גמר הליגה האירופית 2017

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גמר הליגה האירופית 2017
אירוע הליגה האירופית 2016/2017
תאריך 24 במאי 2017
מיקום פרנדס ארנה, סולנה, שוודיה
השחקן המצטיין אנדר הררה (מנצ'סטר יונייטד)
שיפוט דמיר סקומינה (סלובניה)
צופים 46,961
2016
2018
uefa.com

גמר הליגה האירופית 2017 התקיים בפרנדס ארנה בסולנה, שוודיה ב-24 במאי 2017, ובו נקבע כי הזוכה בטורניר הליגה האירופית לעונת 2016/2017 היא מנצ'סטר יונייטד האנגלית, שניצחה במשחק את אייאקס אמסטרדם ההולנדית בתוצאה 2-0. הייתה זו המהדורה ה-46 של המפעל, והשמינית מאז המעבר מגביע אופ"א לליגה האירופית.

הייתה זו הופעתה הראשונה של מנצ'סטר יונייטד בגמר גביע אופ"א/הליגה האירופית. זכייתה הראשונה בתואר הפכה אותה לקבוצה החמישית בהיסטוריה שמשלימה זכייה בכל שלושת התארים האירופים הבכירים - גביע אירופה לאלופות/ליגת האלופות, גביע אופ"א/הליגה האירופית וגביע אירופה למחזיקות גביע שבוטל ב-1999. בכך, הצטרפה הקבוצה ליובנטוס, אייאקס, באיירן מינכן וצ'לסי שעשו זאת לפניה. הייתה זו ההופעה ה-14 של קבוצה אנגלית בגמר המפעל, והזכייה האנגלית השמינית בתואר. יונייטד הייתה הקבוצה האנגלית החמישית שזוכה בתואר, אחרי טוטנהאם הוטספר, ליברפול, איפסוויץ' טאון וצ'לסי. מנגד, העפילה אייאקס בפעם השנייה בלבד בגמר המפעל, 24 שנים לאחר שניצחה את טורינו בגמר גביע אופ"א 1992. כמו כן, היא הייתה להולנדית הראשונה מאז פיינורד בגמר גביע אופ"א 2002 שמעפילה לגמר המפעל. היה זה המפגש האירופי החמישי בין שני המועדונים, כאשר ארבעת הקודמים התקיימו בשתי עונות שונות במסגרת גביע אופ"א/הליגה האירופית, בשלבי הנוקאאוט (בשיטת בית-חוץ). המאזן עד למשחק הגמר עמד על שני ניצחונות לכל קבוצה, אך בשני המקרים הדיחה מנצ'סטר את אייאקס בסיכום שני מפגשים.

שתי הקבוצות החלו את דרכן במפעל בשלב הבתים. מנצ'סטר יונייטד העפילה ישירות לשלב הבתים בעקבות זכייתה בגביע ה-FA עונה קודם לכן, וזאת על אף שהייתה מעפילה גם בזכות המקום החמישי בו סיימה עונה קודם לכן בפרמייר ליג. אייאקס, סגנית אלופת הולנד עונה קודם לכן, החלה את העונה במוקדמות ליגת האלופות והעפילה לשלב הפלייאוף, אך הודחה בשלב זה והמשיכה את דרכה האירופית בשלב הבתים של הליגה האירופית. בעקבות הזכייה בתואר, זכתה יונייטד בשריון לעונה הבאה בשלב הבתים של ליגת האלופות, בעקבות זכייתה של ריאל מדריד בליגת האלופות באותה העונה.

במשחק עצמו כבש פול פוגבה את השער הראשון בדקה ה-18, לאחר בעיטה שפגעה בדווינסון סאנצ'ס והטעתה את השוער. שלוש דקות לתוך המחצית השנייה, קבע הנריך מחיתריאן את תוצאת הסיום, 2-0 ביונייטד, לאחר שכבש מקרוב בתום מהלך שהחל בכדור קרן.

