גן סיפור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שפת הסימנים של נועה לפי ספרה של נירה הראל.
גן החושים בחולון
גן סיפור "העץ הנדיב"
גן סיפור "אליעזר והגזר"
גן סיפור "הנסיך הקטן"
גן סיפור "שמוליקיפוד"
גן סיפור "עלילות פרדיננד פדהצור בקיצור"
גן סיפור "אבא של עמליה נוסע לאוסטרליה"

גן סיפור הם סדרה של 51 גנים ופארקים ציבוריים שהוקמו בעיר חולון מאז שנת 2000 כמיזם של עיריית חולון להקמת גנים ציבוריים הממחישים באמצעות פסלים סיפורי ילדים פופולריים בישראל. גנים אלה מהווים חלק ממיזם של העירייה להגדיל את הריאות הירוקות שבעיר. הגנים מפוזרים בכל שכונות העיר.

רשימת הגנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת הגנים (בסדר אלפביתי לפי שמות הספרים):

  1. "אבא חום" (רחוב הגאונים 4) - פסלים של טספאי טגניה לפי ספרה של נעמי שמואל.
  2. "אבא של עמליה נוסע לאוסטרליה" (הגן ממוקם בגן רנה גאון ברחוב דבורה הנביאה) - גן פסלים של רמי גולשני לפי ספרו של אשכול נבו.
  3. "איה פלוטו" (הגן ממוקם ברחוב ההסתדרות פינת רחוב חנקין) - גן פסלים מעשה ידי האמנית דורית לוינשטין בהשראת סיפורה המוכר של הסופרת לאה גולדברג.
  4. "איתמר מטייל על קירות" (גן הממוקם ברחוב מוטה גור) - בגן פסלים מעשה ידי הפסלים אלי שוקי ולימור אולוקיה. סדרת הפסלים, על פי ספרו של דויד גרוסמן כוללות מסגרות התמונות שגובהן כ-3 מטר והן עשויות ברזל. הדמויות שבתמונות נחתכו באמצעות לייזר וצבועות בצבעי אפוקסי.
  5. "איתמר פוגש ארנב" (הגן ממוקם בחורשת היובל מערבית לשכונת קריית בן-גוריון) - גן פסלים מעשה ידי האמנית אורית מזוריק ע"פ ספרו של דויד גרוסמן.
  6. "אליעזר והגזר" (גן הממוקם בשכונת קריית שרת, רחוב משה שרת פינת רחוב ברנדס) - בגן מצויים פסלים מעשי ידי הפסל דוד פיין על פי ספרו של הסופר לוין קיפניס. הסיפור מומחש באמצעות סדרה של פסלי אבן וארד, כאשר תיאור עלילת הספר מופיע באותיות ארד לצד הדמויות.
  7. "גן גורים" (הגן ממוקם ברחוב פנחס אילון) - בהשראת ספרו של רפאל ספורטה.
  8. "דודי שמחה" (גן הממוקם ברחוב מוטה גור) - בגן פסלים מעשה ידי הפסלת רות צרפתי, אשר איירה את הספר "דודי שמחה", מאת ע הלל. הפסלים עשויים ארד.
  9. "גן היסטורי - דרך הביטחון" (הגן ממוקם ברחוב רפאל איתן בשכונת קריית אילון) - היוצא דופן מבין הגנים בכך שמספר את סיפורה של דרך הביטחון שהוליכה את השיירות בתש"ח מתל אביב לירושלים הנצורה.
  10. "דירה להשכיר" (הגן ממוקם ברחוב מוטה גור) - בגן פסלים מעשה ידיו של הפסל ריצ'רד שילה. הפסלים, העשויים ארד מתארים את דמויות מסִפרה של לאה גולדברג תוך האנשתן.
  11. "האוצר של צ'מבלו" (רחוב הגליל 7), לפי ספרו של רוני חפר. האמנית - נוגה ספקטור.
  12. "האריה הרעמתן והג'ירפה גם" (הגן ממוקם ברח' שנקר 4) - על פי סיפורו של הסופר והעיתונאי דב אלבוים. הפיסול מעשה ידי הפסל יופ דה יונג.
  13. "האריה שאהב תות" (ברחוב נעמי שמר), לפי ספרה של תרצה אתר. הפסלים הם של אסף ליפשיץ
  14. "הארנב ממושי" (גן המצוי ברחוב העבודה 12) - בגן פסלים מעשי ידי הפסלים ורדה גבעולי ואילן גלבר. פסלי האבן ממחישים את הסיפור מאת הסופרת שלומית כהן-אסיף.
  15. "הבית של יעל" (בגן רופין ברחוב ריינס) - לפי ספרה של מרים רות.
