The Joe Rogan Experience

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Joe Rogan Experience
סוגה קומדיה, ראיונות, חברה ותרבות
מנחים ג'ו רוגן עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 2,011 (נכון ל־9 בינואר 2022) עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק Jamie Vernon עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
תקופת שידור מקורית 24 בדצמבר 2009 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Joe Rogan Experience הוא פודקאסט אותו מנחה הסטנד-אפיסט, השחקן, פרשן הספורט, אמן הלחימה ומגיש הטלוויזיה האמריקני ג'ו רוגן. הפודקאסט הושק ב-24 בדצמבר 2009. עם השנים הפך הפודקאסט לאחד מהפודקאסטים הפופולריים ביותר בעולם, והוא זוכה באופן קבוע למיליוני צפיות עבור כל פרק.[1] בפודקאסט מתארחים מגוון רחב של אורחים אשר דנים במגוון רחב של נושאים.

ברוב הפרקים רוגן מארח אורח יחיד ומנהל איתו שיחה באורך שעתיים עד שלוש שעות על מגוון רחב של נושאים. התוכנית מוקלטת באולפן שנמצא בטקסס.

ב-19 במאי 2020 הצהיר רוגן שספוטיפיי לקחה בלעדיות על הפודקאסט בעסקה המוערכת בכ-100 מיליון דולרים.[2] על פי תנאי ההסכם עם ספוטיפיי, גרסת הווידאו של הפודקאסט תמשיך להתפרסם ביוטיוב עד דצמבר 2020, כאשר לאחר מכן גרסת הווידאו תהיה זמינה רק בספוטיפיי. עם זאת, קטעי ווידאו קצרים נבחרים מהפודקאסט ימשיכו להיות זמינים ביוטיוב גם לאחר המעבר. בעקבות ההודעה עלו המניות של ספוטיפיי ב-7% ב-20 במאי.[3]

אורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2019 רוגן אירח שלושה מועמדים לנשיאות ארצות הברית מהמפלגה הדמוקרטית - את אנדרו יאנג, טולסי גבארד, ואת ברני סנדרס.[4] לפחות ארבעה מועמדים אחרים ביקשו להתארח בתוכנית אך לא התקבלו.[5]

תחומי העיסוק והעניין של רוגן משפיעים על בחירת אורחיו, ולכן נוהג לארח סטנדאפיסטים, אמני לחימה, ספורטאים באליפות הלחימה האולטימטיבית ואושיות כושר וקומדיה נוספות.

רוגן אירח גם מספר אורחים שנוים במחלוקת המשויכים לארגונים המזוהים עם הימין הרדיקלי ושהביעו דעות גזעניות, הומופוביות, וטרנספוביות, ביניהם אלכס ג'ונס, גאווין מקאינס ועוד, וזכה לביקורת בשל כך. בנוסף זכה לביקורת על כך שאירח טועני תאוריות קשר והפיץ מידע כוזב, הן בתחום המגפת הקורונה והן בתחום קיומם של חייזרים, הכחשת משבר האקלים, ועוד. על חלק מאמירות אלו רוגן התנצל בעקבות ביקורת מידי אנתוני פאוצ'י, והצהיר כי אין להתייחס אליו לפודקאסט כמקור מידע רפואי אמין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Eadicicco, Lisa (9 בדצמבר 2015). "The 10 Most Popular Podcasts of 2015". Time. נבדק ב-24 בדצמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Spangler, Todd (19 במאי 2020). "Joe Rogan Will Bring His Podcast Exclusively to Spotify". Variety. נבדק ב-19 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Stock Alert: Spotify Shares Up 7%". Nasdaq. 20 במאי 2020. נבדק ב-20 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Hayley Prokos (8 ביולי 2019). "Joe Rogan Praised by Twitter After Bernie Sanders Appears On Podcast to Debate Health Care, Gun Laws and Aliens". Newsweek. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ MacDonald, Tyler (19 בינואר 2020). "Joe Rogan says Biden, Warren and Buttigieg have requested appearances on his podcast". Inquisitr. נבדק ב-24 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)