WDG

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
WDG
סמליל האתר
סוג אתר חדשות ותוכן
תקופת הפעילות 2015–הווה (כ־9 שנים)
מייסדים ג'ורג' אבני, שיר נחמיאס ורעות נגר
שירותים עיקריים תוכן, חדשות וטורי דעה בנושא קהילת הלהט"ב בישראל
wdg.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

WDG (בעברית: וודג'; בסלנג להט"בי: קלסתר הפנים) הוא אתר חדשות ותוכן ישראלי עצמאי המיועד לקהילה הגאה בישראל, ומתמקד בעיקר בנושאים הקשורים בה ומשיקים אליה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר הוקם בשנת 2015 על ידי ג'ורג' אבני, שיר נחמיאס ורעות נגר, שלושה כתבי עבר של מדור גאווה באתר החדשות mako, מתוך כוונה לייצר קול שיוצא מהקהילה, מדבר בשפתה, וקורא לפעולה.

הקמת האתר נבעה מההבנה כי ”גיוון מחזק את הקהילה ומחזק את החברה שבה אנו חיות, ולכן צריכה להיות פלטפורמה שבה נפגשות כל אותיות הלהטבפ״אק ומכירות”.[1]

האתר עלה לאוויר ב-24 בדצמבר 2015 בהשקה שקטה, ובחודש אפריל 2016 הושק רשמית במסיבת השקה בפאב האוויטה בתל אביב.

אטימולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וודג' היא מילה מקובלת בסלנג הלהט"בי לתיאור קלסתר פנים. מקורו של המונח הוא מהמילה הערבית וָגְ'ה (وَجْه) שמשמעותה פנים. השם נבחר כדי לתאר את מטרתו של האתר - לשמש כבמה לקהילה הגאה ולהציג את הפנים המגוונות של חבריה וחברותיה.

סמליל האתר מורכב משילוב של שלוש שפות – אנגלית, עברית וערבית: מקור השם הוא בערבית, האות "W" היא אות אנגלית ותנועת הסגול המוצגת תחתיה היא מסימני התנועות מהשפה העברית.

תכנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

וודג' הוא פרויקט חברתי וכל הכותבים והעורכים בו עושים זאת בהתנדבות, בהם ראשי ארגונים מהקהילה ומחוצה לה ופעילים חברתיים שונים. הוא מרכז ידיעות חדשותיות מהארץ ומהעולם בנושאים הנוגעים לקהילה הגאה, יחד עם מידע על הארגונים העוסקים בתחום, טורים אישיים ועדכונים לגבי פעילויות ברחבי הארץ שעניינן קהילת הלהט"ב בישראל. בנוסף עוסק האתר בהרחבה במאבק לזכויות הקהילה בישראל, ומפרסם עדכונים וטורי דעה בנושאים השונים הנמצאים על סדר היום הציבורי, הפוליטי והמשפטי בעניינה.

האתר עובד בשיתוף פעולה עם ארגונים והתארגנויות שונות בקהילה הגאה, והתוכן בו נוגע בתחומים מגוונים וההקשר שלהם לנושא הלהט"בי:

  • מדור בריאות, הנכתב בשיתוף החברה לרפואת להט"ב של ההסתדרות הרפואית.
  • מדור ארגונים, המציג את ארגוני הקהילה הגאה השונים, יעדיהם, ואפשרויות ההתנדבות בהם.
  • מדור תרבות, הכולל פינות תיאטרון, מוזיקה וקולנוע המסקרות אמנים ויוצרים גאים, די ג'ייז מהקהילה הגאה, ביקורות סרטים והצגות. במסגרת המדור מתקיים מיזם בשם "ספרות גאה", הכולל חנות ספרים אינטרנטית שמציעה למכירה ספרות להט"בית במגוון ז'אנרים – שירה, סיפורת, ילדים ועיון.
  • מדור ספורט, בשיתוף מועדון ספורט גאה תל אביב, המציג את קבוצות הספורט הגאות בכל רחבי הארץ ומסקר אירועי ספורט גאים בארץ ובעולם.

וודג' מקיים שיתופי פעולה רבים עם אירועים הקשורים בקהילה הגאה, ובראשם מצעד הגאווה הנערך מדי שנה בחודש יוני. בשנת 2017 היה צוות האתר שותף בהפקת קליפ הגאווה הרשמי של עיריית תל אביב-יפו, שבוצע על ידי הזמרת אישתאר.[2]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]