  16. "הביצה שהתחפשה" (גן הממוקם בשדרת גולדה מאיר) - בגן סדרת פסלים מעשה ידי הפסלת יעל ארצי בהשראת סיפורו של דן פגיס. הפסלים העשויים ברזל, נירוסטה ויציקת ברזל עוצבו בדמות הביצה, הבלון, הפרח, הליצן ואמא תרנגולת - דמויות הסיפור.
  17. "הדג שלא רצה להיות דג" (הגן ממוקם ברחוב מוטה גור) - בגן פסלים מעשה ידי הפסלת דורית פלדמן. הפסלים בהשראת ספרו של פאול קור כוללים מבנה מבטון יצוק, היוצר שני חללים ובמרכזם פסלים מחומרים שונים.
  18. "הדינוזאור של דודו" (הגן ממוקם בחורשת היובל מערבית לשכונת קריית בן-גוריון) - גן פסלי בטון צבעוניים מעשה ידי האמנית מירי קולן בהשראת ספרה של רחלי פליישון, גננת תושבת העיר חולון.
  19. זיקית" (ברחוב השומרון) - לפי סיפורו של האמן אליעזר ויסהוף.
  20. "היה הייתם שני קופים" - לפי ספרו של דויד גרוסמן. ברחוב נעמי שמר.
  21. "הכינה נחמה" (הגן ממוקם ברחוב מוטה גור) - בגן פסלים מעשי ידי הפסלת ישראלה הרגיל בהשראת סיפורו של מאיר שלו. הפסלים כוללים שני ראשים המייצגים את אתרי עלילת הספר - הראש הקרח והראש השעיר, ובתוכם מתוארות הכינים השונות ובהם הכינה נחמה.
  22. המומינים (רחוב מפרץ שלמה פינת משה שרת) - ארבע דמויות לפי סדרת הספרים והקומיקס של הסופרת השוודית-פינית טובה ינסון.
  23. "המלך מחפש חבר" לפי ספרו של יוסי אלפי (גן חסידי אומות העולם בשכונת נווה רמז) - הפסלים הם של זיגי בן חיים.
  24. "המפוזר מכפר אז"ר" (גן הממוקם ברחוב דוד אלעזר פינת רחוב בגין) - בגן זה הוקמו פסלים על ידי חברת העיצוב איי.2.די על פי ספרה של לאה גולדברג. בגן שטחים נרחבים של ה"דשא" מרוצפים ובמקום השבילים יש שטחי דשא, הספסלים ממוקמים בצורה יוצאת דופן וצורתם יוצאת הדופן מאפשרת את שימושם כפנסים, מגלשות, נדנדות. שורה של ספסלים מסמלת את הרכבת שאינה נוסעת לשום מקום.
  25. "המטריה הגדולה של אבא" (הגן ממוקם בחורשת היובל מערבית לשכונת קריית בן-גוריון) - גן פסלי מתכת צבעוניים מעשה ידי האמן אורי דושי בהשראת סיפורו של לוין קיפניס.
  26. "המטריה של רותי" (גן הממוקם בשכונת קריית רבין) - גן פסלים המבוסס על ספרה של דינה דז'טלובסקי ובוצע על ידי האמן זיו בן דב. הגן כולל פסלי אלומיניום בצורת מטרית הפוכות (הגן נהרס ובמקומו הוקם גן ילדים).
  27. "המקק שנכנס לו ג'וק" (הגן ממוקם ברחוב מוטה גור) - בגן פסלים מעשה ידי הפסל צביקה קנטור. הפסלים בדמות חיפושית, פטריה, צב, ציפור ומקק, בהשראת ספרה של דבורה עומר, עשויים ברזל, וצבועים בצבעים שונים.
  28. "הנסיך הקטן" (הגן ממוקם בחורשת היובל מערבית לשכונת קריית בן-גוריון) - בגן פסל רחב מידות מעשי ידי הפסל אילן אוורבוך העשוי מאלומיניום בהשראת ספרו של הסופר אנטואן דה סנט-אכזופרי. בגן מתקני משחקים רבים בהשראת הספר.
  29. "העץ הנדיב" (הגן ממוקם ברחוב הופיין פינת רחוב ויצמן) - בגן פסלים מעשי ידי הפסל בוקי שוורץ. הפסלים עשויים ברזל, ומתארים את ספרו של הסופר של סילברסטיין. פסלי הברזל של העצים עשויים צינורות ברזל ענקיים צבועים באדום, כשבקצהו של כל עץ קבועה מראה.
  30. "הצל של יואב" (לצד רחוב ברטונוב) - לפי סיפורו של יאיר לפיד. הפסלים הם של נסים פורת.
  31. "והילד הזה הוא אני" (גן הממוקם ברחוב המלאכה פינת רח' מרבד הקסמים) - בגן מצויים פסלים מעשי ידי הפסלית עפרה צימבליסטה על פי ספרו של הסופר יהודה אטלס. הפסלים עשויים פיברגלס צבוע בגווני כחול.
