דומיניק לומברדוזי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דומיניק לומברדוזי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 25 במרץ 1976 (בן 48)
הברונקס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1993 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דומניקו "דומיניק" לומברדוזיאנגלית: Domenico "Domenick" Lombardozzi;‏ נולד ב-25 במרץ 1976) הוא שחקן אמריקאי המוכר בזכות תפקידיו בסדרה "הסמויה" בתור הבלש הפרטי הארק, בסדרות "מלכי הבריחה", "אימפריית הפשע" ובסרטים "מיאמי וייס" ו"החבר'ה הרעים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לומברדוזי נולד ברובע הברונקס, ניו יורק למשפחה ממוצא איטלקי. החל לפלס את דרכו כשחקן דרך תפקידי אורח בסדרות פופולריות כמו "אוז", "NYPD Blue" ו-"61" עד שפרץ לתודעה בשנת 2002 בזכות תפקיד משנה בסדרת הדרמה הפופולרית "הסמויה". לומברדוזי שיחק בסדרה בתפקיד תומאס "הארק" האק, שוטר במשטרת בולטימור, במשך חמש עונות.

תפקידו בתור השוטר הארק העלה את מעמדו של לומברדוזי והוא קיבל הזדמנויות לשחק בעיבוד הקולנועי של מייקל מאן לסדרה "מיאמי מחלק מוסר" בתפקיד הבלש סטן סוויטק ובסרטים כמו "ימ"מ יחידת פריצה", "שקרים באפלה", "אויבי הציבור" ו"איך אתם יודעים".

ב-2011 זכה לומברדוזי לפופולריות בזכות תפקיד ראשי ראשון בקריירה, בסדרת המתח של יוצרי "נמלטים" "מלכי הבריחה" בתור ריי זנקאנלי שוטר העוזר לסוכני ממשלה לתפוס אסירים נמלטים.

בשנת 2013 הופיע לומברדוזי בעונה הרביעית של סדרת הפשע התקופתית המוערכת "אימפריית הפשע" בתפקיד ראלף קאפונה אחיו של המאפיונר אל קאפונה (סטיבן גראהם). באותה שנה גם השתתף בסרט הפשע של לוק בסון "החבר'ה הרעים" לצידם של רוברט דה נירו וטומי לי ג'ונס.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]