הדרך אל הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנגליהאנגליה מנצ'סטר יונייטד סיבוב הולנדהולנד אייאקס אמסטרדם
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני שלבי מוקדמות יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
ליגת האלופות
לא השתתפה סיבוב מוקדמות שלישי יווןיוון פאוק סלוניקי 3 - 2 1 - 1 (ב) 2 - 1 (ח)
סיבוב הפלייאוף רוסיהרוסיה רוסטוב 2 - 5 1 - 1 (ב) 1 - 4 (ח)
הליגה האירופית
יריבה תוצאה שלב הבתים יריבה תוצאה
הולנדהולנד פיינורד 0 - 1 (ח) מחזור 1 יווןיוון פנאתינאיקוס 2 - 1 (ח)
אוקראינהאוקראינה זוריה לוהנסק 1 - 0 (ב) מחזור 2 בלגיהבלגיה סטנדרד לייז' 1 - 0 (ב)
טורקיהטורקיה פנרבחצ'ה 4 - 1 (ב) מחזור 3 ספרדספרד סלטה ויגו 2 - 2 (ח)
טורקיהטורקיה פנרבחצ'ה 1 - 2 (ח) מחזור 4 ספרדספרד סלטה ויגו 3 - 2 (ב)
הולנדהולנד פיינורד 4 - 0 (ב) מחזור 5 יווןיוון פנאתינאיקוס 2 - 0 (ב)
אוקראינהאוקראינה זוריה לוהנסק 2 - 0 (ח) מחזור 6 בלגיהבלגיה סטנדרד לייז' 1 - 1 (ח)
טבלת בית א'
קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' ש.זכות ש.חובה הפרש נק'
טורקיהטורקיה פנרבחצ'ה 6 4 1 1 8 6 2+ 13
אנגליהאנגליה מנצ'סטר יונייטד 6 4 0 2 12 4 8+ 12
הולנדהולנד פיינורד 6 2 1 3 3 7 4– 7
אוקראינהאוקראינה זוריה לוהנסק 6 0 2 4 2 8 6– 2
טבלת הבית טבלת בית ז'
קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' ש.זכות ש.חובה הפרש נק'
הולנדהולנד אייאקס אמסטרדם 6 4 2 0 11 6 5+ 14
ספרדספרד סלטה ויגו 6 2 3 1 10 7 3+ 9
בלגיהבלגיה סטנדרד לייז' 6 1 4 1 8 6 2+ 7
יווןיוון פנאתינאיקוס 6 0 1 5 3 13 10– 1
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
צרפתצרפת סנט אטיין 4 - 0 3 - 0 (ב) 1 - 0 (ח) סיבוב נוקאאוט ראשון פוליןפולין לגיה ורשה 1 - 0 0 - 0 (ח) 1 - 0 (ב)
רוסיהרוסיה רוסטוב 2 – 1 1 - 1 (ח) 1 - 0 (ב) שמינית הגמר דנמרקדנמרק פ.צ. קופנהגן 3 - 2 1 - 2 (ח) 2 - 0 (ב)
בלגיהבלגיה אנדרלכט 3 - 2 1 - 1 (ח) 2 - 1ה (ב) רבע הגמר גרמניהגרמניה שאלקה 04 4 - 3 2 - 0 (ב) 2 - 3ה (ח)
ספרדספרד סלטה ויגו 2 - 1 1 - 0 (ח) 1 - 1 (ב) חצי הגמר צרפתצרפת אולימפיק ליון 5 - 4 4 - 1 (ב) 1 - 3 (ח)

