The Greatest Night in Pop

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Greatest Night in Pop
בימוי באו נגוין
שחקנים ראשיים ליונל ריצ'י
מייקל ג'קסון
סטיבי וונדר
דיאנה רוס
טינה טרנר
ברוס ספרינגסטין
יואי לואיס
סינדי לאופר
שאילה אסקובדו (Sheila E.)
דיון וורוויק
מדינה בריטניהארצות הברית
חברת הפקה נטפליקס
הקרנת בכורה 29 בינואר 2024
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט אנגלית
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Greatest Night in Popעברית: הלילה הגדול בפופ) הוא סרט תיעודי משנת 2024 שבוים על ידי באו נגוין (Bao Nguyen). הסרט עוסק ביצירתו של שיר הפופ המפורסם We Are the World וההקלטה שלו בשנת 1985. הסרט כולל ראיונות חדשים עם אנשים שונים שהיו מעורבים בשיר, ביניהם ליונל ריצ'י, ברוס ספרינגסטין, יואי לואיס, דיון וורוויק וסינדי לאופר.

שחרור והפצת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרמיירה העולמית לסרט נערכה ב־19 בינואר 2024 בפסטיבל הסרטים סאנדנס כחלק מהקרנות מיוחדות של סרטים שהיו בפסטיבל.[1] 10 ימים לאחר מכן, ב־29 בינואר 2024, נטפליקס החלה לשדר את הסרט בשירותי הצפייה שלה.[2]

קבלה ביקורתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקירת ביקורות של האתר Rotten Tomatoes, הראתה כי 98% מתוך 42 הביקורות של המבקרים היו חיוביות, עם דירוג ממוצע של 7.6/10. הקונצנזוס באתר קרא: "חגיגה בקצב מהיר של רגע מוזיקלי מיוחד במינו, הלילה הגדול בפופ חושף סיפורים חדשים שהזכירו למבקרים את החזון ההומניטרי שגרם לכל זה לקרות."[3] האתר Metacritic אשר משתמש בממוצע משוקלל נתן לסרט ציון של 69 מתוך 100, בהתבסס על 10 מבקרים, מה שהצביע על ביקורות "אוהדות לרוב".[4] ריצ'רד רואפר מהשיקגו סאן-טיימס דירג את הסרט ב3 מתוך 5 וכתב "במבט לאחור על השנים הללו, זה ממש נס שבימים שלפני הודעות טקסט ואימיילים, כשהיית צריך לתקשר באמצעות פקס ומסנג'ר ושיחות טלפון קוויות, כך שהרבה מהזמרים שהיו רגילים להיות הכוכב הכי גדול בחדר הסכימו להיפגש בהתראה קצרה יחסית ולמצוא דרך להקלטת אחד הסינגלים המשפיעים ביותר בתולדות המוזיקה."[5] בריאן טלריקו מאתר הביקורות RogerEbert.com דירג גם כן את הסרט ב3 מתוך 5 וכתב "לביוגרפיות דוקומנטריות מוזיקליות עלולים להיגמר האדים, אבל הסרט עובד בהיותו ספציפי ומאיר עיניים."[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא The Greatest Night in Pop בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Program Guide | 2024 Sundance Film Festival, festival.sundance.org
  2. ^ Lionel Richie Still Thinks About the Song That Led to The Greatest Night in Pop, Netflix Tudum (באנגלית)
  3. ^ The Greatest Night in Pop | Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com, ‏2024-01-31 (באנגלית)
  4. ^ The Greatest Night in Pop, www.metacritic.com (באנגלית)
  5. ^ ‘The Greatest Night in Pop’ takes a terrific backstage look at ‘We Are the World’, Chicago Sun-Times, ‏2024-01-27 (באנגלית)
  6. ^ Brian Tallerico, The Greatest Night in Pop movie review (2024) | Roger Ebert, https://www.rogerebert.com/ (באנגלית)