אמירה בוזגלו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמירה בוזגלו

אמירה בוזגלו (נולדה ב-27 בינואר 1981) היא אשת תקשורת ופעילה חברתית המשמשת מלהקת, עורכת תוכן ומגישה בטלוויזיה וברדיו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמירה בוזגלו נולדה וגדלה בתל אביב. למדה בתיכון עירוני ט' ביד אליהו, תל-אביב, במגמת מדעים ביולוגיה וכימיה. בוגרת תכנית חמד"ע להכשרת מצטיינים במדעים בשיתוף אוניברסיטת ת"א ותכנית . את שירותה הצבאי עשתה כקצינת חינוך במודיעין שדה (גדוד 414).

בשנים 2003-2006 היתה סטודנטית לתטאר ראשון בחוג לתקשורת ומנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל. את הלימודים סיימה בהצטיינות. בעת לימודי התואר הראשון הכירה את דרור רפאל, שבאותם ימים היה מרצה במכללה. בתום הלימודים, הציע לה רפאל להיות העורכת והמפיקה של "תוכנית הערב - עם שי ודרור" ברדיו ת"א 102fm. במשך שנה וחצי ערכה והפיקה את התוכנית. ומשם החלה גם להיות שדרנית רדיו קבועה.

תכנית הרדיו של שי ודרור- החלה להיות מצולמת לטלוויזיה בעקבות יוזמה של המפיק דאז והמנחה כיום שי שטרן שהגה את הרעיון להפוך את תכנית הרדיו ללייט נייט יומי בטלוויזיה. שם אמירה השתתפה כדמות קבועה, סייד קיק של המנחים של המפיקה שבפרונט, בהשראת שדרן הרדיו הווארד סטרן והמפיקה שלו.

שם החלה ההיכרות בין אמירה לשי שטרן, שהציע לה שנה לאחר מכן לעבור לתכנית חדשה שלו "אל תשאל". כעבור שתי עונות אמירה עזבה את התכנית, ולוהקה לתכנית הדוקו-רילאטי "בקרוב אהבה".

במקביל להופעות הקבועות על המסך, אמירה מתחילת דרכה ועד היום עובדת מאחורי הקלעים.

עבודתה הראשונה בטלוויזיה היתה תחקירנית של ארז טל בשידורי חגיגות 40 שנה לטלוויזיה בתכנית "רק בישראל" בהגשת ארז טל ואורנה בנאי.

שם גילתה לראשונה את מקצוע הליהוק (אנשים אמיתים שאינם שחקנים)- לפני שהיה מקצוע כזה בישראל. ארז טל שלח אותה ללהק קשישות חביבות לפינה חדשה לתכנית שילהגו

על אותם כוכבים שמגיעים בכל תכנית. אמירה יצאה וחיפשה בכל בתי האבות קשישים וקשישות מצחיקים ושם גילתה כמה היא נהנית ללהק אנשים.


בהמשך הדרך הפכה לעורכת תוכן בתכניות השונות של קשת12, ערוץ24 ובערוץ ביפ.

שימשה גם חלק מצוות התוכנית "ערב טוב עם גיא פינס" במסגרת עבודה כעורכת תוכן של גיא פינס בתכנית הרדיו שהיתה לו בשנים 2008-2009 ברדיו 99.



במסגרת עבודת עריכת התוכן, החלו להגיע גל של תכניות ריאליטי לישראל, שעשועונים ודוקו-ריאליטי. צוותי התוכן נדרשו גם ללהק.

ב-2013 שימשה פרזנטורית של חברת האופנה "פיפה" דנמרק. שנה אחר כך, צולמה לקמפיין הפרסום להלבשה תחתונה של רשת לבני נשים "את".

ב- 2016 שיחקה כמנהלת ערוץ הילדים בסדרת הנוער "גאליס".

בבחירות 2024 התמודדה למועצת עיריית תל אביב-יפו ברשימתו של רון חולדאי והוצבה במקום ה-9[1].

הגשה בטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 השתתפה בתוכנית היומית "שי ודרור" בערוץ "ביפ" וזו הפעם הראשונה שהייתה בקדמת המסך.

בשנת 2009 החלה את שיתוף הפעולה עם שי שטרן והופיעה לצדו בתוכנית "אל תשאל" במשך שתי עונות בערוץ ביפ ובערוץ 2.

בשנת 2011 כיכבה בדוקו-ריאליטי "בקרוב אהבה" לצד סיגל שחמון, גאיה טראוב, גילי שם-טוב, מיכל שפירא וגלית לוי בהנחיית העיתונאי אירי ריקין ב"קשת".

הגישה בערוץ 10 את התוכנית היומית "מחוץ לבועה", העוסקת בענייני הפריפריה[2].

הנחתה תוכניות בערוץ 24: "שישי חי", "אמירה מחפשת", "השיר שלי", "24 עד הבית" ושידרה באופן קבוע במסגרת השידורים החיים בערוץ.

השתתפה כפאנליסטית בתוכניות "מה אתם אומרים" של קשת ערוץ 2, "הדיבור" עם אלירז שדה, "דיבור ישיר", בהנחיית גואל פינטו, "עולם הזהר", לצד איציק זהר בערוץ 24, ו"ג’ודי ואלירז" ברשת 13.

אחד האירועים הטלוויזיוניים שאליו נקלעה אמירה הוא עימות טלוויזיני מול פרופסור אמיר חצרוני שהתבטא בגזענות כלפיה ("לא היה קורה כלום אם ההורים שלך היו נשארים במרוקו ונרקבים שם"). העימות קרה במסגרת תוכנית הבוקר של הזכיינית "קשת", בהנחיית יואב לימור וגלית גוטמן. העימות סוקר בכלי תקשורת רבים ואף הגיע עד לדיון בכנסת. בשנת 2019 הוגשה כנגדה וכנגד הזכיינית קשת תביעת לשון הרע על ידי פרופסור חצרוני, אך זו נדחתה על ידי בית המשפט.[3]

משנת 2015 מלמדת והגתה קורס "ליהוק ותחקיר" אשר מתקיים אצל הזכיינית "קשת" 12, בבית הספר למקצועות הטלוויזיה "מייק מדיה".

בשנת 2022 שיחקה את זמי מנהלת בית היתומים בסדרה "גדול עלינו" בערוץ "זום".

בשנת 2023 שיחקה שחקנית אורחת בסדרה "שקשוקה" בערוץ כאן חינוכית בתפקיד עצמה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2016 נישאה בוזגלו למשה בן שימול, לזוג שני ילדים. יונתן ומיקה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]