מנצ'סטר יונייטד[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנצ'סטר יונייטד החלה את דרכה בטורניר בשלב הבתים. היא הוגרלה מקבוצת הדירוג הראשונה, לבית שכלל את פיינורד, פנרבחצ'ה וזוריה לוהנסק. את שלב הבתים פתחה יונייטד בהפסד חוץ, 1-0 לפיינורד, משער ניצחון של טוני וילהנה כעשר דקות לסיום. שער בודד של זלאטן איברהימוביץ' העניק ליונייטד ניצחון דחוק, 1-0 ביתי על זוריה. במשחק הביתי מול פנרבחצ'ה נראיתה יונייטד טוב יותר וניצחה 4-1. פול פוגבה פתח בפנדל לאחר כחצי שעה, אנתוני מרסיאל כבש אף הוא בפנדל שלוש דקות מאוחר יותר, ופוגבה השלים צמד בתוספת הזמן של המחצית. את החצי השני פתחה יונייטד עם שער של ג'סי לינגארד, כאשר בדקות הסיום צימק רובין ואן פרסי מול קבוצתו לשעבר, 4-1 בסיום. אלא שמשחק לאחר מכן, בחוץ מול אותה היריבה, ירדה מנצ'סטר מנוצחת בפעם השנייה בטורניר. מוסה סואו כבש כבר לאחר שתי דקות, ג'רמיין לנס הכפיל במחצית השנייה, ושער מצמק של ויין רוני דקה לסיום קבע את תוצאת המשחק, 2-1 לטורקים. יונייטד ירדה למקום השלישי בבית, אך במשחק הבא חזרה לנצח. רוני העניק לה יתרון 1-0 ביתי מול פיינורד בהפסקה, ובחצי השני נהנתה יונייטד משער של חואן מאטה, שער עצמי של השוער בראד ג'ונס, ושער של לינגארד בתוספת הזמן כדי לקבוע 4-0 בסיום. את שלב הבתים סיימה יונייטד בניצחון 2-0 באודסה, משערים של הנריך מחיתריאן ושל זלאטן במחצית השנייה. בתום ששת מחזורי שלב הבתים ניצבה יונייטד במקום השני, שהספיק לה להעפלה לשלבי הנוקאאוט.

בשלב הנוקאאוט הראשון פגשה מנצ'סטר את סנט אטיין הצרפתית. במשחק הראשון בבית, תצוגה מרשימה של זלאטן הסתיימה עם שלושער וניצחון ביתי 3-0. בגומלין, שער של מחיטריאן לאחר כרבע שעה קבע את תוצאת המשחק, 1-0 ביונייטד וניצחון 4-0 בסיכום המפגשים, בדרך לשמינית הגמר.

בשלב השמינית פגשה יונייטד את רוסטוב, שהדיחה את אייאקס בפלייאוף ההעפלה לליגת האלופות, ונשרה בעצמה לליגה האירופית לאחר שסיימה שלישית בשלב הבתים. במשחק הראשון כבש מחיטריאן לאחר 35 דקות, אך שמונה דקות בתוך המחצית השנייה איזן אלכסנדר בוחארוב את התוצאה וקבע 1-1 בסיום. ההכרעה עברה לאולד טראפורד, שם שער של מאטה בדקה השבעים קבע את תוצאת המשחק, 1-0 ביונייטד. עם 2-1 בסיכום המפגשים, העפילה יונייטד לשלב הבא.

ברבע הגמר פגשה יונייטד את אנדרלכט הבלגית. במשחק הראשון בחוץ שוב היה זה מחיטריאן שכבש ראשון במחצית הראשונה. ארבע דקות בלבד לתום המשחק, איזן לאנדר דנדונקר את התוצאה, 1-1 בסיום. מחיטריאן המשיך את הכושר הטוב עם שער לאחר עשר דקות באולד טראפורד, אך שוב שמטה מנצ'סטר את היתרון כשסופיאן האני איזן בדקה ה-32. התוצאה נשמרה עד לסיום, ושתי הקבוצות הלכו להארכה. בדקה ה-107 השיגה יונייטד את שער הניצחון, מרקוס רשפורד העניק לה 2-1 שהספיק עד לסיום.

