הבית הרדוף (סרט, 2013)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבית הרדוף
A Haunted House
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי מייקל טידס (אנ')
הופק בידי מרלון ויינס
ריק אלוורז
תסריט מרלון ויינס
ריק אלוורז
עריכה סוזנה היינס
שחקנים ראשיים מרלון ויינס
אסנס אטקינס (אנ')
סדריק הבדרן (אנ')
ניק סוורדסון (אנ')
דיויד קושנר (אנ')
דייב שרידן (אנ')
צילום סטיב גאיינר (אנ')
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה IM Global (אנ')
Baby Way Productions
Endgame Releasing Automatik
חברה מפיצה Open Road Films (אנ')
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 בינואר 2013
משך הקרנה 86 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה
סאטירה
תקציב 2.5 מיליון דולר
הכנסות 60.1 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו hauntedhouse
סרט הבא הבית הרדוף 2
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבית הרדוףאנגלית: A Haunted House) הוא סרט אימה סאטירי אמריקאי משנת 2013. הסרט בוים על ידי מייקל טידס (אנ') והשחקן הראשי בו הוא מרלון ויינס (שגם כתב את התסריט והפיק).[1] למרות שויינס ציין שהסרט הוא "לא בדיוק פרודיה, אלא סרט עם דמויות מצחיקות שעושות בדיוק את ההפך ממה שדמויות בסרטי אימה רגילים יעשו",[2] הסרט צוחק על סגנון ה-Found Footage וסרטים כמו "פעילות על טבעית" ו-"השטן שבפנים (אנ')". הסרט הופץ ב-11 בינואר 2013 וזכה לביקורות קוטלות, אך הרוויח 60 מיליון דולר כנגד 2.5 מיליון שהושקעו ביצירתו. סרט המשך בשם "הבית הרדוף 2" יצא ב-18 באפריל 2014.[3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2012, זוג צעיר בשם מלקולם וקישה עוברים להתגורר יחד. במהלך המעבר, קישה הורגת בטעות את כלבו של מלקולם, שיילו בדריסה עם רכבה. בלילה הראשון, מלקולם קם משנתו ועוזב את החדר לאחר שקישה מפליצה מספר פעמים. בבוקר שלמחרת, קישה מבחינה במפתחות שלה על הרצפה ומביעה את החשש שהבית בו הם גרים רדוף רוחות. כדי להרגיע אותה, מלקולם מזמין לבית חברת אבטחה ובראשה דן ואחיו בובי כדי שאלו יתקינו מצלמות בבית הזוג. מלקולם מנסה לשכב עם קישה בזמן שהמצלמה מתעדת, אך היא כועסת עליו ומפצירה בו לכבות אותה. למרות זאת, בזמן שהשניים שוכבים, מלקולם מדליק מחדש את המצלמה בחשאי והיא מתעדת את האקט. בבוקר, מלקולם צופה בתיעוד שהמצלמה צילמה ומגלה שדלת החדר זזה בכוחות עצמה. למרות שקישה נעשית מפוחדת, מלקולם מצהיר שהדלת זזה בגלל "העוצמה שבסקס שלהם", אך היא דוחה אותו בזלזול.

בלילה לאחר מכן, מלקולם עד לפעילות העל טבעית בבית ומחליט לעזוב את הבית ואת קישה, אך לבסוף הוא חוזר כשהוא מבין שהוא לא יצליח למכור את הבית בשוק הנדל"ן הנוכחי. מלקולם וקישה שוכרים את שירותיו של צ'יפ, מדיום שיחקור והאחרון נמשך למלקולם. במהלך הבדיקה של צ'יפ, קישה מתוודה שבעבר היא ביצעה עסקה עם השטן בתמורה לזוג נעליים יקרות. צ'יפ מסיק שהרוח בבית רודפת רק את קישה ומלקולם מוגן, תוך שהוא מזמין אותו להשתתף בקבוצת ההיאבקות שלו. לאחר שצ'יפ עוזב, קישה מראה למלקולם סרט ביתי שצולם ביום הולדתה ה-8, במהלך הסיבה קישה חווה תופעות על טבעיות שנגרמות על ידי החבר הדמיוני שלה, טוני. לילה לאחר מכן, קישה מתעוררת באמצע הלילה ויוצאת מהמיטה, בוהה במלקולם במשך מספר שעות ולאחר מכן מתחילה לרקוד. מלקולם מתעורר משנתו ועוקב אחרי קישה למטבח, שם הוא מוצא אותה אוכלת אוכל נע ושותה חלב פג תוקף. כשמלקולם מנסה לעצור את קישה, היא צורחת בהיסטריה, אך למרות זאת, בבוקר קישה אינה זוכרת דבר מאירועי הלילה.

