Telltale Games

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Telltale Games
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים קווין ברונר, דן קונורס, טרוי מולנדר
תקופת הפעילות 2004 – 11 באוקטובר 2018 (כ־14 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה סן רפאל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה משחקי מחשב
מוצרים עיקריים המתים המהלכים
The Wolf Among Us
Batman: The Telltale Series
משחקי הכס
עובדים 25~ (2018)
 
telltale.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Telltale Games הייתה חברה אמריקאית לפיתוח משחקי וידאו ושכנה בסן רפאל, קליפורניה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה נוסדה באוקטובר 2004 על ידי העובדים לשעבר מהחברה לוקאס ארטס קווין ברונר, דן קונורס וטרוי מולנדר, לאחר החלטתה של לוקאס ארטס לנטוש את ז'אנר משחקי ההרפתקאות. Telltale הוקמה על-מנת להתמקד במשחקי הרפתקאות תוך כדי שימוש בשחרור פרקים של משחקיה לפי לוח זמנים והפצתם בהפצה דיגיטלית, ועל כן יצרה מנוע גרפי משלה, Telltale Tool, כדי לתמוך במטרה זאת.

סגירת רוב החברה (2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 בספטמבר 2018, בעל החברה פיט האולי הודיע ש-Telltale החלה בתהליך של "סגירת מרבית החברה", כאשר כ-90% מאנשי הצוות של החברה (225 עד 250 עובדים) פוטרו באותו היום[1]. קבוצת בסיס של 25 עובדים נשארו על מנת "לקיים את חובותיה של החברה לצוות שלה ולחבריה", מה שכלל את השלמת הפרויקט מיינקראפט: הסיפור עבור נטפליקס[2][3]. לפי דן קונורס, החברה הייתה מוכנה לסיים עוד סיבוב של מימון כאשר המשקיע העיקרי האחרון שלהם עזב. מנהלי החברה נאלצו להחליט לסיים את כל ההפקה בהקדם האפשרי ללא ההשקעה הזאת. בזמן שקונורס לא ציין איזה משקיע עזב, וראיטי הציע שמשקיע זה עשוי להיות Lionsgate, שיצרה קשר עם הצוות של Telltale בשבוע שלפני בקשר לכוונתה להפסיק את המימון של Telltale, ולחזור לעסקי הבסיס של הסרטים שלה[4]. דן מוראי, נשיא החברה Skybound Interactive שעבדה עם Telltale על סדרת משחקי המתים המהלכים, אמר כי "היינו מודעים לחלק מן האתגרים ש-Telltale התמודדה עמם, אבל כאשר החדשות הוכרזו בכזאת פתאומיות, כולנו נתפסנו נרדמים בשמירה"[5], כאשר מקור אנונימי מהעובדים של Telltale ציין כי הם ידעו שהחברה הייתה בקשיים כלכליים בחודשים לפני הסגירה, ושהחברה נפגעה עוד יותר מהדלפות החדשות באשר לעסקה שלה עם נטפליקס (שגם היא התבטלה), משום שההנהלה רצתה להשתמש בעסקה זאת כפיתוי עבור משקיעים.

בעיתונות, האולי אמר:

זאת הייתה שנה קשה להפליא עבור Telltale כאשר עמלנו בה למקם את החברה על מסלול חדש. למרבה הצער, אזל לנו הזמן בניסיון להגיע לשם. שחררנו חלק מהתוכן הטוב ביותר שלנו השנה הזאת וקיבלנו כמות אדירה של משוב חיובי, אך בסופו של דבר, זה לא הוצג כך במכירות. בלב כבד, אנו צופים בחברינו עוזבים היום כדי להפיץ את החברה שלנו לאורך תעשיית המשחקים.

פיט האולי, בעלי החברה של Telltale[6].

