Waterloo Sunset

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Waterloo Sunset"
סינגל בביצוע הקינקס
מתוך האלבום Something Else by The Kinks
יצא לאור 5 במאי 1967
הוקלט 1967
סוגה רוק
בי-סייד Act Nice and Gentle
אורך 3:16
חברת תקליטים פאי
כתיבה ריי דייוויס
הפקה ריי דייוויס
כרונולוגיית סינגלים של הקינקס
"Dead End Street"
(1966)
"Waterloo Sunset"
(1967)
"Autumn Almanac"
(1967)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Waterloo Sunset" הוא שיר מאת להקת הקינקס שיצא לאור ב-1967, כסינגל וכחלק מהאלבום Something Else by The Kinks. השיר נכתב על ידי סולן הלהקה והיוצר העיקרי של שיריה, ריי דייוויס. השיר הגיע למקום השני במצעד הפזמונים הבריטי, והוא נחשב עד היום לאחד השירים המזוהים ביותר עם הלהקה.

השיר מתאר את נקודת מבטו של אדם מבוגר (אם כי דייוויס היה בן 23 בלבד כשכתב אותו) המשקיף מחלון ביתו על גשר ווטרלו מעל נהר התמזה בלונדון, וצופה בזוג המאוהב טרי וג'ולי. על פי שמועות, טרי וג'ולי מבוססים על זוג השחקנים טרנס סטאמפ וג'ולי כריסטי, אם כי דייוויס הכחיש כי כתב את השיר עליהם. השיר נחשב היום כאחד השירים המזוהים ביותר עם לונדון, ובאולימפיאדת לונדון 2012 דייוויס ביצע אותו בטקס הסיום.

השיר דורג במקום ה-42 בדירוג 500 השירים הגדולים בכל הזמנים של הרולינג סטון, וב-2005 דורג במקום השני בסקר של המגזין "קיו" לבחירת השירים הבריטיים הגדולים בכל הזמנים. המוזיקאים פול וולר ודיימון אלברן אמרו כי זהו השיר האהוב עליהם ביותר, ואלברן אף ביצע אותו בדואט עם דייוויס בתוכנית טלוויזיה. בין האומנים שביצעו גרסאות כיסוי לשיר: דייוויד בואי, דף לפרד, פיטר גבריאל ואליוט סמית'. דייוויס הקליט גרסה מחודשת לשיר בליווי מקהלה, במסגרת פרויקט שלו מ-2009 של גרסאות קלסיות לשירי הקינקס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]