בחצי הגמר פגשה יונייטד יריבה נוספת של אייאקס בעונה האירופית, סלטה ויגו הספרדית, שפגשה את ההולנדים בשלב הבתים. במשחק הראשון בחוץ שוב כבש רשפורד שער לזכות יונייטד, וקבע את תוצאת המשחק בדקה ה-67, 1-0 בסיום. בגומלין הביתי כבש מרואן פלאיני את שערו האירופי הראשון באותה העונה והעלה את מנצ'סטר ליתרון בדקה ה-17. פקונדו רונקגליה השווה את התוצאה בדקה ה-85, וסלטה הייתה זקוקה לשער נוסף כדי להעפיל לגמר, אך כשלה להשיגו ועם ניצחון 2-1 בסיכום המפגשים, העפילה מנצ'סטר יונייטד לגמר הליגה האירופית הראשון בתולדות המועדון.

אייאקס אמסטרדם[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגנית אלופת הולנד פתחה את משחקיה האירופים במוקדמות ליגת האלופות, כמדורגת במסלול הלא-אלופות, והוגרלה לשחק בסיבוב השלישי מול פאוק סלוניקי היוונית. במשחק הראשון, דיאלמה קמפוס העלה את היוונים ליתרון חוץ מפתיע בדקה ה-27, אך קספר דולברג איזן בדקה ה-58 וקבע את תוצאת המשחק. בגומלין הביתי שוב נקלעה אייאקס לפיגור, כאשר סטפנוס אתנסיאדיס כבש כבר לאחר ארבע דקות. פנדל מדויק של דייבי קלאסן בתוספת הזמן של המחצית איזן לשוויון 1-1, ובדקה ה-88, דקות ספורות לפני הארכה, השלים קלאסן מהפך עם שער שני, ששלח את אייאקס לפלייאוף ההעפלה לשלב הבתים.

בשלב הפלייאוף פגשה אייאקס את רוסטוב הרוסית, שחיפשה הופעה ראשונה בשלב הבתים של ליגת האלופות. במשחק הראשון העלה כריסטיאן נובואה את רוסטוב ליתרון חוץ לאחר 13 דקות, אך קלאסן איזן בפנדל כעבור פחות מחצי שעה. תוצאת המחצית נשמרה עד לסיום, 1-1. בגומלין ברוסטוב על הדון קבע סרדאר אזמון יתרון 1-0 לרוסטוב בהפסקה. במחצית השנייה כשלה אייאקס הגנתית וספגה שלוש פעמים בעשרים הדקות הראשונות של המחצית. אלכסנדר ירוחין, נובואה ודמיטרי פולוז קבעו 4-0 מרשים לרוסטוב, קלאסן רק צימק בפנדל לפני הסיום, 4-1 בתום המשחק, ועם 5-2 בסיכום הודחה אייאקס הישר לשלב הבתים של הליגה האירופית.