העובדים אשר פוטרו דיווחו כי ללא כל התרעה מראש, הם נאלצו לעזוב את בניין המשרדים בתוך כ-30 דקות מרגע ההחלטה של החברה, הם לא קיבלו פיצויי פיטורים, ונשארו עם זמן מוגבל בביטוח הבריאות שלהם[7]. ב-24 בספטמבר, העובדים לשעבר הורשו לחזור למשרדם במסגרת של 3 שעות כדי לאסוף חפצים אישיים שהם לא הספיקו לאסוף בשלושים הדקות שאחרי ההחלטה לסגירת רוב החברה[8]. הפתאומיות של הסגירה, ביחד עם החוסר בתמיכה לעובדים לאחר פיטוריהם, הובילה לדיונים מחודשים בצורך להתאחדות של מפתחי משחקי וידאו, בהן ההתארגנות Game Workers Unite כינתה את היחס שקיבלו עובדי Telltale כ"נצלני"[9]. ב-24 בספטמבר, תובענה ייצוגית הוגשה על ידי העובד לשעבר מTelltale ורני רוברטס, כאשר הוא מייצג כ-275 עובדים של Telltale וטוען כי Telltale הפרה את החוק הפדרלי Worker Adjustment and Retraining Notification Act of 1988 (אנ') ועוד דרישות מחמירות שנקבעו בקליפורניה הדורשות התרעה של לפחות 60 יום לפני הגשה של פיטורים המוניים[10].

Telltale לא הגיבה באופן רשמי על המצב של המשחקים בפיתוח שלה, בהם The Wolf Among Us עונה שנייה, והפרויקט ללא השם של Stranger Things, אך עובדים שפוטרו טוענים כי הקבוצות שאמורות לעבוד על המשחקים הללו פוטרו גם הן[7][11]. כמו כן אושר כי המשחק Minecraft: הסיפור ימשיך כבתכנון. ב-24 בספטמבר, נטפליקס הודיעה כי היא "בתהליך של שקילת אפשרויות אחרות על-מנת להביא את Stranger Things לחיים בדרך אינטראקטיבית"[12][13].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Telltale Games בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bailey, Justin (24 בספטמבר 2018). "Telltale, Acclaimed Maker of Story-Based Video Games, Lays Off Most of Its Staff". הניו יורק טיימס. נבדק ב-24 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Narrative Adventure Studio Telltale Games Essentially Closes Down". gameinformer.com. נבדק ב-21 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Lanier, Liz (21 בספטמבר 2018). "'The Walking Dead' Game Developer Hit With 90% Staff Layoffs as 225 Are Let Go". Variety. נבדק ב-24 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Crecente, Brian (24 בספטמבר 2018). "How Masterful Narrative Game Makers Telltale Suddenly Lost Everything". Variety. נבדק ב-24 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Crecente, Brian (10 באוקטובר 2018). "Telltale's 'The Walking Dead': Kirkman's Skybound Discusses What's Next". Variety. נבדק ב-10 באוקטובר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Mackovech, Sam (21 בספטמבר 2018). "Telltale Games begins wave of layoffs, cancels Stranger Things game". Ars Technica. נבדק ב-21 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ 1 2 Farokhmanesh, Megan (21 בספטמבר 2018). "The Walking Dead studio Telltale hit with layoffs". The Verge. נבדק ב-24 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ https://www.gamespot.com/articles/the-latest-on-the-telltale-games-closure/1100-6461976/
  9. ^ Handradan, Matthew (24 בספטמבר 2018). "Telltale's treatment of staff "a problem endemic in the industry"". GamesIndustry.biz. נבדק ב-24 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Sarkar, Samit (25 בספטמבר 2018). "Telltale hit with class-action lawsuit for breaking labor laws". Polygon. נבדק ב-25 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Sources: Telltale Games Shutting Down, The Wolf Among Us 2 and Stranger Things Canceled [Update, Correction]". USgamer.net. נבדק ב-21 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "Netflix to still produce Stranger Things game despite Telltale collapse". Polygon. נבדק ב-1 באוקטובר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "What Happened With Telltale Games? Here's A Timeline Of Important Events". Gamespot. נבדק ב-1 באוקטובר 2018. {{cite web}}: (עזרה)