אמציה סמקאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמציה סמקאי
לידה 17 בפברואר 1981 (בן 43)
אדר א' תשמ"א
צפָת, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי כלכלה
מקום מגורים אלקנה עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מרצה באוניברסיטת בר-אילן
מקום לימודים אוניברסיטת בר-אילן עריכת הנתון בוויקינתונים
מנחה לדוקטורט פרופסור יוסף דויטש ‏ ד"ר שרית גולדנר-כהן
בת זוג ענת סמקאי
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמציה סמקאי (נולד ב-17 בפברואר 1981 בצפת) הוא מרצה באוניברסיטת בר-אילן[1] ופרשן בישראל היום.

בנוסף הוא המנכ"ל המייסד של חברה בשם "סמקאי אסטרטגיה"[2], וייסד עמותה בשם "בצדק - עמותה למדיניות יהודית"[דרושה הבהרה]. בעבר היה בעל טור בישראל היום ומשמש כפרשן כלכלי בין השאר בתכנית "כלכלי בלילה" עם דני רופ בערוץ 14[3].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמקאי נולד בצפת, למד בבית ספר האר"י. המשיך ללמוד בישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה ובמכינה קדם-צבאית בני דוד בעלי. בצבא שירת ביחידת אגוז ולאחר קורס קצינים בגדוד הנח"ל החרדי - נצח יהודה. ב-2005 למד קופירייטינג אצל תרצה גרנות ועבד במשרד הפרסום ראובני פרידן במשך מספר חודשים. למד כלכלה ומנהל עסקים במסלול משולב לתואר ראשון ושני אותם סיים בהצטיינות. בהיותו סטודנט עבד כמנהל מחלקת הייעוץ הכלכלי בחברת הייעוץ 'תבור - כלכלה ופיננסים', הקים בה את מחלקת שוק ההון ועמד בראש החטיבה הכלכלית[4].

בשנת 2015 הקים את "בצדק - עמותה למדיניות יהודית" - עמותה שעסקה במדיניות הציבורית של ישראל במטרה שתהיה מקצועית ויהודית יותר.

ב-2018 סיים דוקטורט בו קיבל מלגת נשיא, מלגת שופף למנהיגים צעירים ברוח הרב סולובצ'יק ומלגה לדוקטורנטים מצטיינים בחקר כלכלת ישראל מאגף התקציבים של משרד האוצר. נושא התזה שלו היה תעסוקת חרדים וערבים בשוק העבודה.

סמקאי כתב את המצע הכלכלי של מפלגת האיחוד הלאומי[5], את המצע הכלכלי של מפלגת ימינה[6] ואת התוכנית שנודעה כ"תוכנית סינגפור"[7][8]. חבר הוועד המנהל בארגון "האינטרס שלנו!"[9].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמקאי הוא מוזיקאי חובב, נשוי עם שלושה ילדים. מתגורר באלקנה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]