אקדמיית הגיבורים שלי (סדרת אנימה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקדמיית הגיבורים שלי
僕のヒーローアカデミア
בּוֹקוּ נוֹ הִירוֹ אָקָדֶמְיָה
סוגה אנימה, הרפתקאות, מדע בדיוני, קומדיה
אנימה
אורך פרק 24 דקות
במאי קֶנְגִ'י נָגָסָקִי
תסריטאי יוסוקה קורודה (אנ')
אולפני אנימציה Bones (אנ')
רשת שידור Japan News Network ‏(JNN) (עונה ראשונה)
Nippon Television Network System ‏(NNS) (עונות שנייה ושלישית)
תקופת שידור מקורית 3 באפריל 2016 – רץ
מספר העונות 6
מספר הפרקים 89

אקדמיית הגיבורים שלייפנית: 僕のヒーローアカデミア, בתעתיק לעברית: בּוֹקוּ נוֹ הִירוֹ אָקָדֶמְיָה) היא סדרת אנימה מסוגת פעולה והרפתקאות המבוססת על סדרת מאנגה באותו שם שנכתבה ואוירה על ידי קוֹהֶי הוֹרִיקוֹשִי (אנ'). המאנגה עובדה לסדרת אנימה על ידי סטודיו Bones היפני. העונה הראשונה בת 13 פרקים ושודרה ביפן בין 3 באפריל ל-26 ביוני 2016[1], העונה השנייה בת 25 פרקים ושודרה בין 1 באפריל ל-30 בספטמבר 2017[2], והעונה השלישית בת 25 פרקים ושודרה בין 7 באפריל ל-29 בספטמבר 2018[3]. העונה הרביעית התחילה את שידוריה ב-12 באוקטובר 2019 ובה יש 25 פרקים.

הסדרה עוקבת אחר נער בשם איזוקו מידוריה בעולם שבו כ-80 אחוז מהאוכלוסייה נולדים עם תכונה מיוחדת או תוספת גופנית המתגלה עד גיל 4 בערך. איזוקו מידוריה הוא אחד מה-20 אחוז הנותרים והסדרה מתארת את נסיונותיו להפוך לגיבור למרות שנולד ללא תכונה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – אקדמיית הגיבורים שלי - דמויות

הסדרה מתחילה כשאיזוקו מידוריה, הרואה את חברו לכיתה קטצוקי באקוגו מתעלל בחברו לכיתה. איזוקו מחליט להיחלץ לעזרתו ובאקוגו מרביץ לשניהם באמצעות כוחות הפיצוץ שלו תוך כדי שקורא לאיזוקו "דקו" (כינוי גנאי ביפנית שמשמעותו לא יוצלח או חסר כל יכולת).

לאחר מכן יש מעבר חד לאיזוקו מידוריה מההווה. הוא כבר בן 14 ובדרכו לבית הספר. בבית הספר המורה מזכיר את העובדה שאיזוקו (שנקרא לו מעתה דקו) רוצה להיבחן לבית הספר היוקרתי לגיבורים צעירים UA. באקוגו, שעדיין לומד עם דקו, מתעצבן וצוחק על דקו כי בלי כוחותיו (שנקרא להם מעתה קווירק או קוסי) בחיים לא יעבור את מבחני הכניסה.

לאחר בית הספר באקוגו וחבריו רואים את דקו רושם במחברת עליה כתוב "ניתוח גיבורים, בשביל העתיד" הם צוחקים עליו כי עתידו כגיבור חסר תכלית. באקוגו מפוצץ את המחברת שלו וזורק אותה מחלון ומייעץ לו כי אם ברצונו להיות קווירק הוא יכול להתפלל כי יהיו לו כוחות בחייו הבאים, וללכת לקפוץ מהגג.

דקו הזועם אוסף את שאריות המחברת שלו ונזכר ביום בו גילה כי אין לו קווירק. דקו הקטן ישב בחדר העבודה של הוריו וצפה בסרטון של הגיבור האהוב עליו, אול- מייט. הוא צוחק ומכריז שכשיגדל והקווירק שלו יתגלה, הוא רוצה להיות בדיוק כמוהו. לאחר מכן יש מעבר חד לרופא שאומר לו כי לעולם לא יהיה לו קווירק ומייעץ לו לשכוח מהרעיון.

הפלאשבק נגמר ודקו חוזר הביתה. בדרכו חזרה הוא נתקף על ידי נבל על שהקווירק שלו הוא להיות בצורת נוזל בצבע חאקי כהה ולהשתלט על אנשים. ככול שהקווירק של הפונדקאי חזק יותר, כך יתחזק גם הוא. למזלו של דקו, אול- מייט מגיע למקום וכולא את הנבל בתוך בקבוק שתייה.

דקו שואל את אול-מייט האם גם ללא קווירק הוא יכול להיות גיבור. אול- מייט עונה לו כי העולם מסוכן מדי ושעדיף לו להיות שוטר. מרוסק, דקו ממשיך בדרכו הביתה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בוקו נו הירו אקדמיה (באנגלית), באתר myanimelist
  2. ^ בוקו נו הירו אקדמיה עונה 2 (באנגלית), באתר myanimelist
  3. ^ בוקו נו הירו אקדמיה עונה 3 (באנגלית), באתר myanimelist