The Roof (Back in Time)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"The Roof (Back in Time)"
סינגל בביצוע מריה קארי
מתוך האלבום Butterfly
יצא לאור 20 במרץ 1998
פורמט 12"תקליטור
הוקלט 1997-98
סוגה R&Bהיפ-הופ
שפה אנגלית
אורך 5:14
חברת תקליטים קולומביה
כתיבה קארי, טראקמסטר, קורי רוני
הפקה קארי, טראקמסטר
כרונולוגיית סינגלים של מריה קארי
"Butterfly"
(1997)
"The Roof (Back in Time)"
(1998)
"Breakdown"
(1998)

(The Roof (Back in Timeעברית: הגג (לחזור בזמן)) הוא סינגל של הזמרת מריה קארי בשיתוף הרכב ההיפ-הופ מוב דיפ מתוך אלבומה Butterfly. השיר יצא כסינגל השלישי מהאלבום באירופה ב-20 במרץ 1998, על ידי חברת התקליטים קולומביה רקורדס.

השיר הגיע למקום ה-15 במצעד שירי ה-R&B.[1] השיר זכה לביקורות מעורבות.[2][3]

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה לסינגלים אחרים באלבום השיר קיבל שחרור מוגבל בעולם בשל הסכסוך של קארי עם חברת התקליטים שלה באותה תקופה. השיר נכתב על קארי עצמה, צמד המפיקים טארק מסטר וקורי רוני והופק על ידי קארי עצמה וטראק מסטר.

לירית השיר מספר סיפור של זוג אוהבים אשר נפגשו בפעם הראשונה על גג של בניין ועל הזיכרונות מאותו מפגש. מוזיקלית השיר ממשיך את קו ההיפ-הופ בו דבקה קארי באלבום ומשלב בתוכו גם R&B. השיר מבוסס על סמפול מתוך השיר Shook Ones part II של מוב דיפ ולכן יש להם קרדיט בביצוע השיר.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקליפ לשיר נראית קארי בדומה למילים של השיר מעלה זיכרונות ממפגש רומנטי על גג בניין בינה לבין בין זוגה. קארי קידמה את השיר במספר תוכניות טלוויזיה ביפן ובנוסף בצעה אותו גם בסיבוב ההופעות לקידום האלבום.

בשל השחרור המוגבל של השיר בעולם השיר לא זכה להצלחה רבה ונכנס למצעדים של הולנד ובריטניה בלבד במקומות נמוכים. בשנת 2008 קארי שחררה את אלבום אוסף הבלדות שלה The Ballads ובו השיר נכלל. למרות היותו סינגל שכשל במצעדים ולא הושמע רבות ברדיו השיר זכה לאהבת הקהל ואהוב המעריצים של קארי ונחשב עד היום לאחד השירים האהובים שלה על ידי המעריצים וקארי עצמה, בראיון שעשתה ב-2018 אף אמרה "משמח אותי לדעת שלמרות שהשיר לא מוכר כמו אחרים הוא אהוב כל כך" ואף ציינה שהוא השיר האהוב עליה מהאלבום, הידוע גם כאלבום האהוב עליה ביותר.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (1998)
מדינה מצעד מיקום שיא
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 87
מצעד שירי ה-R&B 15
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 63

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ השיר במצעד שירי ה-R&B שבבריטניה, באתר www.officialcharts.com (באנגלית)
  2. ^ Browne, David (19 בספטמבר 1997). "Music Review – Mariah Carey: Butterfly". Entertainment Weekly. נבדק ב-7 בספטמבר 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Juzwiak, Rich (18 בדצמבר 2003). "Music Review: Mariah Carey: Butterfly". Slant Magazine. אורכב מ-המקור ב-3 באוקטובר 2009. נבדק ב-7 בספטמבר 2010. {{cite web}}: (עזרה)