Sugar Man

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Suger Man"
סינגל בביצוע סיקסטו רודריגז
מתוך האלבום Cold Fact
יצא לאור 1970
הוקלט 1970
סוגה פולק
רוק אלטרנטיבי
רוק פסיכדלי
אורך 3:45
חברת תקליטים Sussex Records
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Sugar Man (בתרגום חופשי: איש הסוכר) הוא סינגל מתוך האלבום Cold Fact מאת סיקסטו רודריגז. השיר, שמדבר על התלות של מכור לסמים בספק שלו, היה לשיר הפותח של האלבום ובארץ מוצאו, ארצות הברית, היה כישלון חרוץ. אלא שבדרום אפריקה, ללא ידיעתו של רודריגז, הועתק ושוכפל השיר ביותר מ-100,000 עותקים לא חוקיים והפך לאחד השירים המוכרים ביותר בדרום אפריקה בשנות השבעים[1].

גם באוסטרליה היה השיר פופולרי מאוד והגיע למקום ה-15 במצעד המוזיקה האוסטרלי[2] כל ההצלחה של השיר הייתה בלתי חוקית, ולכן רודריגז (שלא ידע עד כמה שירו מצליח) לא קיבל כסף כלל על כל ההכנסות של השיר. רק בסרט התיעודי מחפשים את שוגרמן, בו שני מעריצים דרום אפריקאים של רודריגז יצאו לחפש אותו, גילה רודריגז על הפופולריות של אלבומיו, ובפרט של השיר. "Sugar Man" שימש כשיר הנושא של הסרט ומופיע גם בשמו "מחפשים את שוגרמן".

נושא השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר, שנכתב ב-1970, עוסק במכור לסמים שספק הסמים שלו נראה בעיניו כמושיע מצרותיו. הוא מכנה אותו בשם שוגרמן - איש הסוכר. השיר כתוב בגוף ראשון כאילו הדובר פונה אל הספק. השיר לא שמח אלא שמילותיו דווקא מושרות וכתובות בצורה עצובה, כשהמסומם אומלל כל זמן שאיש הסוכר לא מגיע. הוא קורא לו "התשובה שגורמת לשאלותיי להיעלם" ושואל "עבור מטבע כחול לא תחזיר את הצבע לחלומותי?".

גרסאות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 הלהקה האוסטרלית Yolanda Be Cool ביצעה גרסת רמיקס לשיר, והגרסה נמכרה ביותר מ-70,000 עותקים באוסטרליה[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]