לאחר האכזבה במוקדמות ליגת האלופות, הוגרלה בקבוצת הדירוג הראשונה לבית ז' עם סלטה ויגו, סטנדרד לייז' ופנאתינאיקוס. במשחק הראשון יצאה אייאקס למשחק חוץ ביוון, וספגה שער ממרקוס ברג כבר בדקה החמישית. ברטרנד טראורה החזיר את ההולנדים למשחק בדקה ה-33, ויאירו רידוולד השלים מהפך במחצית השנייה בדרך לניצחון 2-1 בסיום. במשחק השני גברה אייאקס 1-0 בבית על סטנדרד לייז' משער של דולברג במחצית הראשונה. את סיבוב המשחקים הראשון סיימה אייאקס עם שוויון 2-2 מול סלטה. חכים זיאש העלה את אייאקס ליתרון לאחר כעשרים דקות, אך פחות מעשר דקות לאחר מכן איזן אנדראו פונטאס את התוצאה. אמין יונס החזיר לאייאקס את היתרון לאחר כשבעים דקות, אך שוב כשלה אייאקס לשמור על היתרון, וכעבור עשר דקות ספגה שוויון של פביאן אוריאנה, 2-2 בסיום. במשחק הביתי מול סלטה הפגינה אייאקס יכולת מרשימה. דולברג העלה אותה ליתרון לפני תום המחצית הראשונה, זיאש ויונס קבעו 3-0 במחצית השנייה, יון גווידטי ויאגו אספס רק צמצמו בדקות האחרונות, 3-2 לאייאקס בסיום. במשחק הבא אירחה אייאקס את פנאתינייקוס, וגברה עליה 2-0 משערים של לאסה שונה וקני טטה, ואת שלב הבתים סיימה בשוויון 1-1 בלייז', כשאנוואר אל גאזי קבע 1-0 במחצית הראשונה לזכותה של אייאקס, ובניטו ראמן איזן לפני הסיום. את שלב הבתים סיימה אייאקס בבטחה בפסגת הבית, ללא הפסדים.

בסיבוב הנוקאאוט הראשון פגשה אייאקס את לגיה ורשה הפולנית. לאחר שוויון 0-0 בחוץ, עברה ההכרעה לאמסטרדם ארינה, שם כבש ניק וירחבר את השער היחיד בדו-קרב לאחר 49 דקות. 1-0 לאייאקס בסיכום שני המפגשים, בדרך לשמינית הגמר.

בשלב שמינית הגמר פגשה אייאקס את פ.צ. קופנהגן הדנית. במשחק הראשון בחוץ, כבש ראסמוס פאלק כבר בדקה הראשונה. דולברג איזן לזכות אייאקס, אך אנדראס קורנליוס קבע את תוצאת המשחק בדקה השישים, 2-1 לקופנהגן בסיום. בגומלין הביתי כבש דולברג ראשון לזכות אייאקס, וטראורה בפנדל בתוספת הזמן של המחצית הראשונה קבע 2-0 לאייאקס, שהספיק לה כדי למחוק את ההפסד מהמשחק הראשון. 3-2 בסיכום להולנדים.

לאחר שני דו-קרבים קשים, פגשה אייאקס את שאלקה 04 ברבע הגמר. דייבי קלאסן העניק לקבוצתו ניצחון ביתי מרשים, לאחר שכבש בפנדל במחצית הראשונה והשלים צמד בחצי השני, 2-0 בסיום. בגומלין ניסתה אייאקס לשמור על היתרון, אך נכנעה לשערים של לאון גורצקה בדקה ה-53 ושל גידו בורגשטאלר שלוש דקות אחר כך, שקבעו 2-0 לשאלקה, תוצאה שנשמרה עד לסיום. ההכרעה עברה להארכה, שם קבע דניאל קליגיורי 3-0 לשאלקה בדקה ה-101, יתרון שהיה מספיק לשאלקה כדי להעפיל. בדקה ה-111 כבש וירחבר שער חוץ יקר לזכות אייאקס, צימק את התוצאה והחזיר את היתרון בסיכום המפגשים לאייאקס. שאלקה חיפשה שער נוסף שיכריע את ההתמודדות, אך לא הצליחה לכבוש ואף ספגה בדקה האחרונה שער של יונס. 3-2 לשאלקה במשחק, אך בסיכום 4-3 לאייאקס בדרך לחצי הגמר.

הדרך הקשה של אייאקס לגמר המשיכה עם מפגש מול אולימפיק ליון הצרפתית בחצי הגמר. במשחק הראשון בבית קבעו טראורה ודולברג 2-0 לאייאקס בהפסקה. יונס פתח את החצי השני עם שער נוסף, מתייה ולבואנה צימק עבור ליון, אך שער שני של טראורה קבע 4-1 מרשים לאייאקס בסיום. ההולנדים יצאו למשחק חוץ עם יתרון מבטיח, ודולברג העלה אותם ליתרון לאחר פחות מחצי שעה. ליון הגיבה עם צמד של אלכסנדר לאקזט בדקה האחרונה של המחצית הראשונה, רשיד גזאל קבע 3-1 פחות מעשר דקות לסיום, אך ליון לא השכילה לכבוש שער נוסף ועם 5-4 בסיכום שני המפגשים, העפילה אייאקס לגמר הליגה האירופית השני בתולדותיה.