  32. "חמשת החושים" (גן הממוקם ברחוב המרגנית בשכונת קריית אילון) - גן פסלים מעשה ידי האמן יזהר כהן המייצגים את חמשת החושים: הראייה, השמיעה, הריח, המגע והטעם.
  33. "חתונה בגינה" (שדרות בן-גוריון 38) לפי ספרה של מירי צללזון.
  34. "טריקים בצלחת" (גן התנאים בשכונת ג'סי כהן), לפי ספרם של סימה להט ועמית מירון. הפסלים הם של מירי קולן לפי איוריו של אורי ויסלר.
  35. "כספיון הדג הקטן" (גן הממוקם ברחוב בן-נון) - בגן פסלים מעשה ידי הפסל מישל וולמן. הפסלים, העשויים ברזל ונירוסטה מתארים את הספר מאת פאול קור. שטחו של הגן כ-6 דונמים ובו בריכה ומזרקה שבה פסלו של הלוויתן, כספיון הדג הקטן ודגים נוספים. פסל הלוויתן מוצב על עמוד גבוה מעל מי המזרקה, והוא מונע בתנועה מתמדת כתוצאה ממימי המזרקה.
  36. "מגדל של קוביות בניתי" לפי ספר של דבורה עומר. נמצא בגן הסנהדרין בשכונת ג'סי כהן.
  37. "מה בגינה" (בין הרחובות פילדלפיה למבצע סיני) לפי ספרה של מנוחה פוקס.
  38. "מה לעשות עם חתולה שכזאת" (רחוב שנקר 12), לפי סיפור של פנינה פרנקל. הפסלת - שרלוט שלום.
  39. "מנגינה, הילדה וכלי הנגינה" - נמצא בחזית בית שטיינברג הפונה לרחוב גבעת התחמושת. הפסלים - מעשי ידיה של הפסלת וסופרת הילדים נילי מי-טל. בגן - פסלים וסיפור ילדים על מספר כלי נגינה וילדה אחת.
  40. "מסעות עם קורחיריו" (ליד מתנ"ס נווה ארזים) - לפי ספרו של ריצ'רד שילה.
  41. "מפלצת סגולה" (רחוב החמניה בשכונת קריית מיכה), לפי ספרה של רינת הופר, האמנית - נוגה ספקטור.
  42. "משלי חולון" - לפי סיפורו של ע הלל - נמצא בחזית המרכז הקהילתי ב"קריית בן-גוריון".
  43. "סיפור מהלב" (רחוב העלייה השנייה 34) לפי ספרו של אפרים סידון המעלה את חשיבות תרומת איברים.
  44. "על גמדים, פטריות ומה עוד?" (גן הממוקם ברח' מוטה גור) - בגן פסלים מעשה ידי הפסל גדי פריימן. הפסלים העשויים אבן ושיש בדמות פטריות, וכן גמדים העשויים ארד מתארים את סצנות מספרה של אלונה פרנקל.
  45. "עלילות פרדיננד פדהצור בקיצור" לפי ספרו של אפרים סידון. הפסל הוא יצחק מבורך. בין רחוב ההסתדרות ורחוב השחר.
  46. "צ'בורשקה וחבריו" (רחוב משה שרת 27) - מבוסס על סדרת ספריו של אדוארד אוספנסקי.
  47. ציפור הנפש, לפי סיפורה של מיכל סנונית. מעשה הפסל דודו גרשטיין. ברחוב הלוחמים פינת רחוב המעפילים. גוף הציפור בנוי ממגירות שבכל אחת מהן מסופר פרק מפרקי הסיפור.
  48. "שמוליקיפוד" (הגן ממוקם בשכונת קריית רבין) - בגן פסלים מעשה ידי הפסלת נגה יודקביץ-עציוני. הפסלים עשויים בטון ומציגים דמויות מספרם של ט. כרמי ומי שהייתה אשתו שושנה היימן.
  49. "שני חתולים על ספסל אחד" (הגן ממוקם ברחוב רפאל איתן בשכונת קריית אילון) - גן פסלי ברונזה מעשה ידי האמנית אילנה גור בהשראת ספרה של דנה חלף-גבאי.
  50. "שפת הסימנים של נועה" (גן הממוקם ברח' מוטה גור בשכונת קריית אילון) - גן פסלים מעשה ידי המעצב אפי חוג'סטה והמאייר יניב שמעוני, בהשראת ספרה של נירה הראל. הגן כולל שבעה פסלי דמות גדולים עם שבשבות שנעת ברוח.
  51. "תיבת נח" (הגן ממוקם בשכונת ג'סי כהן ליד המתנ"ס) - גן פסלים בנושא הסיפור על תיבת נח, על פי ספרו של מאיר שלו "סיפורי התנ"ך לילדים". כולל פסל ענק של התיבה, ופסלים של בעלי החיים עשויים מצמחייה.
  52. "תירס חם" (רחוב פילדלפיה 16) לפי ספרה של מרים רות.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גן סיפור בוויקישיתוף