ברווז אמריקאי שחור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןברווז אמריקאי שחור
ברווז אמריקאי שחור בוגר

ברווז אמריקאי שחור צעיר

מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: אווזאים
משפחה: ברווזיים
סוג: ברווז
מין: ברווז אמריקאי שחור
שם מדעי
Anas rubripes
Brewster, 1902
תחום תפוצה
מפת תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברווז אמריקאי שחור (שם מדעי: Anas rubripes) הוא מין של ברווז ממשפחת הברווזיים המצוי במזרח אמריקה הצפונית.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברווז זה הוא הכבד במיני הסוג ברווז והוא מגיע לאורך של 54–59 ס"מ, למוטת כנפיים של 88–95 ס"מ ולמשקל 720–1,640 גרם בממוצע. הברווז הגדול ביותר (ממין זכר) שקל 1.4 ק:ג. הברווז דומה במראהו לברכייה, והוא מסוגל להתרבות איתה וליצור זני כלאיים. בעבר סברו שהוא תת-מין אנדמי של ברכייה אך כיום הוא נחשב למין נפרד.

ברווזים אלה בעלי פלומה חומה עד שחורה והם בעלי מקור צהוב שטוח המותאם לסינון מזון צף. כיפת הראש שחורה ומצידי העיניים עובר פס כהה. הרגליים ורודות. הכנפיים שחורות עם סימן כחול בולט בצידן החיצוני, ובצידן הפנימי הן לבנות עם קצוות שחורים.

תפוצה והתנהגות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הברווזים חיים רק במזרח אמריקה הצפונית מדרום קנדה באזור הימות הגדולות (המדינות ססקצ'ואן וניופאונדלנד ולברדור), עד צפון ארצות הברית: אילינוי, מישיגן, ניו ג'רזי, אוהיו, קונטיקט, ורמונט, דקוטה הדרומית, וירג'יניה המערבית, מיין והחוף האטלנטי של קרוליינה הצפונית.

בית הגידול של הברווז הוא בסביבות לחות ובבריכות טבעיות או אגמים. הוא יימצא גם בביצות ועל סכרי בונים וגם בשולי יערות. הברווזים נודדים דרומה בעונת הסתיו כדי להימנע מהקור החורפי.

ברווזים אלה ניזונים לרוב על פני המים על ידי שכשוך המקור וסינון מה שנתפס בו. מזונם הוא בעיקר צמחי מים ואצות, אך גם בעלי חיים קטנים כמו סרטנאים קטנים, חרקי מים, רכיכות ודגיגים. הצעירים ניזונים בעיקר מחסרי חוליות מימיים.

הברווז מקנן על פני המים בקן עשוי ענפים או צמחייה, שבו מטילה הנקבה 6-14 ביצים מוסוות, הבוקעות כעבור 30 יום. הצעירים מאוימים על ידי טורפים רבים הכוללים עופות דורסים ממגוון מינים, עורבים, אנפות, צבים נשכניים, צפרדעי שור, אליגטורים, דביבונים, בואשים, שועלים וזאבי ערבות. עם זאת, מצב השימור של המין מוגדר ללא חשש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברווז אמריקאי שחור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ברווז אמריקאי שחור באתר הרשימה האדומה של IUCN