אנדרו מרינר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנדרו מרינר
Andrew Marriner
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 25 בפברואר 1954 (בן 70) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים ניו קולג', אוניברסיטת הנובר למוזיקה, תיאטרון ותקשורת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קלרינט עריכת הנתון בוויקינתונים
andrewmarrinerclarinet.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנדרו מרינראנגלית: Andrew Marriner‏; 25 בפברואר 1954) הוא קלרניתן אנגלי, המשמש כקלרניתן הראשי של התזמורת הסימפונית של לונדון מאז 1986, ממשיכו של ג'ק בריימר. במהלך הקריירה התזמורתית שלו הרבה להופיע כסולן עם תזמורות ברחבי העולם וכנגן בהרכבים קאמריים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרינר הופיע לראשונה עם הסימפונית של לונדון בשנת 1977, בניצוחו של סרג'יו צ'ליבידאקה וכקלרינטן ראשי אורח בסיור העולמי של התזמורת בשנת 1983. בהמשך היה לקלרינטן ראשי של האקדמיה של סנט מרטין בשדות בלונדון, משרה שבה החזיק במקביל להתחייבותו לתזמורת הסימפונית, עד 2008. אנדרו מרינר הוא בנו של מייסד האקדמיה של סנט מרטין בשדות, סר נוויל מרינר.

כסולן מרינר מופיע בקביעות בלונדון, הן במרכז האמנויות ברביקן והן ברויאל פסטיבל הול. הקריירה הבינלאומית הענפה שלו הביאה אותו ללה סקאלה במילאנו, לה פניצ'ה בוונציה, למוזיקפראיין בווינה וברחבי ארצות הברית ובאוסטרליה, שם הופיע במלבורן בקונצ'רטי של מוצרט ודגלאס ויילנד עם התזמורת הקאמרית של מלבורן. אנדרו ניגן בבכורה עולמית של קונצ'רטי, שכתבו בשבילו רובין הולוויי, דומיניק מאלדובני וג'ון טאוונר.

מרינר הוא חבר באנסמבל של הסימפונית של לונדון ונהנה במשך השנים מנגינה עם מספר רב של קבוצות בינלאומיות אחרות. בהן רביעיות המיתרים ממוסקבה, ורשה, אורלנדו ועוד. הוא עבד עם כמה מן הנגנים הנודעים ביותר בחוגי המוזיקה הקאמרית, בהם אלפרד ברנדל, אנדרה פרווין, אנדראש שיף, לין הארל, סטיבן איסרליס, עמנואל אקס, הלן גרימו, סילביה מקנייר, אדיטה גרוברובה ועם הנגנים המנוחים ולאדו פרלמוטר וג'ורג' מלקולם.

נוסף להקלטות רבות עם התזמורת הסימפונית של לונדון, על תקליטורים ולסרטי קולנוע וטלוויזיה, הקליט מרינר את עיקר הרפרטואר הסולני והקאמרי לקלרינט בחברות הקלטה שטהטצף בהן פיליפס, EMI, צ'אנדוס וקולינס קלאסיקס. הופעותיו הקונצרטיות משודרות דרך קבע ב-BBC. בין מיזמי ההקלטה האחרונים חמישיית הקלרינט של רונלד קורפ והקונצ'רטו לקלרינט של הווארד בלייק עם סר נוויל מרינר והאקדמיה של סנט מרטין אין דה פילדס בחברת פנטטון קלאסיקס.

אנדרו מבוקש כמורה וכיועץ לכלי נשיפה מעץ, הוא נותן כיתות אמן, מדריך תזמורות ושופט בתחרויות ברחבי העולם. במשך השנים, לימד בקונסרבטוריון של סידני, באקדמיה האוסטרלית הלאומית במלבורן, בג'וליארד, באקדמיה של הונג קונג ובאקדמיה דה לה מוזיקה ברומא והוא מדריך בקביעות נגנים בתזמורת העולם החדש של מיאמי. הוא יושב בקביעות בחבר השופטים של תחרות הניצוח דונטלה פליק, בוועדה המייעצת של קרן שולטי ובחבר הנאמנים של קרן האטורי והוא "אמן באפט קראמפון". כמו כן מרינר הוא פרופסור בבית ספר גילדהול למוזיקה ודרמה ובאקדמיה המלכותית למוזיקה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]