סיכום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחצית ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקני הקבוצות במהלך המחצית הראשונה

מנצ'סטר יונייטד הגיעה למשחק הגמר תחת המאמן ז'וזה מוריניו, שהעפיל בפעם הרביעית בקריירה לגמר אירופי, כשבאמתחתו מאזן מושלם במשחקי גמר אירופים, אליהם העפיל כמאמן פורטו ואינטר מילאנו. מוריניו חסר חמישה שחקני סגל, בהם אשלי יאנג, זלאטן איברהימוביץ', לוק שו ומרקוס רוחו הפצועים, וכן אריק בייאי המושעה. כריס סמולינג, שהיה בספק להתמודדות, פתח במרכז ההגנה לצדו של דיילי בלינד, ומרקוס רשפורד מילא את מקומו של זלאטן בחוד ההתקפה כחלוץ בודד. השוער סרחיו רומרו פתח במקום דויד דה חאה, כפי שעשה לאורך העונה האירופית, וגם שחקנים ותיקים בדמותם של ויין רוני ומייקל קאריק פתחו את המשחק על הספסל. מנגד, העלה פיטר בוס את אייאקס לגמר האירופי הראשון שלה מזה 21 שנים, והעלה הרכב צעיר מאוד. עם ממוצע גילאים של 22 שנים ו-285 ימים, היה ההרכב של בוס לצעיר ביותר בתולדות משחקי הגמר האירופים. מהסגל של בוס נעדרו ניק וירחבר המושעה ודיילי סינקגראבן הפצוע. ההרכב של בוס כלל שלושה קשרים במרכז, בהם הקפטן דייבי קלאסן, ושלושה שחקני חוד, כאשר קספר דולברג הדני במרכז ההתקפה, ומצדיו אמין יונס וברטרנד טראורה. דוד נרס הברזילאי ויוסטין קלייברט, בנו של כדורגלן העבר פטריק קלייברט, פתחו על הספסל.

המשחק נפתח בדקת דומייה לזכר קורבנות הפיגוע במנצ'סטר ארנה, יומיים לפני הגמר. שחקני שתי הקבוצות עלו לשחק עם סרטים שחורים על זרועותיהם.

כבר עם שריקת הפתיחה הגיעה יונייטד למצב מסוכן ראשון. כדור עומק של חואן מאטה לכיוונו של הנריך מחיתריאן בתוך הרחבה גרם לבלבול והתנגשות בין השוער אנדרה אוננה שיצא לכדור לבין המגן יואל ולטמן ששמר על מחיטריאן. הכדור ניתז עד לפול פוגבה שעצר על החזה ובעט מהאוויר מכ-22 מטרים, אך הכדור חמק ליד הקורה.

בעוד היונייטד פתחו בהתלהבות וחיפשו את השער, שחקניה של אייאקס נראו מעט מבולבלים בדקות הפתיחה והתקשו להיכנס למשחק. בדקה העשירית שוב הייתה קרובה יונייטד לכיבוש, כאשר פוגבה המשיך בעקב הוצאת חוץ מאגף שמאל, הכדור הגיע למאטה שהמשיך בנגיעה למרכז מתוך הרחבה, ממש על קו הרוחב, אך הכדור החמיץ במעט את מרואן פלאיני. בדקה ה-15 הגיעה אייאקס להזדמנות ממשית ראשונה, כאשר יונס עבר בקלות באגף שמאל ומסר לטראורה שהמתין בתוך הרחבה. טראורה עצר ובעט כדור גבוה לפינה הקרובה, רומרו קלט את הכדור.

