallows 2 Are Both Finished. Movie Web
  15. ^ Sever, Jacob (september 12, 2019). Charlie Grimille Is Back To Hang Some More In ‘The Gallows Act II’. Frightday
  16. ^ The Gallows Act II 2019 trivia. IMDb. Retrieved May 21, 2019.
  17. ^ Schiesinger, Paul (October 17, 2019). Locally made horror movie sequel plays exclusively at Maya Cinemas Fresno this Halloween. YourCentralValley
  18. ^ Fighter Plane Crash Gas Station. Weird California, Retrieved october 24, 2019
  19. ^ The Gallows Act II (2019) Release Info. IMDb. Retrieved October 23, 2019
  20. ^ Hamman, Cody (September 11, 2019). EXCLUSIVE: TRAILER AND POSTER FOR BLUMHOUSE'S THE GALLOWS ACT II!. Arrow in the Head
  21. ^ The Gallows Act II Realeases. blu-ray.com, Retrieved October 17, 2019.
  22. ^ Millican, Josh (September 11, 2019). Trailer: THE GALLOWS ACT 2 Arrives on October 25th. Dread Central
  23. ^ 1 2 Scott, Ryan (september 11, 2019). The Gallows: Act II Trailer: The Hangman Is Back and Thirsty for More Blood. Movie Web
  24. ^ בסרט הראשון, צ'ארלי גרימל היה נער שהיה אמור לגלם את התליין במחזה בבית ספרו בשנת 1993. עקב שינוי של הרגע האחרון, צ'ארלי גילם את דמות אוגוסט הפושע, נהרג בתאונה שהתרחשה על הבמה, וכעבור עשרים שנה, רוחו נוקמת את מותו.
  25. ^ James, Cory (October 24 2019). Horror film 'The Gallows Act II' - sequel to 'The Gallows' - is out, abc30
  26. ^ Timpone, Tony (October 3 2019). Dread Central to Host Free LA Screening of Blumhouse’s THE GALLOWS ACT II on Oct 2. dread Centarl
  27. ^ Timpone, Tony (October 22 2019). Exclusive Behind-the-Scenes Pics from Blumhouse’s THE GALLOWS ACT II. Dread Central
  28. ^ מונולוג גיבורת "בחזרה לתאיולונד", סצנה שנמחקה מהגרסה הסופית, סרטון באתר יוטיוב, 20 בדצמבר 2019
  29. ^ Miska, Brad (December 20 2019). Watch a Fantastical 80’s-Inspired ‘The Gallows: Act II’ Deleted Scene (Video). Bloody Disgusting (כולל הסצנה שנחתכה)
  30. ^ Millican, Josh (December 20, 2019). EXCLUSIVE DELETED SCENE FROM THE GALLOWS ACT II. Dread Central (כולל הסצנה שנחתכה)
  31. ^ 1 2 Blu, jeannie (october 23 2019). THE GALLOWS ACT II (MOVIE REVIEW). Crypto rock
  32. ^ Bibbiani, William (October 24 2019). For What It’s Worth, ‘The Gallows Act II’ Upstages the First Film in Every Way. Bloody Disgusting
  33. ^ Hamman, Cody (october 25 2019). THE GALLOWS: ACT II (MOVIE REVIEW). JoBlo
  34. ^ Tallerico, Brian (October 25 2019). THE GALLOWS ACT II. RogerEbert.com
  35. ^ כוונת המבקר היא לצופים בסרטי האימה היוצאים לרגל ליל כל הקדושים
  36. ^ Lowe, Justin (October 24 2019). 'The Gallows Act II': Film Review. The Hollywood Reporter
  37. ^ kenny, Glenn (october 24 2019). ‘The Gallows Act II’ Review: The Play’s the Thing (That Kills). The New York Times

28