גרטשן רובין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרטשן רובין
Gretchen Rubin
לידה 14 בדצמבר 1965 (בת 58)
קנזס סיטי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Gretchen Anne Craft עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר למשפט של ייל, בית הספר פמברוק היל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה עיון עריכת הנתון בוויקינתונים
happiness-project.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרטשן קראפט רוביןאנגלית: Gretchen Craft Rubin; נולדה ב-14 בדצמבר 1965) היא סופרת, בלוגרית ומרצה אמריקאית.

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרטשן רובין, נולדה כגרטשן אן קראפט, גדלה בקנזס סיטי, מיזורי. אביה היה עורך דין במשרד "קראפט, פרידקין וריינה". היא למדה בבית הספר פמברוק היל. היא סיימה תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת ייל, הייתה עורכת ראשית של כתב העת ייל למשפטים וזכתה בפרס אדגר מ. קולן.[1] היא הייתה מתמחה אצל השופט פייר נ. לבאל מבית המשפט הפדרלי השני לערעורים של ארצות הברית, ולאחר מכן בבית המשפט העליון של ארצות הברית אצל השופטת סנדרה דיי אוקונור בין השנים 1995–1996. לאחר התמחותה שימשה כיועצת הראשית של יו"ר ועדת התקשורת הפדרלית ריד הונדט. בנוסף הייתה מרצה בבית הספר למשפטים ייל ובבית הספר לניהול ייל.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובין היא סופרת הכותבת על נושאי הרגלים, אושר, פסיכולוגיה חיובית וטבע האדם. היא כתבה את הספרים "פרויקט האושר", "האושר מתחיל בבית" ו- "Better Than Before". ספריה של רובין היו ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס, נמכרו ביותר משני מיליון עותקים מודפסים ומקוונים ברחבי העולם ותורגמו ליותר משלושים שפות. בבלוג היומי שלה, GretchenRubin.com, היא מדווחת על הרפתקאותיה בחיפוש אחר האושר. בפודקאסט השבועי שלה, Happier with Gretchen Rubin[2], היא דנה בהרגלים טובים ובאושר עם אחותה אליזבת קראפט תסריטאית טלוויזיה מלוס אנג'לס.

היא מחברת "פרויקט האושר: או למה ביליתי שנה בניסיון לשיר בבוקר, לנקות את הארונות שלי, לריב נכון, לקרוא את אריסטו ובכלל ליהנות יותר. ב־4 בספטמבר 2012 פרסמה רובין את ספר ההמשך "האושר מתחיל בבית: לנשק יותר, לקפוץ יותר, לנטוש פרויקט, לקרוא את סמואל ג'ונסון וניסויים אחרים שלי בחיי היומיום. ספרה השלישי בנושא, Power Money Fame Sex: A Guide's Guide, הוא פרודיה על ספרי עזרה עצמית על ידי ניתוח וחשיפה של הטכניקות המשמשות לניצול מי שחותר לשאיפות נפוצות אלה.

יחד עם ספרה The Four Tendencies: The Indispensable Personality Profiles That Reveal How to Make Your Life Better (and Other People's Lives Better, Too) היא חיברה שאלון לזיהוי נטייה אישית להגיב לציפיות (ציפיות עצמיות וציפיות חברתיות): שאלון ארבע הנטיות.[3]

שתי הביוגרפיות שכתבה, Forty Ways to Look at Winston Churchill ו-Forty Ways to Look at JFK משתמשות במבנה "ארבעים הדרכים" כדי לחקור את המורכבות של שני אישים אלו ולהדגים את גבולות הכתיבה הביוגרפית.

באפריל 2023 היא פרסמה ספר חדש, Life in Five Senses: How Exploring the Senses Got Me Out of My Head and Into the World, על חקירתה את ההשפעות של חמשת החושים על שְׁלוֹמוּת (well-being). בהקשר לספרה זה היא חיברה שאלון לזיהוי החוש המוזנח ביותר.[4]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובין מתגוררת באפר איסט סייד במנהטן עם בעלה ג'יימס ("ג'יימי") רובין (בנו של רוברט רובין), עמית בכיר במכון ברוקינגס, ושתי בנותיה.

כתבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Craft, Gretchen A. (1992). "The Persistence of Dread in Law and Literature". The Yale Law Journal. 102 (2): 521–546. doi:10.2307/796846. JSTOR 796846.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גרטשן רובין בוויקישיתוף
  • דפנה לוי, היא ראתה בתים מאושרים - ראיון עם גרטשן רובין, ״לאשה״, אוגוסט 2013 (הראיון התפרסם בבלוג ״המדור לאיבוד קרובים״)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]