בדקה ה-18 הגיע השער הראשון במשחק, לזכותה של מנצ'סטר יונייטד. פלאיני מסר לפוגבה, שבעט מ-18 מטרים כדור חזק ושטוח שפגע בדווינסון סאנצ'ס, שינה כיוון לחלוטין וקפץ מעל לידו של אוננה, 1-0 למנצ'סטר יונייטד.

יונייטד המשיכה לתקוף. פריצה של הקפטן אנטוניו ולנסיה לתוך הרחבה הותירה אותו חופשי והוא בעט בעוצמה לפינה הקרובה, אוננה היה במקום והדף. מן העבר השני, מסירה כפולה בין טראורה לדולברג הותירה את הראשון בפריצה באגף ימין של הרחבה. מתאו דרמיאן היה במקום כדי להפיל עצמו בין טראורה לכדור, ובכך למנוע מהחלוץ מצב כיבוש.

בסיומה של המחצית הראשונה, 1-0 ביונייטד. אייאקס, על אף ששלטה בכדור כשני שלישים מהזמן ובעטה יותר לעבר השער מיריבתה, הייתה מאוד לא מדויקת, עם מספר רב של איבודי כדור ומסירות לא טובות, והתקשתה מאוד מול ההגנה המסודרת של חניכיו של מוריניו.

מחצית שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פתיחת המחצית השנייה הייתה שייכת למנצ'סטר יונייטד, שהצליחה בשלב מוקדם של החצי השני להכפיל את היתרון. כדור קרן של מאטה מימין מצא את הראש של סמולינג, שהוריד בראשו לתוך תיבת החמש. מחיטריאן, עם גבו אל השער ובחצי מספרת, שלח את הכדור בנגיעה מקרוב אל הרשת, 2-0 למנצ'סטר יונייטד.

בדקות הבאות נרגע במעט קצב המשחק, ושתי הקבוצות התקשו להגיע למצבי כיבוש. בדקה ה-65 התקרבה יונייטד לשער שלישי, כאשר פוגבה הגביה מימין ופלאיני הקדים את ולטמן ונגח בעוצמה, אך אוננה קלט. בדקה ה-87 פרץ המחליף ג'סי לינגארד פנוי לגמרי מקו החצי לכיוון הרחבה. סאנצ'ס הצליח להדביק את המרחק ממנו ובתיקול מדויק בתוך הרחבה מנע ממנו בעיטה לשער.

בסיום, 2-0 למנצ'סטר יונייטד, שזוכה לראשונה בתולדותיה בליגה האירופית. ניצחון מוצדק לחניכיו של מוריניו, שעל אף ששלטו בכדור רק בכשליש מהזמן, ובעטו שש פעמים לשער לעומת 17 בעיטות של ההולנדים, הצליחו להיות מדויקים ומסוכנים יותר, ויתרונם לא עמד בסכנה לאורך המשחק.


24 במאי 2017 אנגליהאנגליה מנצ'סטר יונייטד 2–0 הולנדהולנד אייאקס אמסטרדם פרנדס ארנה, סולנה, שוודיה
צופים: 46,961
שיפוט: סלובניהסלובניה דמיר סקומינה
פול פוגבה הובקע שער בדקה ה- 18' 18'
הנריך מחיתריאן הובקע שער בדקה ה- 48' 48'
(סיקור)

