דגל אומת נאוואחו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דגל אומת נאוואחו
Flag of the Navajo Nation
יחס אורך/גובה 10:19
קבלת מעמד רשמי 21 במאי 1968
שם המעצב ג'יי ר'דגרוט
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דגל אומת נאוואחו הוא הדגל הרשמי של אומת נאוואחו, טריטוריה חצי-אוטונומית המנוהלת בידי אינדיאנים ונמצאת בשטח גבול מדינות "ארבע הפינות", בין אריזונה, ניו מקסיקו, יוטה וקולורדו[1].

הדגל אומץ ב־21 במאי 1968 ושימש את שמורת האינדיאנים ששוכנת בדרום-מערב ארצות הברית ושמה הוא אומת נאוואחו. הדגל עוצב על ידי ג'יי ר'דגרוט, סטודנט מניו מקסיקו לאחר שהדגל שהציע ניצח בתחרות בה נרשמו כ-140 הצעות לדגלים שונים. הדגל משתלב אלמנטים של חותם השבט שאומץ על ידי אנשי השבט מספר שנים קודם לכן.

בדגל נראה שדה שומם עם ארבעה הרים "קדושים" שצבועים בארבעה צבעים שונים (שחור, לבן, טורקיז וצהוב, אשר מקורם ממיתוס היצירה של נאוואחו). ההרים מקיפים את האלמנט המרכזי של הדגל, מפה של אומת נאוואחו עם עיגול לבן במרכז שכולל את חותם השבט[2], מלבד זאת יש בדגל גם קשת שמופיעה מעל שאר חלקי הדגל[3], אשר הקשת מסמלת את ריבונות נאוואחו.

בשנת 1995 הדגל הפך לדגל הראשון שמשמש שבטים האינדיאנים ונשא בחלל כאשר ברנרד האריס (אנ') תלה אותו על גבי מעבורת החלל דיסקברי.

הגדל מתנוסס על גבי תורן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דגל אומת נאוואחו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Navajo Nation Government | Seal & Flag". dine.sanjuan.k12.ut.us. אורכב מ-המקור ב-16 במאי 2015. נבדק ב-21 במאי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Navajo Nation Government - Seal & Flag". אורכב מ-המקור ב-16 במאי 2015. נבדק ב-21 במאי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Navajo Nation - History". נבדק ב-8 באוגוסט 2015. {{cite web}}: (עזרה)
ערך זה הוא קצרמר בנושא ארצות הברית. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.