Watchme247

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

watchme247תרגום חופשי: צפו בי 24/7) היה אתר אינטרנט ישראלי שהוקם בשנת 2014 והציג בשידור חי, לאורך כל שעות היממה, את הנעשה בדירות פרטיות. לצורך איתור המשפחות שהסכימו להשתתף במיזם זה, חילקו בעלי האתר עלוני פרסומת ובו הצעה לתשלום חודשי של עד 10,000 שקלים עבור התקנת מצלמות בביתם. המנויים קיבלו גישה לצפייה בתכנים פורנוגרפיים רבים (בשידור חי וב-VOD) אשר כללו בין השאר גילוי עריות והשתתפות קטינים בני 14 ומטה וכן תיעוד של דיירי הבית ואורחיהם בעת עשיית צרכים בשירותים.

בשנת 2017 סגרו הרשויות את פעילות האתר, שגלגל לפחות 140,000 דולר באמצעות 7,000 המנויים שנרשמו אליו.

פרשת הקטינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2015, בנימין ברשישת ועפר סלע, בעלי האתר, יצרו קשר עם משפחה קשת יום מאילת, אשר נתנה את הסכמתה להשתתף בפרויקט. זאת לאחר שהוסבר לה שלא ניתן לצפות בשידורים מישראל, ושהפרויקט מלווה משפטית על ידי עורך דין שאישר את כל פרטי הפעילות. בשלב הראשון הותקנו המצלמות במטבח, בחצר ובסלון. כעבור שנתיים הותקנו המצלמות גם במקלחת, בשירותים, בחדר שינה של ההורים, בחדר הילדה בת ה-11, ובחדרם של שני אחיה בני ה-14, כאשר המצלמות מכוונות למיטותיהם של בני המשפחה משלל זוויות. עבור התקנה זו קיבלה המשפחה הבטחה לקבלת תוספת לתשלום החודשי. מפעילי האתר הפצירו בבני המשפחה, לרבות הקטינים, להסתובב עירומים בביתם, בכדי להגדיל את מספר הצופים בשידור[1].

בספטמבר 2017, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון אשר עמדה בראש הוועדה לזכויות הילד בכנסת, פנתה לשרים גלעד ארדן וישראל כץ בבקשה שאלו יתערבו בנעשה בפלטפורמה[2]. כמו כן היא סיפרה כי אזרח שהיה עד למתרחש באתר פנה למשטרה ודיווח על כך, אך נענה על ידם שאין חוק האוסר על הפעלת אתר זה והם לא עשו דבר בנדון. בדצמבר 2017, משטרת ישראל פשטה לבית המשפחה, ניתקה את המצלמות והביאה לסגירתו של האתר.

בשנת 2020 נגזרו על שני מפעילי האתר, בנימין ברשישת ועופר סלע, 26 ו-20 חודשי מאסר. בנוסף הוטל עליהם לפצות את הקטינה שנפגעה ב-25 אלף שקל כל אחד. לאחר ערעור הפרקליטות הוחמר עונשם בשנת 2021[3]. על מפעיל אחד נגזר שלוש שנות מאסר ועל שותפו כשנתיים וחצי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]