גבריאל דבראשוילי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרב גבריאל דבראשוילי (תרנ"ו, 1896ו' בטבת תשמ"ו, 1985[1]) היה רבה של יהדות סוראמי שבגאורגיה וממנהיגיה הרוחניים של יהדות גאורגיה בישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בעיר צחינוואלי שבגאורגיה, בנם של רחמים ואסתר דבראשוילי. למד אצל הרב אברהם חוולס, תלמידו ושליחו של הרב יצחק אלחנן ספקטור. בהמלצתו נסע אל רבי חיים סולובייצ'יק מבריסק, שם למד כשלוש שנים. הוא שימש את הרב סולובייצ'יק, והוסמך על ידו לשוחט.[2] כשסיים את לימודיו חזר לגאורגיה, שם נשא את נעמי. לאחר נישואיו התמנה כרבה הראשי של העיר סוראמי[3]. הנהיג את הקהילה היהודית בסוראמי למעלה מששים שנה.

בשנת 1973 עלה לישראל, והתיישב בשכונת נווה יעקב בירושלים. היה ממנהיגיה הרוחניים של יהדות גאורגיה בישראל. היה פעיל יחד עם שני אחיו, הרבנים משה דבראשוילי ויעקב דבראשוילי, בפעילות רוחנית ותורנית בקרב עולי גאורגיה בישראל.

נכדו הוא יצחק אילן, סגן ראש השב"כ לשעבר.

נפטר בשנת 1985, ונקבר בחלקת יוצאי גרוזיה בבית הקברות היהודי בהר הזיתים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מודעת אבל: הרב גבריאל דבראשוילי, מעריב, 19 בדצמבר 1985
  2. ^ רבי חיים הלוי סולובייצ'יק, הרב אליעזר רבינוביץ', הרב דוד פראגער, כתבי הסמיכה לשחיטה של הרב גבריאל דבראשוילי, באתר ויקיפדיה
  3. ^ מאיר מיכאלי, " הנער מציחנוואלי שהפך לגדול בישראל ",עיתון "האור", ‏8 בינואר 2015, גיליון 37, עמוד 14. כפי שפורסם במקור בהמודיע בשנת 1976 על ידי ג. אחיהוד.
ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.