Tag team

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרב "Tag team" אשר מתנהל בין שני צוותי מתאבקים

בהיאבקות מקצועית, המונח "Tag team" מתייחס לסוג קרב בו שני מתאבקים או יותר משתפים פעולה כצוות. הם בדרך כלל מתאבקים במספר זהה של יריבים. על פי כללי ההיאבקות המקצועית, רק מתחרה אחד מכל צוות רשאי להיכנס לזירה בכל פעם בעוד שהשותפים ממוקמים בפינה מסוימת מחוץ לזירה. בכל רגע נתון יכול כל מתאבק שנמצא בזירה להתחלף עם שותפו לצוות בתנאי שהצליח לטפוח על כתפו או ידו של שותפו שנמצא מחוץ לזירה.

קרב ה-Tag team הראשון נערך בשנת 1901 בסן פרנסיסקו שבארצות הברית. מנהלי תחרויות ההיאבקות בסן פרנסיסקו הגו סוג קרב זה כדי לשפר את הערך הבידורי שבקרבות ההיאבקות על מנת להעלות את הפופולריות של הספורט. הפופולריות של קרובות ה-Tag team החלה לצבור תאוצה מחוץ לסן פרנסיסקו רק במהלך שנות ה-30 של המאה ה-20. אליפות ה"עולם" הראשונה של קרבות ה-Tag team נערכה במהלך שנות ה-50 המוקדמות בסן פרנסיסקו. בהמשך החלו להיערך אף קרבות Tag team בהם מעורבים שלושה צוותים.

בדרך כלל, כל צוות Tag team כולל שני מתאבקים ולכן תחרויות אלה נקראים לעיתים "קרבות זוגות" בעברית. באירוע סדרת ההשרדות (Survivor Series) של ה-WWE המופעים העיקריים הם מספר קרבות של ארבעה מול ארבעה מתאבקים, כאשר הצוות המנצח הוא זה שהצליח להדיח את כל המתאבקים של הצוות השני. בדרך כלל הצוותים מאוגדים לפי מכנה משתף כלשהו (למשל: מתאבקים אמריקאים נגד מתאבקים זרים) או כחלק מהעלילה לפי מניע משותף ויריבות בין קבוצות, וזאת כדי להגביר את העניין בקרבות אלה.

עם השנים הפך המונח "Tag team" פופולרי גם כדי לתאר מקרים בהם שני אנשים או יותר משתפים פעולה כאשר כל אחד פעיל לסירוגין, למשל צמד אשר משתף פעולה בעת קיום דיבייט מול אדם אחר ואשר נוהג להתחלף באופן תדיר על מנת להתיש ולגבור על הצד השני.

צוותי "Tag team" בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות ה-"Tag team" הנודע "The Hardy Boyz" (מאט הארדי וג'ף הארדי)

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Tag team בוויקישיתוף