ג'נובבה אנונמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'נובבה אנונמה
לידה 19 באפריל 1989 (בת 35)
מלאבו, גינאה המשוונית עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה גינאה המשוונית עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.7 מטרים
ספורט
ענף ספורט כדורגל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2002 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'נובבה אנונמה נזהאנגלית: Genoveva Añonma Nze;‏ נולדה ב-19 באפריל 1989) היא כדורגלנית מגינאה המשוונית המשחקת כחלוצה בקבוצת פורטלנד ת'ורנס האמריקנית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'נובבה אנונמה נולדה בבירת גינאה המשוונית, מלאבו. בשנת 2002 כבר החלה לשחק בקבוצה המקומית של העיר. בשנת 2006 היא עברה לשחק לתקופה קצרה בקבוצה הדרום אפריקאית - "סאנדוונס" ולאחר מכן חזרה למלאבו. שנתיים לאחר מכן, באליפות אפריקה שאירחה גינאה המשוונית, היא הובילה את נבחרתה לזכייה ראשונה בתואר, תוך כדי שהיא כובשת את שער הניצחון במשחק הגמר מול דרום אפריקה. בנוסף, היא סיימה כשחקנית המצטיינת וכמלכת השערים (6 כיבושים) של הטורניר.

בינואר 2009, אנונמה ביצעה את קפיצת המדרגה לה ייחלה וחתמה ביינה מהבונדסליגה הגרמנית. באותה שנה היא אף הייתה אחת משלוש המועמדות לפרס כדורגלנית השנה באפריקה, אך לא זכתה בתואר. ב-15 במרץ 2009, במשחק נגד וולפסבורג, היא כבשה את שער הבכורה שלה בליגה, ובסיום העונה סיימה כמלכת השערים של קבוצתה.

לקראת גביע העולם 2011, שאליו העפילה גינאה המשוונית בפעם הראשונה, הואשמו אנונמה ושתי חברות נבחרת נוספות בהיותן גברים.[1] ההאשמות הופנו מצד התאחדויות הכדורגל של ניגריה, קמרון וגאנה והן דרשו מקונפדרציית הכדורגל של אפריקה לבצע בדיקת מגדר לשלוש השחקניות כדי לוודא שהן אכן נשים. אנונמה עברה את הבדיקה, אך שתי חברותיה נופו מהנבחרת[2] בלי שנודעו פרטי הבדיקות. בטורניר עצמו סיימה גינאה המשוונית במקום האחרון בבית, בלי שהשיגה אף נקודה אחת. למרות זאת, אנונמה - שכבשה את שני השערים היחידים של הנבחרת בטורניר, נבחרה לקבוצת המצטיינות של האליפות, ובכך הייתה לשחקנית האפריקאית הראשונה שמגיעה להישג זה.

מיד לאחר גביע העולם, חתמה אנונמה באלופת גרמניה - טורבינה פוטסדאם. ב-21 באוגוסט 2011, היא ערכה את הופעת הבכורה שלה בקבוצה ואף כבשה צמד שערים. בסיום העונה היא זכתה עם פוטסדם באליפות הליגה, וסיימה כמלכת השערים (22 שערים) של הבונדסליגה. בכך הייתה לשחקנית הלא-גרמנייה הראשונה שזוכה בתואר מלכת השערים של הליגה. בקיץ של אותה שנה היא סיימה כמלכת השערים של אליפות אפריקה והובילה את נבחרתה לזכייה שנייה בטורניר. בעקבות הישגיה הרבים באותה שנה, היא נבחרה לכדורגלנית השנה באפריקה.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'נובבה אנונמה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]