ג'סי פירסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'סי פירסון
Jesse Pearson
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 18 באוגוסט 1930
סמינול, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 5 בדצמבר 1979 (בגיל 49)
מונרו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בובי וויין פירסון (18 באוגוסט 1930 - 5 בדצמבר 1979), המכונה ג'סי פירסון, היה שחקן אמריקאי,[1] זמר, במאי וסופר.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהוציא שני סינגלים בחברת תקליטי דקה בהצלחה מועטה, שמע את פירסון המלחין צ'ארלס סטרוז, שהמליץ עליו לסיבוב ההופעות הלאומי של המחזמר "ביי ביי בירדי". כאשר דיק גוטייה, השחקן המקורי המגלם את קונרד בירדי, חלה. פירסון קיבל את תפקיד שהוא מקבל השראה לביצוע התפקיד מאליל הרוק אלביס פרסלי. הוא שיחק באותו תפקיד בגרסת הסרט משנת 1963, ביי ביי בירדי.[1] לאחר מכן הופיע בקומדיה של גלן פורד Advance to the Rear (1964. מכיוון שלא היו לו יותר הצעות לתפקידים בקולנוע, הוא פנה לטלוויזיה והופיע בתוכניות כמו בוננזה, המופע של אנדי גריפית', הצי של מקייל והבוורלי הילבילים. בשנות השבעים היה פירסון המספר בסרט "נורסמן" (1978), סאגה ויקינגית בכיכובם של לי מייג'ורס וקורנל ויילד.

פירסון היה המספר באלבומים רבים, בין היתר "הים" משנת 1967, וכן The Body Electric ו- The Body Electric-2, שני תקליטורים המבוססים על שיריו של וולט וויטמן, עם מוזיקה מאת מק'קואן, שיצאו בתחילת שנות השבעים, אלבום מחווה לפזמונאי-זמר וודי גאת'רי, ושני אלבומי שירה דתית של חיימה מנדוסה נאווה : וישו אמר ... ומדיטציה בתהילים, גם הם משנת 1976.

בתחילת 1970, בסרט "The Mezcla Man", אחד הפרקים האחרונים של סדרת הטלוויזיה בימי עמק המוות. [2]

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשאובחן פירסון כחולה סרטן, הוא עבר למונרו, לואיזיאנה, כדי להיות ליד אמו ומת שם ב -5 בדצמבר 1979, בן 49.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Crowther, Bosley (5 באפריל 1963). "Bye Bye Birdie (1963) The Screen: 'Bye Bye Birdie' Arrives at Radio City Music Hall:George Sidney Directs Version of Comedy 'Glory of Easter' Show Presented on Stage". הניו יורק טיימס. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "The Courtship of Carrie Huntington". Internet Movie Data Base. 17 במרץ 1966. נבדק ב-8 בספטמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)