באחד הלילות הבאים, קישה מפצירה במלקולם לחקור רעש שמגיע מהבית. מתברר שמקור הרעש היא רוזה, עוזרת הבית ההיספנית של השניים. רוזה מתפטרת בעקבות ויכוח עם קישה. לאחר מכן, מלקולם, קישה והרוח בבית מעשנים ביחד קנאביס כדי להירגע. למחרת, זוג חברים של מלקולם בשם סטיב ובת זוגו, ג'ני מגיעים ומביאים איתם לוח ויג'י במטרה לתקשר עם הרוח. כשהרוח מאייתת את המילה "רוח" בצורה שגויה, החבורה פורצת בצחוק והרוח בתגובה מעיפה את לוח הויג'י לרצפה, לאימתם של סטיב וג'ני. במהלך הלילה, הרוח גוררת את מלקולם מחוץ לחדר ושוכבת עם קישה. כשמלקולם מגלה זאת, הוא מבקש מבן דודו ריי ריי שיגיע לבית, אך האחרון בורח בעקבות פחד מהרוח. באותו הלילה, קישה מנסה לפתות את הרוח, אך במקום זאת הרוח אונסת את מלקולם בזמן שקישה מחוץ לחדר.

מלקולם וקישה מכעיסים את הרוח בכך שהם מתעלמים ממנה, לאחר מכן הרוח תוקפת את קישה בזמן שמלקולם שומע מוזיקה מהמחשב עם אוזניות. בבוקר, מלקולם מבחין שמשהו לא בסדר עם קישה ומתקשר לאב דאג במטרה שיקיים טקס גירוש שדים. כשהטקס לא עובד, מלקולם קורא לדן ובובי לעזרה. צ'יפ גם הוא מגיע לבית כדי לסייע. במהלך הטקס, קישה (שאוחזת דיבוק על ידי הרוח) מצליחה לברוח אל עבר הסלון. לפני שמלקולם ודאג מוצאים אותה, דאג יורה בטעות ברוזה, שחזרה לבית כדי לקחת את המשכורת האחרונה שלה. כשהקבוצה נפגשת כולם בסלון, קישה בורחת מהם למרתף הבית. הקבוצה עוקבת אחריה ומגלה אותה בוכה בפינה. כשמלקולם ניגש אליה, קישה תוקפת אותו ושאר חברי הקבוצה תוקפים אותה בחזרה, בכך הרוח נאלצת לנטוש את גופה של קישה.

כשנראה שהכל נגמר, מלקולם וקישה מקיימים יחסי מין מול המצלמה. במהלך הלילה, קישה מתעוררת, עומדת לצד המיטה במשך מספר שעות ויוצאת מהחדר. מלקולם מתעורר בעקבות צרחה של קישה והוא רץ בעקבותיה, אך קישה מעיפה אותו לכיוון המצלמה. קישה חוזרת לחדר כשחולצתה מוכתמת מדם, רוכנת מול גופו של מלקולם, מריחה אותו, אך הוא מפליץ בפניה. קישה מתקרבת למצלמה שנפלה ופניה משתנות למעין פני שד. מספר דקות לאחר מכן, מלקולם מתעורר ומסיק שקישה עזבה ושהוא ניצל, אך קישה חוזרת לחדר ומלקולם צורח באימה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בצפון אמריקה, הסרט הרוויח 4.4 מיליון דולר ועוד 20.1 מיליון דולר בארצות אחרות. בכך רווחו מסתכם ב-60.5 מיליון דולר. יצירת הסרט עלתה 2.5 מיליון דולר.[4]

הסרט הרוויח 18.1 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להפצתו, בכך הוא הגיע למקום השני מיד אחרי הסרט "כוננות עם שחר" שהרוויח 24.4 מיליון דולר.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 9% טריות על סמך 53 ביקורות.[5]

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 20/100 על סמך 16 ביקורות.[6]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ בתקליטורי DVD ובלו-ריי ב-23 באפריל 2013.

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-8 באפריל 2013, אושר שויינס, Open Road Films (אנ') ו-IM Global (אנ') יפיקו סרט המשך לאור ההצלחה הכלכלית של הסרט הראשון. צילומי סרט ההמשך החלו בחודש יוני, 2013. ב-18 באפריל 2014, סרט המשך בשם "הבית הרדוף 2" הופץ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ A Haunted House (2013) - Michael Tiddes | Synopsis, Characteristics, Moods, Themes and Related | AllMovie (באנגלית), נבדק ב-2024-01-12
  2. ^ Marlon Wayans: ‘A Haunted House’ Is Better Than Those Other Bulls**t Parodies! [EXCLUSIVE], Z 107.9, ‏2013-01-11 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Open Road Films Sets A Haunted House 2 Release Date - ComingSoon.net, web.archive.org, ‏2013-05-05
  4. ^ A Haunted House, Box Office Mojo
  5. ^ A Haunted House - Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com, ‏2013-01-11 (באנגלית)
  6. ^ A Haunted House, www.metacritic.com (באנגלית)