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנצ'סטר יונייטד
אייאקס אמסטרדם
שוער 20 ארגנטינהארגנטינה סרחיו רומרו
מגן ימני 25 אקוודוראקוודור אנטוניו ולנסיה (קפטן)
בלם 12 אנגליהאנגליה כריס סמולינג
בלם 17 הולנדהולנד דיילי בלינד
מגן שמאלי 36 איטליהאיטליה מתאו דרמיאן
קשר אחורי 21 ספרדספרד אנדר הררה
קשר ימני 8 ספרדספרד חואן מאטה כרטיס צהוב בדקה ה-78 78' הוחלף בדקה ה-90 90'
קשר מרכזי 27 בלגיהבלגיה מרואן פלאיני כרטיס צהוב בדקה ה-52 52'
קשר מרכזי 6 צרפתצרפת פול פוגבה
קשר שמאלי 22 ארמניהארמניה הנריך מחיתריאן כרטיס צהוב בדקה ה-31 31' הוחלף בדקה ה-74 74'
חלוץ 19 אנגליהאנגליה מרקוס רשפורד הוחלף בדקה ה-84 84'
מחליפים:
שוער 1 ספרדספרד דויד דה חאה
מגן 4 אנגליהאנגליה פיל ג'ונס
מגן 24 הולנדהולנד טימותי פוסו-מנסה
קשר 14 אנגליהאנגליה ג'סי לינגארד נכנס כמחליף בדקה ה-74 74'
קשר 16 אנגליהאנגליה מייקל קאריק
חלוץ 10 אנגליהאנגליה ויין רוני נכנס כמחליף בדקה ה-90 90'
חלוץ 11 צרפתצרפת אנתוני מרסיאל נכנס כמחליף בדקה ה-84 84'
מאמן:
פורטוגלפורטוגל ז'וזה מוריניו
שוער 24 קמרוןקמרון אנדרה אוננה
מגן ימני 3 הולנדהולנד יואל ולטמן כרטיס צהוב בדקה ה-58 58'
בלם 5 קולומביהקולומביה דווינסון סאנצ'ס
בלם 36 הולנדהולנד מתייס דה ליכט
מגן שמאלי 4 הולנדהולנד יאירו רידוולד כרטיס צהוב בדקה ה-78 78' הוחלף בדקה ה-82 82'
קשר מרכזי 10 הולנדהולנד דייבי קלאסן (קפטן)
קשר מרכזי 20 דנמרקדנמרק לאסה שונה הוחלף בדקה ה-70 70'
קשר מרכזי 22 מרוקומרוקו חכים זיאש
קיצוני ימני 9 בורקינה פאסובורקינה פאסו ברטרנד טראורה
חלוץ 25 דנמרקדנמרק קספר דולברג הוחלף בדקה ה-62 62'
קיצוני שמאלי 11 גרמניהגרמניה אמין יונס כרטיס צהוב בדקה ה-64 64'
מחליפים:
שוער 33 הולנדהולנד דידריק בור
מגן 2 הולנדהולנד קני טטה
מגן 16 גרמניהגרמניה הייקו וסטרמן
קשר 21 הולנדהולנד פרנקי דה יונג נכנס כמחליף בדקה ה-82 82'
קשר 30 הולנדהולנד דוני ואן דה בייק נכנס כמחליף בדקה ה-70 70'
חלוץ 45 הולנדהולנד יוסטין קלייברט
חלוץ 77 ברזילברזיל דוד נרס נכנס כמחליף בדקה ה-62 62'
מאמן:
הולנדהולנד פיטר בוס

עוזרי שופט:
סלובניהסלובניה יורי פראפרוטניק (קוון)
סלובניהסלובניה רוברט ווקאן (קוון)
סלובניהסלובניה מאטיי יוג (שופט רחבה)
סלובניהסלובניה סלבקו ויניצ'יץ' (שופט רחבה)

שופט רביעי:
איטליהאיטליה ג'אנלוקה רוקי

סטטיסטיקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנצ'סטר יונייטד אייאקס אמסטרדם
שערים 2 0
בעיטות לשער 6 17
בעיטות למסגרת 4 3
החזקה בכדור 33% 67%
קרנות 2 5
עבירות 17 15
נבדלים 1 0
כרטיסים צהובים 3 3
כרטיסים אדומים 0 0

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]