איך סטארבקס הצילה את חיי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איך סטארבקס הצילה את חיי
How Starbucks Saved My Life
מידע כללי
מאת מייקל גייטס גיל
שפת המקור אנגלית
סוגה ספר זיכרונות
הוצאה
הוצאה קבוצת פינגווין עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור ספרי גוטהם
תאריך הוצאה 2007
מספר עמודים 270
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 978-1-59240-286-1
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איך סטארבקס הצילה את חיי: בן טובים לומד לחיות כמו כולם (במקור: How Starbucks Saved My Life: A Son of Privilege Learns to Live Like Everyone Else) הוא ספר זיכרונות מאת מייקל גייטס גיל המתעד את מסעו ממעמד גבוה כבכיר בחברת הפרסום J. Walter Thompson לבריסטה בסטארבקס.[1] טום הנקס שקל להפיק סרט קולנוע מהספר[2], והבמאי גאס ואן סנט היה גם הוא במגעים לביים. גיל הוא בנו של כתב הניו יורקר המפורסם ברנדן גיל, ואחיו של צ'ארלס גיל, מחבר הספר The Boozer Challenge מ-1989.[3]

על הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל חמישים, למייקס גייטס גיל היה הכל: אחוזה בפרברים, אישה וילדים אוהבים, משכורת בעלת שש ספרות והשכלה של ליגת הקיסוס. אולם בתוך שנים ספורות, הוא איבד את עבודתו, התגרש ואובחן שיש לו גידול מוחי. ללא כסף או ביטוח בריאות, הוא התקבל לעבודה בסטארבקס ועבר מארוחות צהריים יקרות לקרצוף שירותים, מלקבל שירות ללשרת.

לאחר זמן הוא מתוודע למורה שמראה לו איך נראים באמת החיים הטובים. נראה שלשניים אין דבר במשותף. היא אפרו-אמריקאית צעירה, בתו של מכור לסמים. הוא רגיל להיות הבוס אבל נמצא תחתיה עכשיו. בפעם הראשונה בחייו הוא חווה את חיי המיעוט המנסה בכוח לשרוד בעבודה חדשה ומאתגרת. הוא לומד את הערך של עבודה קשה והשפלה, וכמו כן את המשמעות האמיתית של כיבוד אדם אחר.

מאחורי הקלעים של אחד מהעסקים הכי מסקרנים באמריקה, נולדת חברות מעוררת השראה, ותודות למדריכה הלא רגילה שלו, מייקל גיל חווה לבסוף תחושת ערך עצמי ואושר שמעולם לא הכיר.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]